همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
دندانپزشكان حق دريافت تعرفه اضافي را ندارند

سليقه به خرج دهد و از مواد بهتري استفاه كند، حق دريافت تعرفه اضافي از بيمار را ندارد.

به گزارش : محمد حسين قرباني نماينده مجلس و نائب رئيس كميسيون بهداشت مجلس و دندانپزشك در برنامه تهران كلينيك راديو تهران به دلايل تناقض تعرفه‌ها و هزينه‌هاي دندانپزشكي پاسخ داد و گفت: معمولا هزينه‌هاي دندانپزشكي در تمام نقاط دنيا حتي كشورهاي توسعه يافته از هزينه بالايي برخوردار است، اسپري linovera ايران هم مستثني از اين قضيه نيست.

به گفته اين دندانپزشك به دليل استفاده از مواد و فضاي حاكم بر اين رشته بايد سازمان‌هاي نظارتي از جمله انجمن داندانپزشكي، سازمان نظام پزشكي و معاونت درمان و... با جمع بندي به يك تعرفه واحد در عرصه خدمات مختلف در حوزه دندانپزشكي برسند.

وي افزود: تعرفه‌ها در بخش دولتي و خصوصي مشخص شده است و مورد پذيرش شوراي عالي بيمه قرار دارد، بنده به عنوان يك دندانپزشك معتقدم تفاوت بين تعرفه‌هاي دريافتي نيازمند ساماندهي است. البته تفاوت تعرفه‌ها در بخش دولتي و خصوصي صحيح بوده اما در بخش‌هاي خصوصي اين تعرفه‌ها متفاوت و متناوب است.

نائب نمايندگي b braun رئيس كميسيون بهداشت مجلس تصريح كرد: بارها به دوستان نظام پزشكي عرض كرده‌ام قانونگذار تمام مسؤوليت‌هاي پزشكي از جمله دندانپزشكي را در اختيار سازمان نظام پزشكي قرار داده و اين از اختيارات اين سازمان است كه بايد با جديت، همت و همكاري معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن‌هاي دندانپزشكي اين تعرفه دندانپزشكي را با سلامت و اقتدار اعلام كنند.

قرباني تاكيد كرد: تعرفه خدمات مختلف دندانپزشكي اعلام شده است و آنچه مهم عدم رعايت اين تعرفه‌ها در مطب‌ها و بخش هاي خصوصي است، اين مورد دغدغه شهروندان و مردم است. وزارت بهداشت سامانه ۱۹۰ را تعريف كرده بي براوون كه در بسياري از حوزه‌هاي پزشكي و سلامت پاسخگو است، اما انتظار من اين كه بايد بحث نظارت را تقويت كنند.

وي تاكيد كرد: تا به حال نظارت درستي صورت نگرفته است، در دوره گذشته مجلس، ما فشاري كه از طرف كميسيون آورديم؛ شفافيت در مطب ها و حذف زيرميزي ها بود. اما در يك سال اخير بسياري از زمزمه ها را مي شنويم كه زيرميزي از مردم دريافت مي شود، ما در حوزه نظارت تعلل كرديم.

قرباني به پاسخ به اين پرسش كه به چه دليل سهم مردم از بيمه بيشتر است، گفت: پيگير اين موضوع هستيم كه خدمات بيشتري را بايد در حوزه پذيرش بيمه‌ها مورد توجه قرار دهيم، امروزه بسياري از بيمه‌ها تعهدات چشم درد خاصي را در خدمات دندانپزشكي ندارند، با همه تلاش ها فقط ۶ تا ۷ خدمت دندانپزشكي را در تعهد بيمه‌ها گنجانديم.

دندانپزشك در هيچ صورت حق دريافت تعرفه بيشتر را ندارد

وي افزود: گفتني است به دليل هزينه‌هاي زياد بخصوص دهك‌هاي پايين جامعه، شهروندان خيلي به فكر درمان نيستند و سبب از دست رفتن دندان ها و ناراحتي هاي گوارشي و هزينه هاي سنگين مي‌شود.

نائب رئيس كميسيون بهداشت مجلس تاكيد كرد: تعرفه استفاده از مواد مطلوب و خوب، حد متعارفي دارد. اگر دندانپزشكي بخواهد سليقه به خرج دهد و از مواد بهتري استفاه كند، حق ندارد تعرفه بالاتري دريافت كند. ژل زخم پرونتوسان ما بايد وزارت بهداشت و معاونت درمان را مجاب كنيم طي بخش نامه‌اي، همه دندانپزشك‌ها اين تعرفه‌ها را در محل ديد مراجعين قرار دهند، تا مردم بدانند براي هر خدماتي چقدر بپردازند. اين حق مردم است كه از كم و كيف قيمت ها مطلع شوند.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده