همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با اين شربت هم به داد قوه حافظه‌ تان برسيد هم هيكلتان

موجود در نوعي شربت موجب كنترل اشتها و اثر بر كاهش وزن است.

به گزارش حيدر عظمايي محقق و پژوهشگر طب سنتي درباره خواص شربت ترخون اظهار كرد: شربت ترخون يكي از شربت‌هاي سنتي و خوش‌طعم است كه ويتامين‌هاي A، B، C، E، D، K، كربوهيدرات، سديم، پتاسيم، اسيدفوليك، بي براوون منيزيم، منگنز، فسفر، آهن، فيبر، روي، پروتئين، كلسيم، اوژنول، امگا ۳، امگا ۶، تانن، سلنيوم، اسيدسيتريك و... در آن وجود دارد.

او ادامه داد: فيبر بالاي موجود در اين شربت موجب كنترل اشتها مي‌شود و مي‌تواند اثر مناسبي بر كاهش وزن داشته باشد همچنين مي‌تواند جذب چربي از روده را كنترل كند؛ اين شربت آرامش بخش است و بر سلامت قلب، سلامت اعصاب، تنظيم خواب، سلامت كبد و كليه‌ها و غيره اثر دارد همچنين مي‌تواند عملكرد سيستم گوارش را بهبود ببخشد.

عظمايي نمايندگي b braun با تاكيد بر تاثير اين شربت بر بهبود عملكرد حافظه و پيشگيري از آلزايمر گفت: اسيدفوليك و آهن موجود در اين شربت مي‌تواند باعث افزايش گلبول هاي قرمز خون و رفع كم خوني شود؛ ويتامين D، كلسيم، منيزيم، منگنز و فسفر و ساير مواد مغزي موجود در اين شربت مي‌تواند باعث تقويت استحكام استخوان و و جلوگيري از بروز پوكي استخوان شود.

اين محقق ژل زخم پرونتوسان و پژوهشگر طب سنتي گفت: نوشيدن اين شربت قلب و عروق را از چربي و رسوبات پاك كرده و خطر سكته‌هاي مغزي و قلبي را كاهش مي‌دهد همچنين استفاده از آن مي‌تواند قند، فشار و چربي خون را كنترل كند.

او با اشاره به تاثير استفاده از اين شربت بر تقويت بينايي و درمان آب مرواريد اظهار كرد: اين نوشيدني به دليل خاصيت آنتي اكسيداني بالايي كه دارد موجب تقويت سيستم ايمني بدن شده و از آن در مقابل انواع بيماري‌ها، به خصوص چشم درد سرطان‌هايي مثل سرطان پروستات محافظت مي‌كند.

عظمايي مقدار مناسب مصرف اين شربت را ليوان در روز دانست و بيان كرد: توجه داشته باشيد كه مصرف اين شربت براي زنان باردار ممنوع و خطرناك است؛ افراد مبتلا به تيروئيد هم بايد با مشورت پزشك از آن استفاده كنند.

اين محقق و پژوهشگر طب سنتي تصريح كرد: براي تهيه شربت ترخون به نيم كيلوعسل، ۲ ليتر آب معدني، ژل پرونتوسان ۷۰ گرم مرزه خشك، ۱۵۰ گرم ترخون خشك و كمي ليمو ترش تازه احتياج داريد؛ كافي است گياهان خشك ذكر شده را نيم كوب كرده و براي حدود ۳ تا ۴ ساعت داخل آب معدني بگذاريد؛ محلول به دست آمده را براي ۵ تا ۱۰ دقيقه با حرارت ملايم بجوشانيد و هنگامي كه حرارت متعادل شد عسل را به آن اضافه كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده