همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
دندانپزشك خوب كيست؟

يك دندانپزشك خوب و ماهرعلاوه بر اينكه از نظر علمي بايد در سطح بالايي باشد بلكه از نظر توانايي- مهارتي، به نوعي بايد دستان هنرمندي جهت انجام درمان هاي ظريف و دقيق دندانپزشكي داشته باشد .در كنار اين توانمندي ها استفاده از دستگاه هاي پيشرفته و مدرن و همچنين استفاده از مواد درجه يك، عوامل موثري در جهت تعيين يك دندانپزشك خوب مي باشد.

به گزارش : قطعأ يكي از دغدغه هاي مردم براي مراجعه به دندانپزشكي قيمت درمان مي باشد لذا بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه نبايد به صرف اينكه قيمت درمان شما برايتان پايين تر تمام شود به هر مركزي مراجعه نماييد. كيفيت درمان كه مهمترين اصل يك درمان خوب در دندانپزشكي است، هيچ گاه نبايد ناديده گرفته شود.

همه مردم از اينكه بتوانند كالاهايي را به ارزان ترين قيمت ممكن بخرند بسيار خوشحال مي شوند در صورتي كه بايد به اين نكته مهم توجه داشته باشند كه درمان دندانپزشكي مانند خريد كالا نبوده و نيست بلكه عوامل مختلفي در تعيين قيمت آن تأثيرگذار است.

بنابراين به جاي اينكه بخواهيم به دنبال ارزان ترين دندانپزشك بگرديم، ژل زخم پرونتوسان بهتراست به دنبال يك دندانپزشك خوب و با قيمت مناسب باشيم. بايد اين نكته را مد نظر قرار داد كه با يك درمان ارزان قيمت و بي كيفيت قطعأ درمان دندانمان با مشكلاتي روبرو خواهد شد، كه در آن صورت ناچار هستيم با هزينه چند برابري نسبت به زمانيكه مي توانستيم در ابتدا درمان را انجام دهيم، اقدام به رفع مشكل و درمان مجدد كنيم.

نكاتي كه بايد در جهت يك درمان خوب و با كيفيت و قيمت مناسب مد نظر قرار دهيم عبارتند از:

مكان دندانپزشكي يكي از نكاتي است كه بسيار حائز اهميت مي باشد كه افراد بايد مد نظر قرار دهند كه آيا بايد به مكان هاي عمومي مانند درمانگاه ها و كلينيك ها مراجعه نمايند يا به مطب هاي خصوصي؟

تصور عموم مردم بر اين است كه درمانگاه ها و كلينيك ها قيمت مناسب تري نسبت به مطب هاي دندانپزشكي دارند درصورتيكه اين باوركاملا اشتباه است، به اين دليل كه دركلينيك هاي عمومي مقدار كمي از هزينه دريافتي از بيماران به دندانپزشك پرداخت مي شود و مبلغ بيشتري از هزينه ي درمان به اشخاص ديگري كه در آن مجموعه سهام دار و يا مالك هستند تعلق مي گيرد، به همين دليل هزينه هاي كلي كلينيك ها بالاتر از مطب شخصي مي باشد كه شما فقط با يك نفر سرو كار داريد.

دومين نكته درجهت مراجعه به مطب هاي دندانپزشكي به جاي كلينيك ها اين است اسپري linovera كه در مطب خصوصي يك پزشك درمان شما را انجام مي دهد و هر زماني كه درمان شما به مشكل بر خورد كند يا نياز به مشاوره و ويزيت دوره اي داشته باشيد، در همان مطب، دندانپزشكي شما را ويزيت مي كند كه در مراجعات قبلي اين كار را انجام داده است.

در صورتيكه در كلينيك ها، عموما " به دليل جابجايي دندانپزشكان " بيشتر مواقع در مراجعات بعدي شما اصلا آن دندانپزشك را كه ديگر با آن مركز همكاري ندارد پيدا نخواهيد كرد و دندانپزشك جايگزين هم مسؤليت درمان دندانپزشك ديگري را قبول نمي كند . پس بهترين گزينه براي انجام يك درمان خوب و ماندگار پيدا كردن يك مطب شخصي است كه در آن يك دنداپزشك با نمونه كار و سابقه كاري خوب آماده خدمات رساني با كيفيت به شما باشد

براي پيدا كردن يك مطب خوب بايد به نكات ذيل توجه داشته باشيد:

اولين نكته كه بسيار حائز اهميت مي باشد اين است كه دندانپزشكي كه در يك مطب فعاليت مي كند بايد سال هاي كاري خود را در همان مطب گذرانده باشد، و به تازگي آن مطب را تأسيس نكرده باشد ، علاوه برآن از مراكز درماني نزديك آن مطب راجع به اينكه كدام پزشك بهتر مي باشد مي توان پرس و جو و تحقيق به عمل آورد.

به عنوان مثال مي توان از داروخانه ها وآزمايشگاه هاي نزديك سراغ يك دندانپزشك خوب و ماهر را گرفت، همچنين از طريق دوستان و آشناياني كه سال هاست نمايندگي b braun به يك دندانپزشك مراجعه مي كنند و از نتيجه درمان هايشان راضي هستند مي توان پرس وجو كرد.

امروزه با پيشرفت تكنولوژي مي توان از طريق جستجو در اينترنت و وبسايت ها به رزومه كاري يك دندانپزشك و نظرات مردم راجع به آن تحقيق به عمل آورد.

بعد از پيدا كردن يك دندانپزشك خوب و ماهر، چگونه بايد تشخيص دهيم كه قيمت هاي آن مطب مناسب هستند يا خير ؟

با توجه به گفته هايي كه در قسمت اول اين مقاله ذكر شد بايد توجه داشته باشيد كه به دنبال قيمت هاي مناسب و درعين حال معقول بگرديد، نه صرفا "ارزان ترين خدمات".

پيدا كردن حدود قيمت خدمات دندانپزشكي كار سختي نيست ولي بايد توجه داشته باشيد كه عموما "دندانپزشكاني كه خدمات با كيفيت انجام مي دهند معمولا" قيمت هايشان از ميانگين جامعه دندانپزشكي بالاتر است، به همين دليل چندين عامل در تعيين قيمت دندانپزشكي موثر است:

1- تخصص و درجه علمي دندانپزشك

2- دقت و مهارت دندانپزشك و مقدار زماني كه براي هر درمان صرف مي كند

3- كيفيت و جنس مواد مورد استفاده توسط دندانپزشك

پس مي توان گفت يك دندانپزشك خوب كه تمام موارد بالا را رعايت مي كند، هزينه بالاتري براي ارائه خدمات بهتر انجام خواهد داد و در نتيجه هزينه تمام شده يك دندانپزشك ماهر، بيشتر خواهد بود.

يكي ديگر از نكاتي كه چشم درد براي انتخاب يك دندانپزشك بايد مد نظر قرار دهيد اين است كه از تبليغات مبالغه آميز وغير واقعي دوري كنيد.

توجه داشته باشيد، نه تنها در حرفه دندانپزشكي بلكه درهيچكدام از شاخه هاي پزشكي نبايد فريب تبليغاتي كه در آنها صحبت از تخفيف هاي زياد مي شود را بخوريد ، به اين دليل كه تخفيف ها اصولا وجود خارجي نداشته و فقط جهت جذب مخاطب به آن مركز مي باشد و اگر هم آن تخفيف ها واقعي به نظر برسند ، قطعا از كيفيت خدمات ارائه شده كاسته خواهد شد.

اين مطلب را به طور كلي و براساس آشنايي كه با پزشكان و مراكز درماني زيادي داشته ام، با شما به اشتراك مي گذارم كه به هيچ وجه در خدمات پزشكي و دندانپزشكي واژه تخفيف و حراج هيچ گونه جايگاه واقعي ندارد و فقط در جهت جذب مخاطب و فريب افراد به كار برده مي شود.

در اين زمينه مي توانيد دقت نظر داشته باشيد كه خدمات دندانپزشكي و پزشكي هم مانند بسياري از كارهاي خدماتي ديگر است كه هر چه با كيفيت تر باشد ، قيمت آن بالاتر مي رود؛ حال آن كه اين گونه خدمات كاملا تخصصي بوده و مراجعه كنندگان از كاري كه در مراكز پزشكي برايشان انجام ميشود اطلاعي ندارند، كه به همين دليل متأسفانه عده اي بدون در نظر گرفتن اخلاقيات پزشكي و فقط به دليل منافع مالي، با كلمات و شعارهاي خوش آب و رنگ اقدام به انجام درمان هاي بي كيفيت ژل پرونتوسان مي كنند و به همان دليل تخصصي بودن كار، در اكثر مواقع فرد مورد معالجه به دليل عدم آگاهي متوجه خرابكاري ها نمي شود و حتي بعد از آگاهي از ماجرا، از پيگيري آن منصرف مي شود.

مي توان گفت همين امر باعث سواستفاده برخي از افراد سود جو از تبليغات غير واقعي و جذب بيماران مي شود.



منبع

برچسب ها

تظرات ارسال شده