همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خوردن سير در اين زمان بيشترين خواص را به بدن‌تان مي‌رساند

آنتي بيوتيكي قوي، سلامت كبد، درمان مشكلات معده، دفع سموم بدن، كاهش وزن، رفع ريزش مو و از بين بردن جوش و آكنه صورت است.

به گزارش به نقل از زندگي آنلاين، همه شما از خواص سير آگاهيد و مي‌دانيد سير يكي از پر خاصيت‌ترين سبزي‌ها به شمار مي‌رود. از جمله مصارف سير به صورت خام، چاشني در غذا‌ها و ترشي است. اما آيا سير را با معده‌ي خالي ميل كرده ايد؟ آيا از خواص سير ناشتا چيزي مي‌دانيد؟ بي شك خوردن سير با معده خالي خواص بسياري دارد. در اين مقاله قصد داريم اطلاعاتي در زمينه خواص سير ناشتا به شما ارائه دهيم. با ما همراه باشيد.

خواص سير ناشتا
سير يكي از آنتي‌ بيوتيك‌ هاي طبيعي است كه خوردن آن انسان را از بسياري بيماري‌ها مصون مي‌كند اما چرا ناشتا؟ در صبح زماني كه معده‌تان خالي است باكتري‌ها مقاومت كمتري دارند؛ بنابراين مصرف سير همچون يك آنتي بيوتيك آن‌ها را از پا در مي‌آورد و باكتري‌ها نمي‌توانند قيمت پانسمان هارتمن از خود به خوبي دفاع كنند. همچنين مصرف سير به صورت ناشتا باعث مي‌شود مواد مغذي موجود در آن به راحتي و هرچه بيشتر جذب بدن شما شود. سير سرشار از ويتامين‌ها و پروتئين، كربوهيدرات، فيبر، آهن، كلسيم و ... است. ارزش غذايي بالاي سير در صورت مصرف به صورت خام و صبح ناشتا يا با معده خالي بسياري از مشكلات را رفع مي‌كند و يا به تقويت سلامت مي‌پردازد. در زير تعدادي از خواص سير ناشتا را با هم مرور مي كنيم.

۱. رفع مشكلات معده
مصرف سير با معده خالي باعث تحريك هضم و اشتها مي‌شود و مي‌تواند استرس را كنترل كند. كنترل استرس، باعث توقف ترشح اسيد معده كه ناشي از عصبي شدن است مي‌شود. مصرف سير خام به صورت ناشتا با توجه به تجربيات بعضي از مردم، توانسته است مشكلات عصبي را در آن‌ها درمان كند. همچنين سير درمان مؤثري براي اسهال است.

۲. كاهش فشار خون و بيماري‌هاي قلبي
مصرف سير براي افرادي كه مبتلا به فشار خون بالا هستند، گزينه مناسبي است. مصرف سير نقش مفيدي در گردش خون بدن دارد و مي‌تواند به خوبي از شما در برابر بيماري‌هاي قلبي نيز محافظت كند.

۳. ضد باكتري
همان‌طور كه گفته شد با توجه به مطالعات و تحقيقاتي كه انجام گرفته، نشان داده پماد هارتمن شده است كه مصرف سير با معده‌ي خالي برابر با عمل يك آنتي بيوتيك طبيعي و بسيار قوي است. اين اثر به مصرف سير به صورت ناشتا بر مي‌گردد به اين دليل كه باعث مي‌شود باكتري در معرض آن قرار گرفته و با آن مواجه شود، در نتيجه باكتري از دفاع از خود باز مي‌ماند و نمي‌تواند مقاومت كند و از بين مي‌رود.

۴. دفع سموم از بدن
سير ناشتا بدن را سم‌زدايي كرده و كرم‌ها و انگل‌هاي موجود در بدن را از بين مي‌برد.

۵. جلوگيري از بروز بيماري‌ها
خوردن سير صبح ناشتا مي‌تواند باعث پيشگيري از بروز بيماري‌هايي مانند ديابت، تيفوس، انواع سرطان‌ها و افسردگي شود.

۶. رفع بيماري‌هاي تنفسي
سير بيماري‌هاي تنفسي حاد و مزمن را رفع مي‌كند. از جمله بيماري‌هاي قابل درمان به وسيله سير آسم، زكام، سياه سرفه، برونشيت، احتقان ريه، پنوموني و سل است.

۷. رفع ريزش مو
يكي ديگر از خواص سير ناشتا اين است كه گردش خون بدن و پوست سر را بهبود مي‌بخشد. با بالا رفتن گردش خون در پوست سر فوليكول‌هاي مو تقويت مي‌شوند و اين باعث جلوگيري از ريزش مو مي‌شود.

۸. رفع جوش و آكنه‌
اگر صبح ناشتا يك حبه سير خام مصرف كنيد، با توجه به آليسين فراوان موجود در سير كه خواص ضد اكتيكوت التهابي و ضد باكتري دارد، مي‌تواند كبد را پاكسازي كرده و عملكرد كبد را بهبود بخشد. در نتيجه داشتن كبد سالم مي‌توانيد پوستي سالم داشته باشيد و از بروز جوش و آكنه صورت به دور بمانيد.

۹. مفيد براي دوران بارداري
لزوم مصرف اسيد فوليك در دوران بارداري در علم پزشكي اثبات شده است. مصرف سير خام به صورت ناشتا در طي دوران بارداري، به دليل داشتن ميزان بالاي اسيد فوليك موجود در خود، باعث پيشگيري از نقص سيستم عصبي در جنين مي‌شود. همچنين سير خام به صورت ناشتا به دليل داشتن خواص ضد عفوني و ضد التهابي باعث محافظت از زنان باردار در برابر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگي مي‌شود. يكي ديگر از خواص سير ناشتا در زنان باردار اين است كه فشار خون بالا را كاهش مي‌دهد. به خاطر داشته باشيد مصرف سير خام ناشتا احتمال دارد زنان باردار را با سوزش سر دل، واكنش‌هاي آلرژيك و معده درد مواجه كند. همچنين در سه ماهه آخر بارداري، مصرف سير خام، كيفيت شير مادر را پايين مي‌آورد.

۱۰. بالا بردن قوه جنسي مردان
سير خام با داشتن آليسين موجود در خود، اختلالات نعوظ را درمان كرده و توانايي جنسي مردان را بالا مي‌برد.
نكته: از طرفي با انجام برخي تحقيقات ثابت هارتمن شده كه مصرف سير خام به صورت ناشتا امكان دارد اثر منفي بر باروري مردان داشته باشد.

۱۱. كاهش وزن و لاغري
مصرف سير در اول صبح و به صورت ناشتا اشتها را كم مي‌كند و منجر به رفع پرخوري در طول روز مي‌شود. همچنين مصرف سير خام با معده خالي نور اپي نفرين را كه يك انتقال دهنده عصبي است افزايش مي‌دهد و باعث بالا رفتن متابوليسم بدن مي‌شود. با خوردن يك حبه سير خام در صبح از تجزيه چربي‌هاي ذخيره شده در بدن ممانعت به عمل مي‌آيد.

۱۲. درمان روماتيسم و آرتروز
گفتيم كه سير خاصيت ضد التهابي دارد؛ اين به دليل وجود چهار تركيب گوگردي مختلف در سير است. با توجه به اين ويژگي يكي از خواص سير ناشتا درمان روماتيسم، آرتروز و واريس است.

۱۳. دفع سنگ كليه و كيسه صفرا
خوردن سير خام آن‌هم به صورت ناشتا با تاثيربخشي بيشتر مي‌تواند باعث دفع سنگ كليه و همچنين سنگ كيسه صفرا شود.

۱۴. عملكرد مثانه را بهبود مي‌بخشد.درمان ريزش مو
خوردن سير ناشتا باعث ضدعفوني شدن دستگاه هاي ادراري و عفونت هاي واژينال و مثانه مي‌گردد.

موارد منع مصرف سير ناشتا
قبل از مصرف سير، به بررسي وضعيت سلامت بدن خود بپردازيد. اگر از افرادي هستيد كه به سير حساسيت داريد از مصرف سير عفونت بدن به صورت خام خودداري كنيد و در صورتي كه مصرف سير باعث سردرد شديد، بروز جوش صورت و بالا رفتن دماي بدن شما شد، سريعا مصرف سير را متوقف كاهش فشار خونكنيد.همچنين نتايج حاصل از برخي مطالعات حاكي از اين است كه مصرف سير در افراد مبتلا به ايدز باعث بروز عوارض جانبي مي‌شود.



منبع

تظرات ارسال شده