همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سلامت,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
حوزه

سلامت در هفته رو به پايان، در جهان، شاهد اخبار و رويدادهاي متعدد و مختلفي بود درمان سوختگي با آب جوش كه به مرور گزيده اي از مهم ترين آنها مي پردازيم.

به گزارش مهر، مهم ترين اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذيه در سطح جهان به شرح زير بوده اند:

 

تاثير مصرف ماهي بر افزايش هوش كودكان

يافته هاي جديد نشان مي دهد مصرف هفته اي يكبار ماهي قيمت پماد زخم بستر منجر به خواب بهتر و افزايش IQ كودكان مي شود. به گفته محققان، فايده مصرف ماهي از لحاظ افزايش IQ و بهبود كيفيت خواب ناشي از اسيدهاي چرب اُمگا۳۳ موجود در بسياري  از انواع ماهي است.

 

كاهش ريسك ابتلا به ديابت در زناني كه به نوزاد شير مي دهند

تحقيقات جديد نشان مي دهد شيردادن به چسب بخيه نوزاد به مدت ۶ ماه يا بيشتر به شكل قابل توجهي ريسك ابتلا به ديابت را در زنان در دوره ميانسالي به نصف كاهش مي دهد.

 

كاهش خطر تصلب شريان با مصرف دوز بالا ويتامين D

به گفته محققان، مصرف دوز بالا ويتامين D احتمالا ريسك سفتي عروق و تصلب شريان را كه فاكتور پرخطر اصلي بيماري  هاي قلبي-عروقي و مرگ است را در قطره فروزومال افراد چاق مواجه با كمبود اين ويتامين كاهش مي دهد.

 

فوايد مصرف اسيد فوليك براي حفظ سلامت زنان

مصرف اسيد فوليك به پيشگيري از نقايص مادرزادي هنگام تولد در مورد مغز و نخاع موسوم به نقايص لوله عصبي كمك مي كند. اين ويتامين به شكل مكمل موجود است و به طورطبيعي در سبزيجات برگدار سبز، پزشكي كودكان پرتقال و لوبيا يافت مي شود. همچنين در مواد خوراكي تصفيه شده نظير نان ها، پاستا و غلات هم يافت مي شود.

 

افزودني هاي خوراكي موجب كم تحركي مي شوند

طبق نتايج يك مطالعه جديد، ميزان بالا فسفات غيرآلي كه به شكل وسيعي در برخي نوشابه ها، گوشت هاي بسته بندي شده و ساير محصولات فراوري شده استفاده مي شود، مي تواند علت بي تحركي باشد.

 



منبع

تظرات ارسال شده