همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
به جاي قرص‌هاي خواب‌آور، ميوه‌هاي خواب‌آور را امتحان كنيد

عمومي در ايالات متحده از اختلالات خواب از جمله بي خوابي رنج مي برند. اختلالي كه عامل ابتلا به اضطراب، افسردگي و حملات هراس است.

به گزارش به نقل از آواي سلامت، در كنار روش هايي پماد زخم بستر مانند دارو درماني، ثابت شده مصرف برخي اقلام غذايي بخصوص ميوه ها، نقش مهمي در افزايش كيفيت خواب و جلوگيري از بروز اختلالات خواب دارد:

سيب: حاوي مقادير زيادي ويتامين ها و پلي فنول ها است. ويتامين ث و ويتامين ب ۶ موجود در سيب منجر به بهبود تنفس، كنترل فشار خوون، كمك به استراحت بدن و كاهش استرس در هنگام خواب مي شود. ويتامين ب ۱۶ موجود در اين ميوه به انتشار سروتونين كمك مي كند. پلي فنول هاي موجود در سيب باعث سوختگي با آب جوش تنظيم سطح قند خون در هنگام شب مي شود.

بادام: بادام سرشار از منيزيم است و افزايش سطح اين ماده معدني در بدن مي تواند باعث ريلكس شدن عضلات و بالا رفتن كيفيت خواب در افراد مختلف شود. به علاوه، پروتئين مرغوب موجود در بادام مي تواند سطح قندخون را در طول خواب ثابت نگه دارد. ثابت ماندن قندخون در طول خواب باعث مي شود پريدن از خواب و احساس گرسنگي در طول شب به حداقل ممكن برسد. به همين دليل بهتر است در خريد قطره آهن فروزومال وعده شام، حدود ۳۵ گرم بادام خام را به سالاد خود اضافه كنيد يا ۴ تا ۵ عدد بادام را يكي، دو ساعت پيش از خواب ميل كنيد.

گيلاس: ملاتونين هورمون مسئول چرخه خواب و بيداري و ساعت داخلي بدن است و گيلاس منبع غني از اين هورمون محسوب مي شود. مطالعات نشان داده كه مصرف آب گيلاس براي دو بار در روز و به مدت دو هفته، باعث افزايش ۹۰ دقيقه اي زمان خواب در كساني مي شود كه از بي خوابي رنج مي برند. مصرف گيلاس مري انسان باعث افزايش طول عمر نيز مي شود.

انگور: درست مانند گيلاس، منبع غني از ملاتونين است. اگر انگور در مقادير زيادي قبل از خواب مصرف شود، به ترويج خواب بدون وقفه كمك مي كند. علاوه بر تاثير عميق انگور روي كيفيت خواب، اين ميوه سرشار از آنتوسيانين و رزوراترول است كه هر دو آنتي اكسيدان هايي هستند كه سيستم ايمني بدن را تقويت مي كنند.

موز: حاوي تريپتوفان است و تريپتوفان توسط بدن براي توليدHTP-۵استفاده مي شود. ملاتونين پماد آلفا براي جوش صورت و سروتونين به نوبه خود توسط تركيبHTP-۵توليد مي شوند و هر دو براي بهبود كيفيت خواب موثرند. موز همچنين حاوي پتاسيم است كه به منجر به جلوگيري از وقفه خواب شبانه مي شود. اگر تجربه خواب خوبي را در طول شب نداريد، حدود نيم ساعت پيش از خواب يك عدد موز را با يك ليوان شير ولرم مخلوط كنيد و آن را بخوريد.



منبع

تظرات ارسال شده