همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بيل گيتس,اخبار علمي,خبرهاي علمي,طبيعت و محيط زيست
بيل

گيتس، ميلياردر مشهور آمريكايي و يكي از كارآفرينان برتر هزاره جديد در فكر سرمايه‌گذاري روي يك 'ابر شيميايي' است كه مي‌تواند به روند گرمايش كره زمين پايان دهد.

به گزارش ايسنا و به نقل از سن‌ان‌بي‌سي، گرم شدن كره زمين چيزي است كه چه به آن اهميت داده شود چه نه، در حال وقوع است. همانطور كه دانشمندان ناسا گزارش داده‌اند، فعاليت‌هاي درمان سوختگي با آب جوش انساني همچنان به شكل روزافزون به تشديد اين مشكل ادامه مي‌دهد.

در حال حاضر ميزان كربن دي اكسيد موجود در جو زمين از هر زمان در كل تاريخ بشر بيشتر است. دو سوم از بلاياي طبيعي آب و هوايي ۲۰ سال گذشته مي‌تواند به فعاليت‌هاي انسان گره خورده باشد، در حالي كه هم تابستان‌ها و هم زمستان‌ها سال به سال گرم‌تر مي‌شوند.

با اين وجود، همه اميدها از دست نرفته است. رهبران، كارآفرينان و شركت‌هايي از سراسر جهان براي مبارزه با تغييرات آب و هوا سخت تلاش مي‌كنند.

بيل گيتس را مي‌توان يكي از نمونه‌هاي چسب زخم بستر اخير از اين دست نام برد. بيل گيتس در حال حاضر در حال حمايت از يك راه حل بالقوه براي توقف گرم شدن كره زمين است كه محور آن فناوري مهندسي آب و هواي خورشيدي(solar geoengineering) است.

ممكن است عنوان فناوري مهندسي آب و هواي خورشيدي كمي گيج كننده باشد، اما اين فناوري مبهم مي‌تواند از گرم شدن كره زمين جلوگيري كند. اين فناوري به شبيه‌سازي اثر فوران گسترده آتشفشاني مي‌پردازد.

"اندي پاركر" مدير پروژه دولتي ابتكار مديريت اشعه خورشيدي به CNBC گفت: مطالعات مدل‌سازي نشان داده‌اند كه اين فناوري مي‌تواند شدت امواج گرما را كاهش دهد. به عنوان مثال ظاهراً مي‌تواند نرخ پزشكي كودكان افزايش سطح دريا را كاهش دهد كه اين مسئله مي‌تواند شدت طوفان‌هاي گرمسيري را كاهش دهد.

بيل گيتس,اخبار علمي,خبرهاي علمي,طبيعت و محيط زيست

در حقيقت براي پياده‌سازي اين فناوري، هواپيماها در ارتفاعات پرواز مي‌كنند و ميليون‌ها تن ذرات شيميايي را در اطراف سياره زمين مي‌پاشند تا يك ابر شيميايي عظيم ايجاد كنند كه سطح زمين را خنك كند.

البته نبايد خيلي هيجان زده شد، چرا كه اين فناوري هنوز به طور رسمي آماده نيست، اما در حال نزديك قيمت پماد زخم بستر شدن به آن است.

اين روند مي‌تواند اثرات و پيامدهاي ناخوشايندي هم داشته باشد، از جمله اينكه مي‌تواند بر الگوهاي آب و هوايي منطقه‌اي تأثير بگذارد و حتي بيشتر از اين، به طور بالقوه مي‌تواند آسمان آبي را به طور كل ريشه‌كن كند!

با اين حال، خبر خوب اين است كه اين روش مقرون به صرفه است.

"استفان گاردينر" نويسنده كتاب "طوفان اخلاقي عالي: تراژدي اخلاقي تغييرات آب و هوا" نظرات خود را در مورد اين فناوري اين چنين به اشتراك گذاشت: اين پيامدها ممكن است وحشتناك باشند. آنها ممكن است مواردي مانند قحطي وسيع، طغيان‌هاي بزرگ و خشكسالي را شامل پماد مديكال هاني شوند كه بر جمعيت بسيار بزرگي تأثير مي‌گذارند.

در هر حال اين روش در حال حاضر يك روش جالب و يك راه حل مناسب براي توقف روند گرمايش زمين است كه اثرات جانبي احتمالي آن ممكن است بسيار بد باشد. با اين وجود، به نظر مي‌رسد مزاياي آن به عوارض جانبي احتمالي آن مي‌چربد و بيل گيتس با حمايت مادي و معنوي از اين رويكرد مي‌تواند منجي زمين و بشر شود. شما چه فكر مي‌كنيد؟



منبع

تظرات ارسال شده