همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چرا  كودكتان مدام سرما مي خورد؟

به سرماخوردگي است، اظهار كرد: كودكان زمان زيادي را با يكديگر هستند و در بسياري از موارد در شستن دست‌هاي خود دقت نمي‌كنند، به همين علت سريع‌تر از ديگران به سرماخوردگي مبتلا مي‌شوند.

به گزارش : دكتر ابراهيم رزم‌پا با اشاره محصولات مدي هاني به اينكه احتمال ابتلا كودكان به سرماخوردگي در سنين پيش از مدرسه بيشتر است، گفت: اين كودكان اغلب سالانه پنج تا ۹ نوبت سرما مي‌خورند. اين مشكل در كودكاني كه به مهد كودك مي‌روند شايع‌تر است.

وي با تاكيد به اينكه در صورت ابتلا افراد به تب شديد، تعريق، تب و سرفه احتمال ابتلا به ذات‌الريه نيز وجود دارد، خاطرنشان كرد: تهوع، درد شكم، خواب آلودگي غير معمول، سر درد شديد، اشكال در تنفس، گريه مداوم قيمت كرم مدي هاني و درد گوش كه ناشي از نفوذ باكتري‌ها به فضاي گوش مياني است، شايع ترين نشانه ابتلا به سرما خوردگي در كودكان است.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: كمتر بودن مقاومت كودكان نسبت به بزرگسالان موجب ابتلا بيشتر آن‌ها به سرماخوردگي مي‌شود، اما دستگاه ايمني نابالغ تنها علت اين آسيب پذيري كودكان به سرماخوردگي نيست، بلكه كودكان زمان زيادي را با يكديگر هستند و در بسياري از موارد مدي هاني در شستن دست‌هاي خود دقت نمي‌كنند به همين علت سريع‌تر از ديگران به سرما خوردگي مبتلا مي‌شوند.

رزم‌پا با تاكيد به اينكه گوش درد از مهم‌ترين نشانه‌هاي اين بيماري در كودكاني كه در سن پايين قرار دارند است، اظهار كرد: اين كودكان به علت اينكه نمي‌توانند حرف بزنند ناراحتي‌شان را با گريه كردن يا كشيدن گوش نشان مي‌دهند و مراجعه زودهنگام آنها به پزشك الزامي است.

اين فلوشيپ جراحي سر و گردن يادآور شد: افزايش كرم محافظ مدي هاني سن منجر به تقويت سيستم ايمني در بدن نسبت به بسياري از ويروس‌هاي عامل سرماخوردگي مي‌شود، بنابراين با افزايش سن احتمال ابتلا به سرماخوردگي نسبت به دوران كودكي كاهش مي‌يابد.

وي درخصوص زمان مراجعه به پزشك هنگام ابتلا به سرماخوردگي تصريح كرد: سرماخوردگي به طور معمول كمتر از يك هفته بهبود مي‌يابد، اما اگر فرد دچار تب ۳۹ درجه باشد و احساس كند كه علائم بيماري در حال افزايش ژل medihoney است بايد به پزشك مراجعه كند.

اين متخصص گوش، گلو و بيني در پايان تب بالا، درد و ضعف را از نشانه‌هاي بيماري سرماخوردگي و آنفلوانزا دانست و اظهار كرد: براي درمان آنفلوانزا از يك داروي ضد ويروسي استفاده مي‌شود اما اين دارو بايد در طول ۴۸ ساعت پس از شروع اولين علائم تجويز شود.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده