همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
آرامش و كاهش استرس ارمغان اين گل و دمنوشش

بخش است ضمن اين كه خواص ضد عفونتي كننده و تقويت كننده سيستم ايمني بدن هم دارد

به گاز عسل گزارش ،‌ مصرف گياه بابونه استرس و ناراحتي را از انسان دور مي‌كند و متخصصان طب سنتي نيز مصرف اين ماده را براي درمان سرماخوردگي توصيه مي‌كنند.

انسان‌ها ممكن است گاهي اوقات دچار اضطراب و يا استرس شوند و اين احساس اسميت اند نفيو اضطراب و ناراحتي براي هيچ فردي بيگانه نيست؛ اما در زمان استرس، خوردن برخي از گياهان مي‌تواند به كاهش اثر اين استرس و عوارضي كه مي‌تواند بر بدن داشته باشد، كمك كند.

بابونه يكي از همين گياهان دارويي است كه مي‌تواند براي درمان مشكلات عصبي و استرس مفيد اسپري اوپسايت باشد؛ وجود بابونه در دنيا به دو هزار سال پيش برمي‌گردد و در كشورهاي مختلف مانند مصر از آن استفاده‌هاي بسياري صورت مي‌گرفت؛ به‌طوري كه شاهزاده‌هاي مصري گل‌هاي بابونه را به پوست خود مي‌ماليدند تا پوست خود را جوان نگه دارند.

متخصصان طب سنتي بر اين باورند سيكاكر كه بابونه مي‌تواند علاوه بر كاهش اضطراب و افسردگي به تسكين درد معده نيز كمك كند. اين گروه از پزشكان معتقدند بابونه دارويي آرام‌بخش است كه بخار آن مستقيم به بخش بويايي مغز مي‌رود و همين موضوع موجب كاهش استرس خواهد شد.

از طرفي مصرف گياه بابونه موجب كاهش درد دندان و كمر نيز خواهد شد پيچش بيضه و ماده‌اي مفيد در خصوص درمان سرماخوردگي است؛ درمان تهوع، استفراغ و برطرف كردن سوختگي پوست از ديگر فوايد مصرف گياه بابونه است.

منبع:‌سيمرغ



منبع

تظرات ارسال شده