همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
هشدارهايي كه مردان بايد جدي بگيرند

به تشخيص آن نيست اما مي‌تواند كشنده باشد.

به گزارش مردان نيمي از جامعه انساني را تشكيل مي‌دهند، به سبب ساختار تفاوت ساختار بدني و هورموني و شغلي با زنان بعضي از بيماري‌ها و مشكلات بهداشتي فقط در مردان ديده مي‌شود و بعضي از مشكلات و بيماري‌ها با شيوع بيشتري نسبت به زنان در آن‌ها وجود دارد.

زندگي شهرنشيني و صنعتي، پانسمان عسل سبك زندگي را تحت تاثير قرار داده است؛ برخي فعاليت‌هاي فيزيكي و مشاغل در زندگي شهري باعث ايجاد آسيب‌هاي جدي در ساختمان بدن مي‌شود؛ اگر سبك زندگي تغيير نكند، مشكلات زيادي را به وجود خواهد آورد.

سرطان پروستات سرطاني است كه سلامت مردان را تحت تاثير قرار مي‌دهد و از رشد سلول‌هاي بدخيم در داخل پروستات نشات مي‌گيرد؛ سرطان پروستات يكي از شايع‌ترين سرطان‌ها در مردان است كه احتمال بروز اين سرطان‌ها با افزايش سن زياد مي‌شود، به طوري كه مي‌توان گفت احتمال اينكه يك مرد ۵۰ ساله تا آخر عمرش از نظر بافت شناختي به سرطان پروستات مبتلا شود نسبتاً زياد است، ولي اكثر پانسمان سوربكت آنها در طول عمر از نظر باليني بدون علامت باقي مي‌مانند و تا آخر عمر هيچ مشكلي براي شخص مبتلا ايجاد نمي‌كنند.

پروستات، سرطاني شايع در مردان كه بايد به موقع درمان شود

محمود عابد مقدم متخصص آنكولوژي درباره انواع سرطان‌هاي شايع در مردان، اظهار كرد: سرطان پروستات شيوع زيادي در مردان دارد و اگر به موقع درمان نشود ممكن است زندگي فرد را تحت تاثير قرار دهد؛ سرطان معده همچنين جزو شايع‌ترين سرطان‌ها در مردان است و از سرطان‌هاي شايع ديگر مي‌توان به سرطان روده بزرگ اشاره كرد.

اين متخصص آنكولوژي بيان كرد: سرطان پروستات سرطاني است كه بايد به آن توجه سربكت زيادي شود زيرا اعضاي مختلف بدن را درگير مي‌كند واز نظر جسمي و روحي زندگي مردان را تحت تاثير قرار مي‌دهد؛ سرطان پروستات جزو سرطان‌هايي است كه مانند ساير بيماري‌ها قابل پيشگيري است و با تشخيص زودرس در مراحل اوليه مي‌توان آن را درمان كرد.
سبك زندگي سالم برگ برنده افراد برابر هجوم سرطان‌ها

عابد مقدم با بيان اينكه سرطان پروستات در ابتدا بدون عارضه است و فرد نمي‌تواند آن را به موقع تشخيص دهد، گفت: اين بيماري مي‌تواند سال‌ها ساكت بماند و اگر درمان نشود مي‌تواند كشنده باشد؛ علت‌هاي متعددي براي انواع سرطان‌ها وجود دارد، سبك زندگي، چاقي، چربي خون بالا، تغذيه نامناسب، آلودگي قيمت پانسمان سوربكت هوا، عدم استفاده از سبزيجات، عدم تحرك از عواملي هستند كه در بروز سرطان نقش دارند.

وي ادامه داد: افرادي با سبك زندگي مناسب در مقابل انواع سرطان‌ها بدن مقاومي دارند و از اين گونه بيماري‌ها دور خواهند بود؛ اكثر مردان بالاي ۴۰ سال بايد برخي از آزمايش‌ها را انجام دهند تا از سلامتي خود اطمينان حاصل كنند، يك مرد در طول دوران زندگي بايد حتماً نسبت به برخي از بيماري‌ها بينش داشته باشد و بداند كه ممكن است دچار بيماري‌ پروستات شود، همچنين بايد بداند كه چه زماني بايد به پزشك مراجعه كند، معاينات اوليه در پيشگيري از پروستات بسيار مؤثر است و بايد بتوان آن را ساكارز كنترل كرد.

اين متخصص آنكولوژي يادآوري كرد: يكي از روش‌هاي درماني پروستات جراحي است، اگر بيماري پيشرفت كرده باشد بايد اين روش انجام شود؛ همچنين يكي ديگر از درمان‌ها ايمونوتراپي است كه مي‌توان با آن از سرطان پروستات پيشگيري كرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده