همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نوشابه,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
بررسي‌ها

نشان مي‌دهد مصرف كرم محافظ مدي هاني نوشابه پس از ورزش كردن به كليه‌ها آسيب مي‌زند.

به گزارش ايسنا، نوشيدن نوشابه خنك پس از ورزش كردن در دماي بالا با احساس خوشايند و شاداب كننده‌اي همراه است. هرچند، تازه‌ترين بررسي‌ها حاكي از آن است كه اين كار علاوه بر آنكه موجب از دست رفتن مدي هاني آب بدن مي‌شود در عملكرد كليه‌ها نيز اختلال ايجاد مي‌كنند.

 

نوشابه‌هاي كافئين‌دار كه سرشار از فروكتوز هستند در تمامي نقاط جهان شناخته شده‌اند. نقش اين نوشيدني‌ها در بحران‌هاي چاقي و ديابت مورد انتقاد بوده و نتايج بررسي اخير حاكي از خطر ديگري است كه مصرف اين نوشيدني‌ها قيمت كرم مدي هاني براي سلامتي به همراه دارد.

 

گروهي از متخصصان تغذيه و سلامت در آمريكا به تازگي تاثير مصرف نوشابه را بر سلامت كليه‌ها موقع ورزش كردن و پس از آن مورد ارزيابي قرار دادند.

 

زمانيكه در محيط‌هاي‌ گرم ورزش مي‌كنيم جريان خون در كليه‌ها كاهش محصولات مدي هاني پيدا مي‌كند اين شرايط  به تنظيم فشار خون و ذخيره آب بدن كمك مي‌كند. اين واكنش طبيعي به حساب مي‌آيد و با خطري همراه نيست. اما در شرايط باليني افت ناگهاني جريان خون در كليه‌ها به نارسايي حاد كليه‌ها منجر مي‌شود زيرا با كاهش اكسيژن دريافتي بافت‌ها همراه است.

 

به عسل پزشكي گزارش مديكال نيوز تودي، پيش‌تر نيز نتايج مطالعات حاكي از آن بوده كه ورزش كردن به طور كلي و به ويژه در دماهاي بالا شاخص‌هاي نارسايي حاد كليه‌ها را افزايش مي‌دهد. همچنين نتايج بدست آمده در بررسي اخير نشان مي‌دهد مصرف نوشابه‌هاي سرشار از فروكتوز خطر نارسايي حاد كليه‌ها را در موش‌هايي كه دچار كمبود آب هستند، افزايش مي‌دهد.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده