همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 ارزان ترين روشها  براي درمان جاي جوش

وقت آن رسيده تا فكري براي درمان سريع جاي جوش هاي فعلي بكنيد. شما مي توانيد از روش هاي طبيعي براي ازبين بردن جاي جوش كمك بگيريد.

به گزارش : همانطور كه گفته شد از بين بردن جاي جوش ممكن است كمي سخت باشد و اين را بايد بدانيد هريك از اين ماسك هاي طبيعي صورت را كه براي ازبين بردن جاي جوش استفاده مي كنيد بايد مداوم و طولاني مدت باشد. متاسفانه خيلي زود قرار نيست نتيجه بگيريد. صبور باشيد و از اين مواد طبيعي براي ازبين بردن جاي جوش روي صورت استفاده كنيد.

۱ ) آبليمو براي درمان سريع جاي جوش

هيچ روشي به اندازه استفاده از آبليموي طبيعي و تازه براي درمان سريع جاي جوش ، ساده و اقتصادي نيست. آبليموي تازه داراي موادي است كه باعث از بين رفتن التهاب جوش شده و خاصيت آنتي باكتريال دارد كه در برابر بوجود آمدن جوش مبارزه مي كند. زمانيكه از آب ليمو استفاده مي كنيد در معرض آفتاب قرار نگيريد چرا كه ممكن است به پوست آسيب برساند.

براي درمان سريع جاي جوش به كمك آبليمو فقط دو عفونت بدن يا سه قاشق چايخوري و مقداري پنبه نياز داريد. با استفاده از پنبه آبليمو را روي پوست بماليد و بگذاريد سي دقيقه بماند و سپس با آب سرد آن را بشوييد. اينكار را قبل از خواب انجام دهيد و به مدت دو الي سه هفته ادامه دهيد.

نكته : آبليمو براي پوست بسيار مفيد است اما ممكن است باعث خارش يا سوزش روي پوست شود. اگر چنين چيزي حس كرديد ده دقيقه بعد از اعمال آن، پوست را با آب سرد بشوييد.

۲ ) جوش شيرين و آب

جوش شيرين نيز يكي از شايع ترين مواد طبيعي مفيد براي پوست است. از جوش شيرين مي توان براي روشن شدن پوست و همچنين از بين بردن جاي جوش استفاده كرد. دو يا سه قاشق چايخوري جوش شيرين را با دو قاشق چايخوري آب تركيب كنيد تا اين محلول تبديل به كرم شود. كرم را روي لكه هاي پوست بماليد و به صورت دايره اي ماساژ دهيد. بگذاريد ۳ دقيقه بماند و سپس صورت را با آب سرد بشوييد. اين كار باعث مي شود پوست صاف و درخشان شود.

نكته : اين تركيب را بيشتر از ۸ دقيقه روي پوست نگذاريد. حتما پوستتان را با آب سرد بشوييد.

۳ ) سفيده تخم مرغ

سفيده تخم مرغ تاثير بسزايي براي ترميم و التيام پوست دارد، سفيده تخم مرغ باعث كمرنگ شدن آثار لك و جوش روي پوست مي شود و به مرور زمان آنها را از چسب هارتمن بين مي برد. سفيده تخم مرغ سرشار از پروتئين و آمينو اسيد است كه باعث بسته شدن حفره هاي باز روي پوست و روشن شدن پوست مي شود.

يك كاسه برداريد و يك سفيده تخم مرغ را در آن ريخته و هم بزنيد. هميشه مي توانيد مواد ديگري به اين تركيب اضافه كنيد هرچند استفاده به تنهايي نيز ثمربخش است. با انگشت سفيده تخم مرغ را به آرامي روي پوست بماليد. روي نقاطي كه لك دارد تمركز بيشتري داشته باشيد. بگذاريد چند دقيقه بماند تا خشك شود سپس با آب ولرم آن را بشوييد. اين كار را دو يا سه بار در هفته تكرار كنيد.

نكته : اگر پوست خشك داريد پس از شستن صورت به پوست روغن زيتون بزنيد.

۴ ) آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا داراي ويتامين هايي است كه مي تواند به ترميم پوست و كمرنگ شده جاي زخم كمك كند. اين ماده داراي خواص بسياري است كه باعث روشن شدن پوست ، درخشان شدن و سالم تر شدن پوست مي شود. مي توانيد ژل آلوئه ورا را از هر داروخانه اي بخريد يا از آلوئه وراي طبيعي استفاده كنيد كه خواص بيشتري نيز دارد.

۵ ) روغن نارگيل

روغن نارگيل از جمله مرطوب كننده هاي طبيعي پوست است كه خواص ترميمي نيز دارد. يك چهارم قاشق چايخوري روغن نارگيل را كف دست بريزيد و بگذاريد كمي بماند تا به دماي بدن اكتيكوت برسد سپس با انگشت روغن نارگيل را روي پوست بماليد. هيچ ضرورتي بر شستن صورت بعد از استفاده از روغن نارگيل نيست چرا كه ويتامين هاي موجود در اين ماده به مرور زمان جذب پوست مي شود و به سلامت پوست كمك مي كند. اما اگر خواستيد آن را از روي پوست بشوييد، بگذاريد سي دقيقه بماند سپس با شوينده صورت آن را از روي پوست پاك كنيد.

۶ ) خيار ماده اي آبرسان

خيار براي پوست بسيار مفيد است. شما مي توانيد به راحتي از اين ميوه براي بهبود وضعيت پوستتان استفاده كنيد. خيار نه تنها آبرسان است بلكه ويتامين هايي از جمله منيزيم دارد كه براي پوست بسيار مفيد هستند.

خيار را قطعه قطعه كنيد و روي پوست بخصوص قسمت هايي كه لك دارد قرار دهيد. بگذاريد سي دقيقه بماند سپس خيارها را برداريد و پوست را بشوييد. اين كار را هر روز به مدت دو يا سه هفته تكرار كنيد.

۷ ) سيب زميني ماده اي طبيعي درمان اسكار پوست

سيب زميني سرشار از ويتامين و مواد معدني است كه براي سلامت پوست مفيد بوده و خاصيت درماني دارند. يك سيب زميني را حلقه حلقه كنيد و اين حلقه ها را روي پوست قرار دهيد. بگذاريد نيم ساعت بماند. سپس صورت را با آب گرم بشوييد. مي توانيد حلقه هاي سيب زميني هارتمن را روي پوستتان ماساژ دهيد.

۸ ) عسل براي از بين بردن جاي جوش و لكه هاي روي پوست

عسل يكي از مشهورترين مواد طبيعي براي ازبين بردن جاي جوش و كاهش جاي لكه هاي روي پوست است. بهتر است از عسل طبيعي به جاي عسل هاي شركتي استفاده كنيد. براي اينكه بهترين نتيجه را بگيريد عسل را از فروشگاههايي كه فقط مواد طبيعي مي فروشند خريداري كنيد.

يك قاشق چايخوري عسل روي پوستتان بخصوص قسمت هايي كه جاي جوش دارد بماليد. بگذاريد ۱۰ دقيقه بماند سپس پوست را با آب سرد بشوييد. اين كار را حداقل دو بار در هفته انجام دهيد تا بهترين نتيجه را بگيريد.

۹ ) زرد چوبه

پودر زردچوبه نيز از جمله مواديست كه براي از بين بردن جاي جوش روي صورت مفيد است. دو قاشق چايخوري پودر زردچوبه را با دو قاشق چايخوري شير تركيب كنيد. محلول بدست آمده را روي صورتتان بماليد و بگذاريد ۲۰ دقيقه بماند سپس با آب سرد بشوييد. مي توانيد اين محلول را دوبار در روز روي پوست بزنيد.

۱۰ ) اسكراب شكر براي ترميم پوست و از بين بردن جاي جوش

شكر يك ماده لايه بردار مفيد براي پوست است كه مي تواند به ترميم پوست و از بين بردن جاي جوش نيز كمك كند. سه قاشق چايخوري شكر را با دو قاشق چايخوري روغن زيتون تركيب قيمت پانسمان هارتمن كنيد و يك اسكراب براي صورت بسازيد. آن را روي ناحيه هايي از پوستتان كه داراي التهاب و يا لكه هاي ناشي از جوش است بماليد و بگذاريد ۲۰ دقيقه بماند و سپس با آب ولرم و صابون بشوييد. بايد اين اسكراب را ۴ بار در هفته روي پوست بزنيد.

منبع: بيتوته



منبع

تظرات ارسال شده