همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

هزينه داروهاي خاص براي بيماري هاي خاص

هزينه دارو ها براي بيماري هاي خاص بسيار بالاست اما مي توان با پرس و جو كردن و آگاهي راهي براي خريد ارزان تر آن ها يافت.

اين روزها كسي نيست كه دارويي توسط پزشك براي او تجويز نشده باشد قيمت بعضي از اين داروهاي تجويزي بسيار گران مي باشد و در بعضي مواد اين قيمت ها حتي افزايش نيز مي يابند. بيماري هاي خاص قطعا داروهاي گران تري بايد مصرف كنند كه يا دارو موجود نيست و يا بيما شامل حال آن نمي شود كه در اين صورت شرايط را براي بيمار و خانواده او سخت تر مي كند. در اين مقاله به معرفيراهكارهايي براي خريد ارزان تر داروها مي پردازيم.

تا هنوز سلامتي خود را به طور كامل از دست نداده ايد به فكر ذخيره پول بايد بود. براي شروع، پزشك و دكتر داروسازتان مي تواند پماد هارتمن كمك كنند، منتهي اگر از آن ها بخواهيد چون در غير اين صورت هرگز متوجه نخواهند شد.

رفتن به مراكز عمومي

اين مراكز عمومي همان كارايي و خدمات مراكز خصوصي را دارند اما با هزينه كمتر.
ريد رستموسن يكي از متخصصان مركز بهداشت كه 25 سال تجربه خدمات درماني دارد معتقد است رفتن به مراكز عمومي و دولتي اولين گام براي ذخيره پول مي باشد.
خريد داروها از اين مراكز اگر موجود باشد بسيار راحت است و آن را در اختيار شما قرار خواهند داد.
جان مايگز، سخنگوي آكادمي پزشكان خانواده آمريكايي مي گويد: به طور كلي استفاده از خدمات مراكز عمومي ارزان تر است اما گاهي استثنائاتي وجود دارد. اگر داروي تجويز شده حتي با نرخ دولتي باز هم گران است حتما از پزشكتان درموردداروي جايگزين بپرسيد.

از بيمه خود استفاده كامل كنيد

شما اكتيكوت براي بيمه درماني هزينه مي كنيد و ماهيانه مبالغي را مي پردازيد پس از آن استفاده كامل را ببريد. تمامي شركت هاي بيمه ليستي از داروهايي كه تحت بيمه آن ها قرار نمي گيرد را تهيه كرده اند. ايرادي ندارد از آن ها بخواهيد تا به شما كمك كنند و ليست را در اختيارتان قرار دهند. تهيه آن ليست و در اختيار مشتري قرار دادن، كار سختي نيست.
و اگر به داروخانه مراجعه كرديد و قيمت داروي مورد نياز گران بود به مركز بيمه خود زنگ بزنيد آن ها را در جريان بگذاريد و بپرسيد كه آيا هزينه آن را تقبل مي كنند يا اين كه داروي مشابهي كه تحت بيمه آن ها باشد وجود دارد؟
مي توانيد دوز داروها كمتر كنيد تا بيمه شامل حال آن ها شود. محمد جلال سخنگوي انجمن دارو سازان آمريكايي مي گويد: برخي از شركت هاي بيمه بر اساس مقدار دوز دارو آن را تحت بيمه قرار مي دهند اگر دوز را كاهش دهيد بيمه شامل آن مي شود مثلا به جاي 30 قرص، 15 قرص درخواست كنيد. اما قبل از آن بايد با پزشك معالج مشورت شود زيرا چسب هارتمن برخي از دارو ها بايد با همان دوز گفته شده مصرف شوند.

درخواست كمك كنيد

دكتر مگي مي گويد: اكثر مواقع ما از قيمت دارو ها بي اطلاع هستيم. پس بهتر است دكتر خود را در جريان قرار دهيد و بگوييد كه پرداخت هزينه داروها براي شما مشكل است. ممكن است دكتر بتواند مكان هايي كه داروها را با قيمت كمتر عرضه مي كنند را به شما معرفي كنند.
از طريق نرم افزار ها يا اپليكيشن ها مدام داروخانه ها را چك كنيد شايد داروي خاصي را براي مدتي مشخص با قيمت كم بفروشند.
داروخانه ها بعضي از شركت هاي دارويي كه درحال تبليغ هستند را مي شناسند پس مي توانند شما را به آن ها معرفي كنند تا دارو را ارزان تر از آن جا تهيه كنيد. اين اطلاعات را پزشك شما نمي داند.

قيمت ها را با هم مقايسه كنيد

قيمت دارو ها در داروخانه هاي مختلف متفاوت است. اما تكنولوژي اين كار را براي شما آسان كرده. استفاده از اپليكيشن ها براي عفونت بدن اين كه قيمت دارو در داروخانه هاي مختلف را بيابيد، بسيار راحت مي باشد. اين كار اين امكان را به شما مي دهد تا بدانيد كدام داروخانه داروي شما را با قيمت ارزان تري ارائه مي دهد.
اگر داروهاي خود را به صورت آنلاين خريداري مي كنيد حتما از اصل بودن آن اطمينان حاصل كنيد. حتما نشاني سايت اينترنتي، يا آدرس شركت داروسازي بر روي آن درج شده باشد.

اطلاع از برنامه كمك به بيماران

برخي از شركت هاي دارويي بهبيماران خاصي كه توانايي خريد دارو را ندارند كمك مي كنند. اطلاع از اين برنامه ها باعث مي شود بتوانيد حتي گاهي

داروي مجاني دريافت كنيد.

براي برخورداري از اين كمك ها بايد واجد شرايط باشيد و هر شركت معيار و استانداردهاي خاص خود را دارد. مي توانيد يادداشت يا ايميلي براي شركت هاي داروسازي بفرستيد و درخواست كمك كنيد.

هرگز داروهاي خود را قطع نكنيد

هرگز و به هيچ قيمتي مصرف دارو هاي خود را متوقف نكنيد. طبق آمار ها 12% افراد بالغ در آمريكا داروهاي خود را براي اين كه بتوانند قيمت پانسمان هارتمن پولي ذخيره كنند بدون مشورت با پزشك قطع مي كنند. اين كار باعث مي شود كه اثر بخشي داروها از بين برد و بسيار واضح است كه سلامتي را به خطر مي اندازد. علاوه بر اين باعث هدر رفتن پول و درمان هاي قبلي نيز مي گردد.
منبع دكتر زخم

پوشش بيمه اي داروهاي گران قيمت چگونه خواهد بود؟

تظرات ارسال شده