همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تاثيرات مثبت نورخورشيد بر افزايش قدرت حافظه

بر روي عملكردهاي مغز اثر مي‌گذارند و باعث افزايش هوش و كاهش ميزان افسردگي مي‌شوند.

به قطره فروزومال گزارش به نقل از مهر، تيمي از محققان دانشگاه آلاباما در تحقيقات خود نشان دادند كه فقدان نور و گرماي خورشيد مي‌تواند تا حد قابل توجهي عملكردهاي شناختي را كاهش دهند به همين دليل استفاده هر چه بيشتر از قيمت پماد زخم بستر نور و گرماي آفتاب در فصل تابستان مي‌تواند از اثرات مخرب كاهش نور آفتاب جلوگيري كند.

اين دانشمندان با بررسي اطلاعات مربوط به ۱۴ هزار و ۴۷۴ بيماري كه در تحقيقات مربوط به فاكتورهاي خطر سكته مغزي در آمريكا شركت كرده بودند ارتباط ميان افسردگي، عملكردهاي پماد مديكال هاني شناختي و پرتوهاي خورشيد را مورد مطالعه قرار دادند.

اين دانشمندان در ادامه تحقيقات خود اطلاعات هواشناسي ارائه شده توسط ناسا را با اطلاعات مرتبط با اين بيماران مقايسه كردند. پژوهشگران دانشگاه آلاباما در اين خصوص اظهار داشتند: "بين افرادي كه چسب زخم بستر از بد زندگي كردن رنج مي‌برند و فقدان حضور در زير نور آفتاب و صدمات بالايي كه به قدرت شناختي وارد مي‌شود يك ارتباط مستقيم وجود دارد. "

براساس گزارش يونايتد پرس اينترنشنال، اين مكانيزمهاي فيزيولوژيكي كه منجر به بروز افسردگيهاي فصلي مي‌شوند مي‌توانند با اثراتي كه نور خورشيد پزشكي كودكان بر عملكردهاي شناختي انسان دارند مرتبط باشند. در حقيقت پرتوهاي نور آفتاب علاوه بر تنظيم سطوح سروتونين و ملاتونين بر روي گردش خون مغز نيز اثر مي‌گذارد.

اين محققان استفاده از نور خورشيد را در فصل تابستان همراه با مراقبتهاي جدي از پوست در مقابل پرتوهاي مخرب خورشيد توصيه كرده اند.



منبع

تظرات ارسال شده