همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با اين روش ها ادويه اصل را از تقلبي تشخيص دهيد

كند ادويه تقلبي را از ادويه اصل به راحتي تشخيص دهيد. براي دانستن اين ترفندها با ما همراه شويد.

به گزارش متأسفانه ما اغلب كالاهاي با كيفيت پايين يا تقلبي ارزان قيمت را مي خريم و دليل اين ارزاني را نمي دانيم اما يكي از اين دلايل، مي تواند تقلبي و نامرغوب سيكاكر بودن اين مواد باشد. در باره ادويه نيز اين موضوع صادق است . ترفندهاي ساده اي وجود دارد كه به شما كمك مي كند كيفيت موادي را كه مي خريد، تعيين كنيد.

تشخيص دارچين اصل

براي تشخيص دارچين مرغوب از پوست سنا، بايد بدانيد عطر سنا ضعيف تر است. علاوه بر اين، چوب سنا ضخيم تر و درشت تر از دارچين و معمولا به يك طرف جمع شده است. دارچين را مي توان به راحتي پانسمان لوهمن روشه با افزودن يك قطره يد به پودر آن، از سنا تشخيص داد. اگر ادويه آبي رنگ شود، سناست.

2 روش تشخيص فلفل اصل

فلفل سياه تازه زماني كه خرد مي شود، قطعه هاي آن بزرگ است و يك رد چربي از خود به جا مي گذارد.محصولي كه كيفيت پاييني دارد خيلي خشك يا قديمي است و وقتي خرد شود به قطعات كوچك تر تقسيم مي شود.

تشخيص پيچش بيضه فلفل سفيد اصل

رنگ فلفل سفيد بايد كرم و كمي قهوه اي باشد؛ اگر فلفل بيش از حد سفيد باشد، احتمالا كهنه و نامرغوب است.

تشخيص زنجبيل اصل

ريشه زنجبيل بايد صاف، سفت و بدون چين و چروك و داراي پوست نازك باشد.اگر زنجبيل، چروك اسپري اوپسايت شده يا نرم است، تقلبي است.

تشخيص زرد چوبه اصل

زردچوبه را مي توان با آرد طعم دار رنگي جايگزين كرد. در اين باره، به آساني مي توانيم به تشخيص ادويه مرغوب از تقلبي بپردازيم. پودر را فقط در آب بريزيد. زردچوبه طبيعي روي سطح آب لكه هاي سفيد ايجاد نمي كند.

روش اسميت اند نفيو تشخيص هل اصل

غلاف هل بايد بزرگ و به رنگ زيتوني يا سبز باشد. رنگ سبز روشن مي تواند حضور رنگ هاي مصنوعي را در آن نشان دهد.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده