همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بدترين و خطرناك ترين محل نگهداري مسواك اينجاست

سلامت دهان و دندان است زيرا قرار دادن مسواك در مكاني مرطوب و آلوده موجب تجمع و رشد باكتري ها روي مسواك مي شود.

به گزارش نگهداري مسواك نياز به دقت بالايي دارد . اگر بدون دقت به محل نگهداري مسواك و بهداشت آن همچنان مسواك خود را استفاده مي كنيد بايد بدانيد كه در معرض ابتلا به صدها بيماري كشنده هستيد.محل نگهداري مسواك

هشدار : اين داستان باعث مي شود كه شما بخواهيد يك مسواك جديد بخريد - و سپس آن را در داخل خانه خود بگذاريد.

تحقيقات جديد نشان داده اند كه يك دستشويي داريد كه همه عسل پزشكي آن را به اشتراك مي گذاريد، به احتمال زياد مدفوع يكي از افراد روي مسواكتان وجود خواهد داشت.اين واقعاً نفرت انگيز كه مي خوانيد است، همچنين مي تواند شما را بيمار كند.

نگراني اصلي، وجود مدفوع روي مسواك نيست، بلكه وقتي يك مسواك با مدفوع فردي ديگر آلوده مي شود، حاوي باكتري ها، ويروس ها يا انگل هايي مي شود كه بخشي از پوشش طبيعي شما نيستند.

محققان 135 مسواك را در دستشويي هايي گذاشتند كه 5 نفر از آنجا استفاده مي كردند. سپس مسواك ها مورد آزمايش قرار گرفتند و دانشمندان دريافتند كه حداقل 60 درصد از آن ها آلوده به باكتري مدفوع شده بود - حتي اگر آن ها را با آب داغ يا آب گرم آبكشي كرده باشند و حتي اگر افراد روي مسواكشان در و پوشش گذاشته باشند .

تغيير 80 درصدي باكتري در يك مسواك حاصل از افراد ديگر وجود داشت. اين اتفاق مي افتد، كرم محافظ مدي هاني چون مدفوع مي تواند توسط سيفون توالت تا شش فوت پاشيده شود - و مسواك مي تواند به عنوان راهي براي انتقال باكتري ها استفاده شود.

استفاده از كاور و پوشش مسواك براي محافظت از يك مسواك در برابر ورود و رشد باكتري كارايي ندارند، بلكه آنها فضايي را ايجاد مي كنند كه در آن باكتري ها مي توانند به دليل مرطوب بودنشان خوب رشد كنند و مسواك كامل خشك نمي شود.
5 مكان بدتر براي نگهداري مسواك هايتان:

در ادامه اين بخش مهم سلامت دهان و دندان در نمناك به بخش هاي ديگر نامناسب در منزل براي نگهداري مسواك اشاره خواهيم كرد ؛بخشي از يك برنامه عالي مراقبت بهداشتي در خانه شامل مسواك زدن دندان ها، نخ دندان زدن و حداقل دو بار در روز آبكشي دهان است.

اما در مورد اين كه مسواك خود را كجا قرار داديد چه؟ جايي كه شما محصولات مدي هاني آن را مي گذاريد به همان اندازه مهم است.
هيچ وقت مسواك ها را در اين مكان ها قرار ندهيد:

1. نزديك به بچه هاي كوچك:

كودكان هر چيزي را در دهان خود قرار مي دهند، زيرا آن ها كنجكاو و هيجان زده هستند تا زندگي را كشف كنند. مهم است كه مسواكتان را دور از دسترس كودكانتان قرار دهيد تا از اتفاقات بدي مانند خفگي يا بيماري آنها جلوگيري كنيد.

2. كنار توالت:

شما مي دانيد كه باكتري ها در دستشويي پيدا مي شوند، بنابراين مسواك خود را نزديك به آن نگذاريد كه باعث آلودگيشان شود. حتي مسواك در پيشخوان دستشويي هم مي تواند آلوده كننده باشد. شما مي توانيد درپوش توالت را زماني كه استفاده نمي كنيد، بگذاريد.
كثيف ترين و بدترين محل نگهداري مسواك كجاست؟

3. كنار سطل زباله:

از گذاشتن مسواكتان كنار مدي هاني سطل زباله خودداري كنيد. مانند دلايلي كه در مثال هاي ديگر توضيح داديم، ذرات مي توانند مسير خود را به مسواك شما پيدا كنند و منجر به ورود باكتري بيشتري شوند. آن را دور از سطل آشغال نگه داريد، چون ما همه غذا، آشغال و چيزهاي كثيف را در آن مي ريزيم.

4. كنار ظرفشويي:

سينك ظرف شويي آشپزخانه ما محل شستن و پاك كردن كثيفي و باكتري ها و غذا است. اگر مسواك خود را كنار ظرف شويي آشپزخانه رها كنيد، به طور بالقوه از باكتري ها براي رسيدن به مسواك خود استفاده مي كنيد. اگر دندان هاي خود را در آشپزخانه مي گذاريد، بهتر است كه يك روكش براي مسواك خود بگذاريد يا مسواك را در يك كشو قرار دهيد.

5. نزديك به حيوان خانگي خانواده تان:

ما حيوانات را دوست داريم، اما مسواك خود را نبايد كنار آنها قرار دهيم، زيرا آنها ميكروب ها و باكتري هاي زيادي قيمت كرم مدي هاني را حمل مي كنند و مي توانند براي سلامتي شما بد باشند. علاوه بر اين، بسياري از حيوانات خانگي سعي در بازي كردن، خوردن يا جويدن مسواك دارند و فكر مي كنند كه اين يك اسباب بازي است.

بهترين مكان براي نگهداري مسواكتان يك مكان خشك و تميز مانند كابينت و يا كمد است.

منبع: نمناك



منبع

تظرات ارسال شده