همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پيشگيري و درمان غم، افسردگي و عصبانيت در طب اسلامي

انسان و در همه عرصه هاي علمي،فرهنگي،سياسي،اقتصادي،اجتماعي و فردي،كارسازترين عنصر است.اگر كسي در كودكي و در محيط خانه،روش درست برخورد با مشكلات را ياد گرفت،در اجتماع و در هنگام بزرگسالي نيز با مسائل به شكل متين و منطقي برخورد مي كند.اگر پدر و مادر و ساير اعضاي خانواده براي رسيدن به اهداف خود خشمگين نشوند و با مهر و محبت با ساير اعضاء برخورد كنند،بي ترديد پماد مدي هاني اين شيوه انان بر روح و روان كودكان هم اثر مي گذارد و انان را منطقي،پرورش مي دهد.

به گزارش ، تربيت خانوادگي،سنگ بناي اصلي ساختمان وجودي انسان و در همه عرصه هاي علمي،فرهنگي،سياسي،اقتصادي،اجتماعي و فردي،كارسازترين عنصر است.اگر كسي در كودكي و در محيط خانه،روش درست برخورد با مشكلات را ياد گرفت،در اجتماع و در هنگام بزرگسالي نيز با مسائل به شكل متين و منطقي برخورد مي كند.اگر ژل هيدروسرب پدر و مادر و ساير اعضاي خانواده براي رسيدن به اهداف خود خشمگين نشوند و با مهر و محبت با ساير اعضاء برخورد كنند،بي ترديد اين شيوه انان بر روح و روان كودكان هم اثر مي گذارد و انان را منطقي،پرورش مي دهد.

نوره شادي آور و موجب پاكي بدن
در ساقه (يا ريشه) اسپند شادي است
ملاقات كردن با برادران مؤمن موجب انبساط نفس و بارور شدن عقل است هرچند كوتاه باشد
پوشيدن لباس‌هاي تميز
پوشيدن كفش زرد رنگ
وضو گرفتن قبل پانسمان هارتمن و بعد از غذا
كمك به مسافر
نوشته روي انگشتر لَا إِلَهَ إِلَّا الَّلهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبِينُ

غذاهايي كه هم و غم را برطرف مي‌كند
* انگور
* مويز يا كشمش
* تربت امام حسين (عليه السلام)
* گوشت دراج يا بلدرچين
* ميوه به
* كدو آرام‌بخش است، مخصوصاً كدو تنبل.

- و ذاالنون (يونس‌) را (به ياد آور) در آن هنگام كه خشمگين (از ميان قوم خود) رفت؛ و چنين مي‌پنداشت كه ما بر او تنگ نخواهيم گرفت؛ (امّا موقعي كه در كام نهنگ فرو رفت،) در آن ظلمتها (ي متراكم) تندروت پلاس صدا زد: (خداوندا!) جز تو معبودي نيست! منزّهي تو! من از ستمكاران بودم!» «و بوته كدوئي بر او رويانديم (تا در سايه برگهاي پهن و مرطوبش آرامش يابد» حضرت يونس (عليه السلام) عصباني بود و نمي‌توانست با وجود عصبانيت به قوم برگردد و مردم را به خدا دعوت كند لذا بعد از اينكه كدو خورد آرام شد و سپس به سوي قومش رفت. نكته ديگر اينكه كدو، قند بدن را سريعاً كاهش مي‌دهد و اگر قند بدن كم شود جوشش و عصبانيت تسكين مي‌يابد. همچنين پيامبر (صلي الله عليه و آله) در مورد كدو مي‌فرمايند كه «عقل را زياد مي‌كند.» و اگر عقل اترومن زياد شود عصباني نمي‌شود.

كافي، ج۶، ص۵۰۶.
دعائم الإسلام ج۲، ص۱۵۰، ح۵۳۵.
الأمالي، شيخ مفيد، ص۳۲۹.

منبع: كانال آيت الله تبريزيان



منبع

تظرات ارسال شده