همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چطور پوشيدن شلوار تنگ و فاق كوتاه، سلامتي تان را نشانه مي گيرد؟

كه شلوارهاي تنگ براي خانم‌ها ايجاد مي‌كند عفونت‌هاي قارچي است. اين شلوار‌ها مانع از تبخير مي‌شوند و وقتي ناحيه تناسلي مرطوب باشد، احتمال بروز عفونت‌هاي قارچي از قبيل «كانديدياز» بيشتر مي‌شود.

به گزارش قدرت باروري هميشه موضوع داغ محافل علمي بوده و ‌گاه و بيگاه محققان عوامل محيطي موثر بر باروري و سلامت بدن را مورد بحث قرار مي‌دهند. چنان كه در يكي از تحقيقات اخير تاكيد شده پوشيدن شلوارهاي فاق كوتاه و چسبان، جريان خون دستگاه تناسلي را مختل مي‌كند.


همين يك جمله كافي بود تا باعث شود نظر يكي از بر‌ترين متخصصان نازايي را در اين لوزالمعده زمينه و مسائل مشابه آن جويا شويم تا حقيقت و شايعه از هم جدا شود.


شلوارهاي تنگ عفونت‌ها را تشديد مي‌كند

يكي از مشكلات شايعي كه شلوارهاي تنگ براي خانم‌ها ايجاد مي‌كند عفونت‌هاي قارچي است.


اين شلوار‌ها مانع از تبخير عرق مي‌شوند و وقتي ناحيه تناسلي مرطوب باشد، احتمال بروز عفونت‌هاي قارچي از قبيل «كانديدياز» بيشتر مي‌شود.


علاوه بر اين، عفونت‌هاي ميكروبي ناحيه مقعد در محيط مرطوب راحت‌تر مي‌توانند به قسمت جلو بيايند و تكثير پيدا كنند.


از طرف ديگر اين شلوار‌ها به علت سايشي كه با ريشه مو‌ها دارند، بخصوص موهايي كه قبلا اپيلاسيون شده‌اند و كوتاه هستند، ممكن است باعث ايجاد عفونت در ريشه مو‌ها شوند. اين عفونت «فوليكوليت» نام دارد و به صورت جوش چركي دردناك خود را نشان مي‌دهد.


لباس زير تنگ هم نپوشيد

لباس زير خريد قطره فروزومال تنگ و آنهايي كه از جنس شيميايي هستند، معمولا ظاهر قشنگ تري دارند، اما تنگ بودن و عدم امكان بخار شدن رطوبت و جنس‌هاي شيميايي به كار رفته در آن‌ها مي‌توانند شما را به دردسر بيندازند.


الياف طبيعي مانند پنبه معمولا خلل و فرج كوچكي دارند كه اجازه مي‌دهند رطوبت تبخير شود، اما اين خلل و فرج در الياف شيميايي يا كم هستند يا اصلا وجود ندارند، بنابراين عفونت‌ها تشديد مي‌شوند.


علاوه براين مواد شيميايي به كار رفته در آن‌ها ممكن است حساسيت‌زا باشند. در كل لباس زير تنگ مي‌تواند فوليكوليت يا‌‌ همان عفونت ريشه مو و ساير عفونت‌ها را تشديد كند.


شستن لباس زير راه و رسم مخصوص دارد

هر بار كه لباس زير يا هر لباس جديد ديگري خريداري مي‌كنيد، بايد آن را قبل از استفاده بشوييد. اگر جنس لباس از نخ باشد، مي‌توانيد آن را با درجه حرارت بالا حدود هيدروژل 80 تا 90 درجه سانتي‌گراد بشوييد، اما بيشتر الياف شيميايي در اين دما فرم اوليه و حالت كش دارشان را از دست مي‌دهند. بنابراين اين لباس‌ها را بهتر است براي اولين بار در دماي 40 تا 50 درجه شست‌وشو دهيد.


نكته ديگر اينكه لباس‌هاي زير را قبل از شست‌وشو از ساير لباس‌ها جدا كنيد و لباس زير هر گروه سني و جنسي را جدا از هم داخل ماشين لباسشويي بيندازيد.


پس از شست‌وشو نيز بهتر است آن‌ها را جلوي آفتاب خشك كنيد. در صورت امكان قسمت وسط آن‌ها را نيز اتو بكشيد.


هر يك ساعت از جاي خود بلند شويد

نشستن‌هاي طولاني مدت و بي‌حركت مي‌تواند احتمال ايجاد عفونت‌هاي قارچي را در خانم‌ها بيشتر كند، به همين دليل توصيه مي‌شود خانم‌هايي كه شغل‌هاي پشت ميزي دارند و مجبورند ساعت‌هاي طولاني در يك مكان بنشينند، هميشه همراه با خود محلول شست‌وشو بانوان داشته باشند و يك يا دو بار در پانسمان زخم روز از آن استفاده كنند، يا اينكه اگر ممكن است در هر ساعت يك بار حداقل از جاي خود بلند شوند و براي 5 دقيقه راه بروند. اين راه رفتن خود باعث تهويه و كاهش احتمال عفونت مي‌شود.


گرماي زياد، واريس و بواسير را تشديد مي‌كند

گرما به اندازه‌اي كه براي آقايان مضر است، براي خانم‌ها خطر ندارد. بر خلاف تخمدان‌ها در خانم‌ها، بيضه‌ها در آقايان خارج از بدن قرار دارد و دمايشان بايد كمتر از 37 درجه سانتي‌گراد باشد. با اين حال استفاده از درجه حرارت بالا براي خانم‌ها نيز توصيه نمي‌شود.


از اين لحاظ كه بالا رفتن درجه حرارت معمولا باعث مي‌شود رگ‌هاي پا نيز درجه حرارتشان بالا رود و در نتيجه هم در ناحيه تناسلي و هم در سطح پا‌ها، احتمال ايجاد واريس افزايش مي‌يابد.


اين واريس‌ها حتي ممكن است در بارداري با خونريزي همراه باشند. استفاده از صندلي‌هاي گرمكن‌دار اتومبيل نيز پماد سوختگي اگر مكرر و طولاني باشد، مي‌تواند واريس و بواسير را در خانم‌ها تشديد كند. بنابراين بهتر است گرمكن هميشه روشن نباشد و به مدت زياد استفاده نشود. در مقابل گرما، سرما به تنهايي مشكلي براي ناحيه تناسلي خانم‌ها ايجاد نمي‌كند.


منبع: عصر ايران



منبع

تظرات ارسال شده