همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تركيب خوراكي كه مقاومت بدن تان را بالا مي برد

خستگي, كم‌كردن آميزش جنسي, پرهيز از غم و غصه, گفتگو با دوستان و اقوام, مصرف سيب رنده‌شده با دارچين ‌باعث افزايش مقاومت بدن و محافظت از ابتلا به بيماري مي‌شود.

به گزارش محمد انصاري‌پور درباره راهكارهاي افزايش مقاومت بدن و پيشگيري از آنفلوآنزا اظهار كرد: مصرف انجير و مويز به‌عنوان ميان‌وعده به افزايش مقاومت مري انسان بدن كمك مي‌كند.

وي افزود: مصرف آشي كه شامل جو، كمي برنج، سبزي جعفري، سبزي گشنيز، برگ اسفناج و برگ چغندر با روغن زيتون و نمك و كمي زردچوبه باشد, در پاكسازي بدن از مواد زائد كمك‌كننده است.
دستيار تخصصي طب ايراني خاطرنشان كرد: كم كردن مقدار غذا به افزايش مقاومت بدن پماد زخم بستر و پيشگيري از آنفلوآنزا كمك مي‌كند چرا كه مانع تجمع سموم در بدن مي‌شود.
كاهش مصرف تخم‌مرغ پخته و نيمرو به افزايش مقاومت بدن كمك مي‌كند
انصاري‌پور تصريح كرد:كاهش مصرف گوشت، لبنيات، تخم‌مرغ به‌خصوص پخته‌شده و نيمرو به افزايش مقاومت بدن كمك خريد قطره آهن فروزومال مي‌كند و بهتر است براي دريافت پروتئين مورد نياز بدن، گوشت پرندگان كوچك مثل بلدرچين به‌مقدار كم مصرف شود.
مصرف سيب رنده‌شده با دارچين ‌بدن را از بيماري محافظت مي‌كند
وي خاطرنشان كرد: استفاده از موادي مانند روغن گاو، كرم رژودرم براي گوشت اضافه اضافه كردن كمي دارچين به چاي، مصرف نخودآب بدون گوشت، سيب رنده‌ شده با كمي دارچين به دفع مواد نامطلوب از بدن كمك مي‌كنند كه در طب ايراني تحت عنوان ترياقات و پادزهرها شناخته مي‌شوند.
دستيار تخصصي طب ايراني يادآور شد: پرهيز از فعاليت شديد و خستگي, كم‌كردن آميزش جنسي تا حد امكان‌, گذاشتن ظرف حاوي سركه و پياز يا سير قاچ‌شده (جداگانه) در مكان‌هاي مختلف منزل, سوختگي با آب جوش پرهيز از مصرف آب سرد, دود دادن كندر، برگ مورد و مرزنجوش در منزل, استفاده از رايحه‌هاي خوش, پرهيز از غم و غصه و استفاده از امور مفرح و شادي‌آور مثل گفتگو با دوستان و اقوام مقاومت بدن را افزايش مي‌دهد.
منبع: تسنيم


منبع

تظرات ارسال شده