همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
براي افزايش تمركز چه بخوريم؟

قهوه : احتمالا درباره خاصيت قهوه در افزايش هوشياري بسيار شنيده ايد. در فنجان قهوه به طور متوسط 22 ميلي گرم كافئين وجود دارد كه به بدن پيام مبارزه يا هوشياري مي دهد. در واقع اسپري پرونتوسان قهوه با وارد كردن آدرتالين به خون، ضربان قلب را افزايش مي دهد و باعث افزايش هوشياري و تمركز بيشتر مي شود.

دارچين : دارچين علاوه بر عطر و طعم فوق العاده اي كه دارد، بر اساس مطالعات اخير مي تواند باعث افزايش هوشياري و تمركز شود. دارچين با بهبود عملكرد مغز، به افزايش توجه، بهبود حافظه و افزايش سرعت حركات انساني كمك مي كند.

چاي سبز : اين نوشيدني كم كالري و طبيعي، به طور خاص و به دليل وجود آمينه اسيد هاي مفيد مي تواند با افزايش امواج آلفاي مغزي و فراهم كردن محلول پرونتوسان آرامش بيشتر، باعث بهبود عملكرد مغز ما شود.

تخم مرغ :‌ اين صبحانه مقوي به دليل اين كه حاوي كولين و ساير تركيباتي است كه در عملكرد انتقال دهنده هاي عصبي موفيد هستند، به افزايش تمركز كمك مي كند.

شكلات تلخ : بر اساس مطالعاتي كه سال 2015 از سوي محققان دانشگاه آريزونا انجام شده، مشخص شده است كه مصرف شكلات تلخ به افراد در انجام وظايف پيچيده كمك مي كند و تمركز و توجه آن ها را افزايش مي دهد.

گردو : مشكل عروقي آجيل ها و به خصوص گردو، از انواع چربي ها و پروتئين هاي سالمي هستند كه مصرف آن ها براي سلامتي بدن به طور كلي توصيه مي شود. اما در خصوص افزايش تمركز، دانشمندان معتقد هستند كه گردو عملكرد مغز و حافظه را بهبود مي بخشد و به افراد در انجام وظايف شناختي، افزليش تمركز و توانايي پردازش اطلاعات كمك مي كند.

چغندر يا لبو : اين خوراكي نه تنها طعم و رنگ فريبنده اي دارد، بلكه براي عملكرد مغز نيز يك غذاي عالي محسوب مي شود. مطالعات نشان مي دهند كه مصرف لبو در افراد توانايي ها و مهارت هاي شناختي را تقويت مي كند و با زوال عقل مبارزه مي كند. لبو همچنين حاوي نيترات است و بي براون به همين دليل در بهبود گردش خون موثر است و به اين ترتيب با اكسيژن رساني بهتر به مغر؛ مي تواند تمركز قدرت مغز را افزايش دهد.

نعناي فلفلي : نعنا در بهبود سيستم تنفسي، افزايش سطح انرژي بدن، تقويت حافظه و افزايش تمركز بسيار مفيد است. مطالعات انجام شده در دهه هاي گذشته نشان مي دهد كه مضرف نعنا در افراد، آن ها را در انجام وظايف شناختي كمك مي كند و باعث افزايش تمركز در آن ها مي شود.

تخمه كدو تنبل :‌ مصرف تخمه كدو تنبل مي تواند سطح انرژي بدن را افزايش دهد. اين ماده اما از اين جهت براي مغز مفيد است كه اسپري لينوورا حاوي روي و روغن امگا 3 است كه به عملكرد حافظه ، مهارت فكر كردن و افزايش تمركز كمك مي كند.

منتشر شده در activebeat

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

تظرات ارسال شده