همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ترفندهايي براي ترك اعتياد كودكان به اينترنت

پاي تلويزيون يا استفاده از تبلت و موبايل مي‌كنند كه خانواده‌ها بايد به دنبال راهي براي جبران اين خسارات باشند.

به گزارش علي محتشمي متخصص اطفال اظهار كرد: با وجود اين كه كودكان تنها هنگام استفاده از تكنولوژي ساكت مي‌نشينند، اما به دليل آسيبي كه اين عادت به جسم و ذهن آنها مي‌رساند، خانواده‌ها بايد به دنبال راهي براي جبران آن باشند؛ براي اين كه كودكان به دليل نشستن‌هاي زياد دچار چاقي، بيماري يا حتي افسردگي نشوند، ورزش بهترين راه حل است.

اين متخصص اطفال بيان كرد: امروزه كودكان زمان زيادي را صرف نشستن پاي تلويزيون يا استفاده از تبلت و موبايل مي‌كنند؛ اگر چه استفاده جراحي پوست از تكنولوژي براي كودكان بسيار جذاب است، اما تماشاي اين عادت فرزندان براي پدر و مادر‌ها هيچ لذتي ندارد.

محتشمي ادامه داد: اين كه از كودكان بخواهيد گوشي يا لپ تاپ خود را كنار بگذارند و ورزش كنند، كار ساده‌اي نيست؛ به احتمال زياد كودك شما در برابر بيرون رفتن از خانه و تحرك داشتن مقاومت مي‌كند، از اين رو بايد به دنبال ورزشي باشيد كه مورد علاقه اوست، البته راه رفتن روي تردميل و طناب زدن را به كودكتان پيشنهاد ندهيد و اين كارها را فراموش كنيد.
طناب كشي؛ ورزش‌ مناسب براي كودكان

وي با اشاره به اينكه طناب كشي يكي از بهترين ورزش‌ها براي كودكان است، گفت: بچه‌ها عاشق ورزش‌هاي رقابتي هستند، طناب كشي يكي از ورزش‌هايي است كه مي‌تواند كودك‌تان را سر ذوق بياورد، اين ورزش ماهيچه‌هاي بدن كودك شما، به خصوص عضلات دو سر بازو و ماهيچه ساق پا را قوي مي‌كند، اين ورزش نه تنها روي اندام فرزند شما تاثير پانسمان هيدروكلوئيد چيست مثبت دارد، بلكه همكاري در كار گروهي را نيز به او ياد مي‌دهد.

اين متخصص اطفال ادامه داد: اگر مي‌خواهيد هيجان بيشتري به ماجرا دهيد، پس از يك روز باراني اين برنامه را بچينيد، بازي در زمين گلي نه تنها كودكان را به هيجان مي‌آورد، بلكه ثابت شده است كه زمين گلي داراي باكتري‌هايي با نام «Mycobacterium vaccae» است كه براي بدن مفيد است.

محتشمي با بيان اينكه كاراته يكي از ورزش‌هاي محبوب كودكان است، گفت: اين ورزش فوايد زيادي دارد؛ اعتماد به نفس، انعطاف پذيري و تمركز كودكان را بالا مي‌برد، كاراته باعث مي‌شود كه ميان چشم و دست‌هاي كودك شما هماهنگي ايجاد شود، تعادل داشته باشد و در فشارها آرامش خود را حفظ كند.

وي با تاكيد بر اينكه صخره نوردي يكي از بهترين ورزش‌ها براي ساخت عضله است، افزود: تمام عضلات، از عضلات دست گرفته تا پا و غيره در ورزش صخره‌نوردي فعال خواهند لوهمن روشه شد، علاوه بر آن، مهارت استراتژيك كودك نيز به دليل اين كه بايد حركات بعدي را پيش بيني و براي آنها برنامه ريزي كند، تقويت مي‌شود، ثابت شده كه صخره نوردي، تاثير مثبتي بر رفع افسردگي، عصبانيت و افزايش عزت نفس دارد.

اين متخصص اطفال اظهار كرد: شنا براي هر فردي در هر سن و سالي مناسب است؛ كودكان نيز از اين قائده مستثني نيستند، اين ورزش آبي، انعطاف پذيري فرد را بالا مي‌برد و در ساخت ماهيچه موثر است، كودكان نيز از اين كه در استخر بازي كنند، لذت مي‌برند؛ تحقيقات نشان داده كه شناگران ۵۰ درصد كمتر از افراد ديگر در خطر ابتلا به مرگ هستند؛ بنابراين اگر مي‌خواهيد كه فرزندتان طول عمر بيشتري داشته باشد، از همين ابتدا او را در كلاس‌هاي شنا ثبت نام كنيد.
ژيمناستيك، سازگارترين ورزش‌ با روحيه كودكان

محتشمي با اشاره به اينكه ژيمناستيك يكي از سازگارترين ورزش‌ها براي كودكان است، بيان كرد: انعطاف پذيري، پانسمان phmb هماهنگي، عملكرد شناختي، كنترل اندام‌ها و غيره از فوايد اين ورزش به شمار مي‌آيند؛ از آنجا كه كودكان اين ورزش را گروهي انجام مي‌دهند، احساس كسالت يا خستگي نمي‌كنند، اگر هم نمي‌خواهيد كه از فرزندان يك ورزشكار حرفه‌اي بسازيد، اما مي‌توانيد در اين سن بدن او را براي ورزش‌هاي ديگر در آينده آماده كنيد.

اين متخصص اطفال گفت: تنيس ورزشي است كه اعتماد به نفس فرزند شما را بالا مي‌برد و كار تيمي و رقابتي را به او مي‌آموزد؛ علاوه بر آن مهارت استراتژيك او نيز تقويت مي‌شود، هماهنگي دست‌ها و چشم‌ها، انعطاف پذيري، كنترل اندام‌ها و تعادل از مهارت‌هايي است كه كودك شما با يادگيري تنيس مي‌آموزد، تنيس ورزشي است كه كودك مي‌تواند تا آخر عمر آن را به عنوان ورزش تخصصي خود ادامه دهد.

وي يادآوري كرد: فوتبال ورزشي است كه براي سلامت قلب و عروق كودك شما مناسب است و در حال انعطاف پذيري بدن او را سوپرازورب c بالا مي‌برد؛ مهمتر از همه اينها، فوتبال كار گروهي را به او مي‌آموزد، كودكاني كه زمان زيادي را در خانه و استفاده از گوشي‌ صرف مي‌كنند، دچار كمبود ويتامين دي و نزديك بيني مي‌شوند، از آنجا كه فوتبال يك ورزش فضاي باز است، كودك شما از ابتلا به اين مشكلات نيز در امان خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده