همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سير,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي

اگر

نگران هستيد دچار بيماري قلبي، حمله قلبي و يا سكته مغزي شويد، سير بخوريد. سير، فشارخون را پايين مي‌آورد و به اندازه‌ دارو‌هاي تجويزي در اين كار موثر است.علم نشان داده كه ويروس‌ها، باكتري‌ها و انگل‌ها، سير را دوست ندارند! سير مي‌تواند كمكتان كند با سرماخوردگي بجنگيد بي براون و به ميزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلاي شما به اين بيماري كم مي‌كند.

 

همچنين سير، طول مدت يك سرماخوردگي را از ۷ روز به يك روز و نيم كاهش مي‌دهد. عملكرد دقيق سير هنوز كاملا مشخص نيست، اما اين را خوب مي‌دانيم كه سير سرشار از مواد مغذي است كه سيستم ايمني را تقويت مي‌كنند.ويروس‌ها، باكتري‌ها و انگل‌ها، سير را دوست ندارند! سير مي‌تواند كمكتان كند با سرماخوردگي بجنگيد و به ميزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلاي شما به اين بيماري كم مي‌كند.

 

تنظيم فشارخون

اگر نگران هستيد دچار اسپري پرونتوسان بيماري قلبي، حمله قلبي و يا سكته مغزي شويد سير بخوريد. سير، فشار خون را پايين آورده وتنظيم مي‌كند و به اندازه‌ دارو‌هاي تجويزي در اين كار موثر است. كافي است روزي ۴ حبه سير بخوريد.

 

پيشگيري از زوال عقل

زوال عقل مانند آلزايمر، بيماري‌اي است كه از راديكال‌هاي آزاد و فعاليت اكسيداسيونشان ناشي مي‌شود. وقتي خواص آنتي‌اكسيداني را با خواص پاك كنندگي عروق تركيب مي‌كنيد و فشارخون را پايين مي‌آوريد، ريسك بيماري‌هاي مغزي‌تان را كاهش مي‌دهيد.

 

احتياط!

اگر ژل پرونتوسان ديابت داريد پيش از مصرف سير با پزشكتان مشورت كنيد، زيرا سير، قندخون را پايين مي‌آورد.اگر فشارخونتان پايين است، سير ممكن است فشارخونتان را خيلي پايين بياورد. احتمال خونريزي به‌خصوص طي بارداري وجود دارد.اگر سير مصرف مي‌كنيد، دو هفته پيش از عمل جراحي، مصرف آن را قطع كنيد.سير طعم‌دهنده‌ بسيار خوبي براي غذاست و بوي منحصربه‌فردي دارد و اگر همراه با پياز آن را تفت بدهيد، رايحه‌ي شگفت‌انگيزي بلند خواهد شد. هزاران سال است كه از سير در بسياري اسپري لينوورا از موارد استفاده مي‌شود، از پاكسازي عروق گرفته تا جنگ با تومورها. علم مدرن مي‌تواند خيلي از اين ادعا‌ها را ثابت كند. اگر دوست نداريد دست و تنفس و عرقتان بوي سير بدهد، از سير كهنه استفاده كنيد.

 

دفع فلزات سنگين از بدن

فلزات سنگين مانند سرب و جيوه مي‌توانند به اندام‌ها و مغز آسيب‌زده و حتي باعث مرگ شوند. اگر در محل كارتان فلزات سنگين وجود دارد يا در خانه‌اي قديمي زندگي مي‌كنيد، حتما سير را به رژيم غذايي‌تان اضافه كنيد.

 

چربي‌سوز

سير محلول پرونتوسان بر چربي‌هاي خون اثر مي‌گذارد. اگر مشكل كلسترول داريد، سير بخوريد. مصرف منظم مكمل سير مي‌تواند كلسترول مجموع و LDL را ۱۰ تا ۱۵ درصد پايين بياورد. متاسفانه سير نمي‌تواند HDL يا كلسترول خوب را بالا ببرد يا تري‌گليسيريد را كاهش بدهد.

 

armandaily​.‎​ir


منبع

تظرات ارسال شده