همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چطور مي توانم تا نوروز با خيار وزن كم كنم؟

در كنار سبزيجات، خيار خواص زيادي دارد كه به كاهش وزن نيز كمك مي كند، در ادامه به نكات مهمي در اين باره اشاره مي شود

به گزارش خيار را به عنوان غذايي سرشار از آب و منبع بسياري از ويتامين ها و مينرال ها مي شناسيم. بيشتر خيار از آب تشكيل شده است بنابراين ارزش كالري بسيار پاييني دارد.

دو نوع اصلي خيار وجود دارد، خيارهايي كه آماده خوردن هستند و در بيشتر ميوه فروشي ها آنها را پيدا مي كنيد و خيارهاي بسيار كوچكي كه با آنها خيارشور درست مي كنند.

خيارها در خانواده ملون و كدو مسما قرار مي گيرد و در واقع به عنوان يك ميوه در نظر گرفته مي شوند نه سبزيجات. با توجه به كالري پايين و مواد مغذي بالا، براي كاهش وزن مفيد است. استفاده از برنامه غذايي سرشار از ميوه و سبزيجات مزاياي زيادي را به همراه دارد كه شامل كاهش وزن نيز مي شود.

تراكم پانسمان زخم بستر انرژي پايين، تراكم مواد غذايي بالا
100 گرم خيار يا يك ليوان، حدود 15 كالري، آن هم بدون چربي دارد. اين مقدار خيار حاوي ساير مواد مغذي است كه عبارتند از:

يك گرم فيبر
150 ميلي گرم پتاسيم
مقدار بسيار كمي كلسيم
آهن
منيزيم
زينك
ويتامين C
ويتامين هاي گروه B
16 ميكرو گرم از ويتامين K


استفاده از برنامه غذايي با تراكم پايين انرژي به كاهش وزن كمك مي كند. خوردن غذاهاي كم كالري و سرشار از آب مانند خيار كمك مي كند بعد از خوردن احساس سيري كنيد. در يك تحقيق در سال 2007 به دو گروه رژيم هايي داده شد كه در هر دو چربي بسيار كمي در نظر گرفته شده بود اما تنها برنامه يك گروه هم كم چرب و هم داراي ميوه و سبزيجات بود. در پايان يك سال نتايج نشان داد گروهي كه ميوه و سبزيجات زيادي مصرف كردند كمتر دچار احساس گرسنگي شدند.

هر دو گروه وزن كم كردند اما گروهي كه ميوه و سبزيجات زيادي مصرف كردند، برنامه شان داراي تراكم انرژي پايين تري بود. اضافه كردن ميوه و سبزيجات بيشتر به برنامه غذايي كمك مي كند كمتر كالري دريافت كنيد، مخصوصا اگر پماد زخم جايگزين غذاهايي با كالري بالا شوند.

مزاياي قلبي و عروقي

برخي تحقيقات نشان داده اند كه استفاده از برنامه غذايي سرشار از سبزيجات به حفاظت بدن از بيماري هاي قلبي و عروقي كمك مي كند. برنامه هاي غذايي سرشار از سبزيجات به طول عمر بيشتر كمك مي كنند و خطر بيماري هاي قلبي و عروقي را كاهش مي دهند.

چنين برنامه هايي منبعي غني از آنتي اكسيدان ها و مواد مغذي را براي بدن فراهم مي كنند، كه سلامت قلب و عروق را تضمين مي كند. با اين حال، از آنجا كه مصرف سبزيجات بالا مي رود، اين برنامه هاي غذايي منبع نسبتا بالايي از نيترات هاي سبزيجات را نيز به همراه خود دارند. سبزيجات منابعي وسيع از نيترات خوراكي هستند كه در خون تبديل به اكسيد نيتروژن مي شوند. اين اكسيد نيتروژن به رگ هاي خوني به عنوان وازوديلاتور كمك مي كند كه براي سلامت قلب و عروق و كاهش فشار خون مفيد است. بنابراين خوردن خيار و ديگر سبزيجات علاوه بر كاهش وزن به سلامت قلب و عروق نيز كمك مي كند.

تاثير تامين نمايندگي محصولات هارتمن آب

يكي از مزاياي خوردن خيار اين است كه سرشار از آب هستند. خوردن خيار به تامين آب بدن كمك مي كند. از آنجا كه آنها 95 درصد آب هستند، خوردن خيار در هواي گرم و يا زماني كه تشنه هستيد درست مانند نوشيدن يك ليوان آب عمل مي كند.

دريافت آب كافي به دلايل مختلفي از جمله سودمند بودن براي كاهش وزن مهم است. اگر بدنتان كم آب باشد و سعي در كاهش وزن كنيد، ممكن است بيشتر غذا بخوريد چون مغز دستور مي دهد با خوردن بيشتر مايعات بدن را تامين كنيد. اگر مي خواهيد چيزي بخوريد بهتر است خيار يا غذايي باشد كه سرشار از آب است، تا آب بدنتان نيز تامين شود.

سلامت استخوان

خيار هامانند گياهان سبز برگ منبع ويتامين K هستند. محققان در سال 2007 به رابطه بين ويتامين K و سلامت استخوان ها پي بردند. تحقيقات نشان داد كه وقتي مصرف ويتامين K پايين باشد، احتمال ضعيف شدن تراكم استخوان و پوكي استخوان بالا مي رود. به همين دليل بسيار مهم است كه به اندازه كافي ويتامين K دريافت كنيم تا از پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد استخوان ها محافظت شود. خيار همچنين مقداري كلسيم نيز دارد. استفاده بيش از يك وعده خيار در روز به افزايش سطح ويتامين K و كلسيم در بدن كمك مي كند.

آفت كش ها و خيار

سازمان EWG خيار را در ليست 10 محصول كثيف خود قرار داده است. اين يعني برخي از انواع خيار داراي مقدار زيادي آفت كش هستند و بايد حواسمان باشد كه چه نوع خياري خريداري مي كنيم. اين يعني بايد از مصرف خيارر بپرهيزيم؟ خير!

به جاي ناديده گرفتن بهتر است به دنبال محصولات اورگانيك باشيم و يا محصولاتي كه با كمترين مقدار آفت كش پرورش يافته اند. همچنين قبل از مصرف خيار خوب و با دقت آن را بشوييد.

راه هاي خلاقانه براي اضافه كردن خيار به برنامه غذايي

چگونه مقدار بيشتري خيار به برنامه غذايي اضافه كنيم؟ خوردن برش هاي خيار به عنوان ميان وعده اي ترد ساده ترين روش است اما پس از مدتي حتما خسته كننده خواهد بود. راه هاي متنوع تري هم براي مصرف خيار وجود وريدي دارد. برش هاي خيار را به عنوان نوشيدني ها اضافه كنيد. براي مثال خيار به آب عطر و طعمي متفاوت مي دهد. برش هاي ضخيم خيار را در كنار غذاهايي مانند حموس نيز ميل كنيد. اگر در خانه براي خود اسموتي درست مي كنيد با اضافه كردن خيار به آن طعمي با طراوت و تازه دهيد. خيار را همچنين با انواع سالاد و ساندويچ نيز ميل كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده