همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۷ علامت بيماري در كودكان كه بايد جدي بگيريد

دفاتر اداري اطفال در ايالات متحده است. دلايل متعددي وجود دارد كه يك كودك شروع به از دست دادن مو مي‌كند، چه در مناطق خاصي از سر و چه در ريزش كلي و يكنواخت موها.

به گزارش : پدر يا مادر به روز بودن، سخت است. بعد از نه ماه هوشياري مطلق، اكنون با يك چالش جديد مواجه مي‌شويد، مراقب باشيد كه سلامتيتان بسيار ارزشمند است. البته چشم انداز ماجرا كمي نگران كننده است. خيلي از اقدامات مي‌تواند اشتباه باشد و اگر قبلاً تصور كرده ايد كه ممكن است در دام اين اشتباهات بيفتيد، نگران نباشيد، بي براون زيرا شما تنها نيستيد. كليد مبارزه با مشكلات اين فصل جديد در زندگيتان و مقابله با بزرگترين ترس شما، صرفاً آماده شدن و داشتن آگاهي است!

در زير هفت نشانه كه مي‌تواند به شما كمك كند تا بيماري فرزندتان را در ابتدا تشخيص دهيد، فهرست شده اند:

۱- افزايش اندازه سر

همه نوزادان با لكه‌هاي كوچك و نرم در سر خود موسوم به fontanell متولد مي‌شوند. اين لكه‌ها نتيجه انقباض نوزاد شما جهت عبور از كانال تولد است. اين لكه‌ها با گذشت زمان از بين مي‌روند، استخوان‌هاي كودك شما رشد مي‌كنند و جمجمه آن‌ها شروع به شكل گيري مي‌كند. با اين حال، اگر متوجه شديد كه fontanell‌هاي كودك شما نه تنها در حال محو نيست بلكه در حال افزايش نيز هست، ممكن است نشانه‌اي از بيماري باشد مشكل عروقي و بلافاصله او را نزد پزشك ببريد.

۲- رشد خال‌ها

اگر شما متوجه يك نقطه نامنظم در بدن كودك خود شديد كه در مقايسه با رنگ پوست او متفاوت است، بايد اين را به عنوان نشانه‌اي مهم جهت چكاپ پوستي توسط پزشك لحاظ كنيد. البته اگر بدن فرزند شما خال دارد، اين توصيه را ناديده بگيريد، مگر اينكه شروع به رشد كند.

۳- نوسانات رفتار و حالات

آيا كودك شما به طور ناگهاني عجله مي‌كند؟ اشتهاي او كاهش يافته است؟ آيا چرخه خواب او به هم خورده و يا مانند هميشه فعال نيست؟ اين‌ها همه نشانه‌هاي افسردگي دوران كودكي بوده و دلايل مهمي براي بردن فرزند شما به يك پزشك براي كمك به درمان اين بيماري جدي است.

۴- ريزش مو

ريزش مو در كودكان علت اصلي بيش از ۳ ژل پرونتوسان ٪ از تقاضاي بازديد از دفاتر اداري اطفال در ايالات متحده است. دلايل متعددي وجود دارد كه يك كودك شروع به از دست دادن مو مي‌كند، چه در مناطق خاصي از سر و چه در ريزش كلي و يكنواخت موها. خبر خوب اين است كه بيشتر موارد ريزش مو در كودكان به راحتي قابل درمان و معمولاً ناشي از كمبود ويتامين هستند. اگر در فرزندتان علائم ريزش مو را متوجه شده ايد، او را به متخصص اطفال راهنمايي كنيد تا علت اصلي مشكل را تشخيص دهيد.

۵- تشنگي مداوم

در حال حاضر لازم است وظايفي مانند آب و مايعات دادن به كودك را كه به كودكان كمك مي‌كند به يك موجود قوي و سالم تبديل شوند، مهم تلقي كنيم. با اين حال، مصرف بيش از حد مايع مي‌تواند نشانه‌اي از امكان ابتلا به ديابت بوده اسپري پرونتوسان و بايد بلافاصله به پزشك مراجعه شود.

۶- كاهش شنوايي

اگر فرزند شما به صدا كردن شما يا درخواست شما براي انجام يك كار، پاسخي نمي‌دهد لزوماً به اين معني نيست كه سعي ميكند شما را ناديده بگيرد. كودك شما ممكن است مشكلات شنوايي داشته باشد. مهم است كه فرزندتان را به يك متخصص ENT بسپاريد تا شنوايي كودك شما را بهبود بخشد، زيرا در غير اين صورت ممكن است در توسعه و پيشرفت زبان آن‌ها مشكلاتي ايجاد شود.

۷-خرناس بلند

بين خروپف كودك (كه كاملاً بي ضرر است) و صداي بلند آن تفاوت وجود دارد. وجود علائم حالت دوم، مي‌تواند به اين معني باشد كه او از يك نوع دشواري تنفس رنج مي‌برد. در چنين مواردي، براي تشخيص و درمان مناسب، پزشك اسپري لينوورا خود را در جريان قرار دهيد.

اگر چه ممكن است نظارت مداوم بر وضعيت ذهني و جسمي فرزندتان و جستجوي علائم هر گونه بيماري مشكل به نظر برسد، اما هميشه بهتر است كه در مراحل اوليه، مطمئن باشيد كه مشكلي پيش نيايد. همانطور كه مي‌گويند، پيشگيري بهتر از درمان است!

منبع: بيتوته



منبع

تظرات ارسال شده