همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

ويتامينه كردن موي سر با روش خانگي و سالني

ويتامينه

كردن مو روشي است كه در آن با كمك كرم ويتامينه يا ماسك موي خانگي به مو‌هاي آسيب ديده ويتامين و رطوبت داده مي‌شود تا سريع‌تر سلامت و درخشندگي خود را بازيابند.

ويتامينه كردن مو
دكتر زخم| سرويس آرايش و زيبايي - رنگ كردن، مخصوصا دكلره كردن مو‌ها مي‌تواند باعث آسيب ساقه‌هاي مو شود و در نتيجه مو‌ها خشك و شكننده شوند. يكي از راه‌هاي توصيه شده براي تقويت دوباره مو‌ها، رساندن ويتامين‌هاي لازم به مو است تا بتواند خود را باز سازي كند. براي اين كار شما مي‌توانيد با مصرف مكمل‌ها و مواد غذايي كه حاوي ويتامين‌هاي لازم براي مو هستند به سلامت موي خود كمك كنيد. در عين حال با روش ويتامينه كردن مو مي‌توانيد خيلي سريع ظاهر آسيب‌ديده موهايتان را اصلاح كنيد.
در اين مطلب مي‌خوانيد:
  • ويتامينه كردن مو چيست؟
  • معايب و فوايد
  • چگونه موي خود را ويتامينه كنيم؟
  • چند روش خانگي براي ويتامينه كردن مو
  • تفاوت ويتامينه و بوتاكس مو
  • تفاوت ويتامينه مو با كراتينه

ويتامينه كردن مو چيست؟

ويتامينه مو روشي است كه در آن پانسمان كل اكتيو با استفاده از ماسك‌هاي مو و كرم‌هاي تقويت كننده به بهبود مو‌هاي آسيب ديده كمك مي‌كنند. ويتامينه تخصصي مو روشي سالني است كه بايد در آرايشگاه و توسط آرايشگر حرفه‌اي انجام شود، اما شما در خانه نيز مي‌توانيد با ماسك مو‌هاي خانگي يا پكيج‌هاي آماده براي ويتامين رساندن به مو‌هاي خود اقدام كنيد. هنگام تهيه محصولات آماده به اين نكته توجه كنيد كه ويتامينه، با كراتين يا بوتاكس متفاوت است. محصولات ويتامينه مو اغلب شامل بيوتين و ويتامين‌ اي هستند.
ويتامينه كردن مو

معايب و فوايد ويتامينه كردن مو

فايده ويتامينه كردن مو

ويتامينه مو باعث مي‌شود قسمت‌هاي آسيب ديده مو موقتا ترميم شده و موهايتان تقويت شود. همچنين كمك مي‌كند موهايتان شكل و حالت بهتري گرفته و درخشان و شفاف به نظر برسند. در محصولاتي كه براي اين كار استفاده مي‌شود مواد معدني، ويتامين‌ها و پروتئين‌هايي وجود دارد كه جذب ساقه مو شده و كمك مي‌كند مواد مغذي به كوتيكل مو برسد. برخي از محصولات ويتامينه مي‌تواند به رفع كم حجمي و ريزش مو نيز كمك كند. ويتامينه كردن مو همچنين مقاومت مو در برابر شرايط نامطلوب محيطي مثل هواي آلوده را بالا مي‌برد.

عوارض ويتامينه مو

ويتامينه كردن مو ضرري به مو نمي‌رساند، اما نبايد توقع داشه باشيد كه اثري عمقي يا طولاني مدت بر مو‌ها بگذارد. در واقع جذب ويتامين پانسمان نقره براي سوختگي به وسيله ساقه مو چندان عملي نيست و ويتامينه كردن مو تنها مو‌ها را از خشكي در آورده و آن را حالت پذير و درخشنده مي‌كند و بعد از مدتي دوباره به حالت قبل باز مي‌گردد. در واقع بهتر است ويتامين‌ها را از طريق مواد غذايي دريافت كرده و حتي الامكان از رنگ كردن، دكلره كردن و ديگر روش‌هاي زيبايي آسيب زننده به مو اجتناب كنيد.
ويتامينه كردن موهاي آسيب ديده

چگونه موي خود را ويتامينه كنيم؟

  • براي ويتامينه كردن مو بايد ابتدا مو‌هاي خود را با شامپو شسته و كاملا آبكشي نماييد.
  • سپس موهايتان را به آرامي خشك كرده و ۸۰ تا ۹۰ درصد رطوبت آن را بگيريد.
  • موهايتان را تقسيم بندي كنيد.
  • مي‌توانيد ابتدا قدري سرم تقويت مو به مو‌ها زده و آن‌ها را ماساژ دهيد.
  • حال كرم ويتامينه را روي دست ريخته و همه قسمت‌هاي ساقه مو را به آن آغشته كنيد. (مراقب باشيد مواد به ريشه مو نرسد.)‌
  • مي‌توانيد لايه‌هاي موي آغشته به كرم ويتامينه را با فويل بپوشانيد يا يك كلاه رنگ روي سر خود بكشيد.
  • به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقيقه مو‌ها را به حال خود رها كنيد. (در سالن‌هاي آرايش حدود بيست دقيقه از فاصله سي سانتي متري به مو بخار داده مي‌شود.)
  • موهايتان را با آب سرد آبكشي كرده و با سشوار خشك كنيد.

 روش ويتامينه كردن مو

اعصاب

چند روش خانگي براي ويتامينه كردن مو

ويتامينه كردن با آب جعفري

حدود يك فنجان آب جعفري تازه را با روغن زيتون تركيب كنيد. اين مايع را به ساقه و ريشه موي خود زده و به آرامي ماساژ دهيد. حال موهايتان را يك ساعت با يك حوله گرم بپوشانيد. سپس مو‌ها را بشوييد.

ويتامينه مو با شير نارگيل

شير نارگيل را با روغن زيتون مخلوط كرده و آن را به خوبي بر روي ساقه مو‌هاي خود بماليد. سپس با كلاه رنگ مو‌هاي خود را پوشانده و ۲۰ دقيقه (ترجيحا در حمام بخار گرفته) صبر كرده و بعد مو‌هاي خود را بشوييد. هر چند روز يك بار از اين مخلوط براي تقويت مو‌هاي خود استفاده كنيد.

ويتامينه كردن مو با آلوئه ورا و گوجه فرنگي

آب دو عدد گوجه فرنگي را گرفته و با كمي ژل آلوئه‌ورا و عسل به خوبي مخلوط كنيد. مخلوط به دست آمده را به ساقه و ريشه مو زده و چند دقيقه ماساژ دهيد. سپس مو‌هاي خود را با حوله بپوشانيد و ۴۵ دقيقه فرصت دهيد تا اثر كند. بعد مو‌ها را بشوييد.
ويتامينه كردن مو

تفاوت ويتامينه و بوتاكس مو چيست؟

بوتاكس مو نيز براي احيا و ترميم مو‌هاي آسيب ديده استفاده مي‌شود. در واقع بوتاكس نوعي ويتامينه است كه موجب صافي مو هم مي‌شود. در روش بوتاكس، مو به وسيله سرنگ با مايعي كه حاوي انواع ويتامين‌ها، پروتئين‌ها، آمينو اسيد و ليپيد‌ها نمايندگي شركت لوهمن روشه است، آغشته مي‌شود. بعد از ۴۵ دقيقه مو شسته شده و با سشوار يا اتو صاف مي‌شود. بوتاكس عوارض كمتري نسبت به كراتينه مو دارد و مانند ويتامينه و بر خلاف كراتين، از مواد شيميايي استفاده نمي‌شود.
بيشتر بدانيد: بوتاكس مو چيست و انجام آن براي چه افرادي مناسب است؟


ويتامينه كردن مو چه تفاوتي با كراتينه دارد؟

در روش كراتينه، مو‌ها با مواد شيميايي صاف و لخت مي‌شوند. اثر كراتينه مو تا ۶ ماه باقي مي‌ماند. در اين روش ماده كراتين به پياز مو نفوذ كرده و موجب استحكام و سلامت مو مي‌شود. ويتامينه تنها موجب نرمي و درخشندگي مو شده و تاثير زيادي در صاف شدن مو ندارد. اثر تقويت كنندگي و درماني ويتامينه بيشتر است و عوارض كمتري دارد. اما مو‌هاي كراتين شده بسيار لخت و صاف مي‌شوند.
بسياري از موادي كه براي كراتينه مو استفاده مي‌شود شيميايي بوده و بوي بدي دارد و ممكن است موجب خارش پوست سر شود.

بيشتر بدانيد: كراتينه مو چيست و كراتينه كردن موها چه عوارضي دارد؟

موي كراتينه شده

سخن آخر

اگر موهايتان به دليل استفاده زياد از رنگ مو يا دكلره خشك و آسيب ديده شده اند، ويتامينه مي‌تواند كمك كند تا موهايتان سلامتي و زيبايي خود را بازيابد. البته كه اين يك روش موقت است و تاثير عميقي بر روي مو نمي‌گذارد. همان‌طور كه اشاره شد مي‌توانيد پانسمان suprasorb به جاي چندين بار مراجعه به سالن آرايش براي ويتامينه كردن، در خانه با انواع ماسك مو و با يك برنامه منظم هفتگي سلامت مو‌هاي خود را تضمين كنيد.
نظرات و تجربيات خود در اين زمينه را از طريق بخش نظرات و پرسش‌ها با ما در ميان بگذاريد.

تظرات ارسال شده