همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
آيا آبليمو مي‌تواند رفلاكس معده را درمان كند؟

آب‌ليمو مي‌تواند به كاهش رفلاكس اسيد معده كمك كند. اما واقعاً چنين است؟

به گزارش : واقعيت پماد مديكال هاني اين است كه تاكنون تحقيق علمي و مستندي براي اينكه نشان داده شود آب‌ليمو مي‌تواند در درمان رفلاكس اسيد معده كمك‌كننده باشد، انجام‌نشده است.

رفلاكس باعث التهاب و تحريك مري مي‌شود كه اغلب باعث احساس سوزش سردل مي‌شود و ممكن است با خلط قيمت پماد زخم بستر يا حالت تهوع هم همراه شود.

مطالعه‌اي تاريخي در برزيل در سال ۲۰۱۲ نشان داد در شرق و غرب براي كمك به هضم غذا و مسائل مربوط به دستگاه گوارش ازجمله رفلاكس معده از آب‌ليمو استفاده‌شده است اما تحقيق علمي درباره چرايي آن توسط محققان انجام‌نشده است.

برخي انواع پانسمان نقره معتقدند آب‌ليمو خود منبع اسيد است بنابراين ممكن است در برخي افراد اوضاع را بدتر هم كند و ممكن است به همين دليل باشد كه خيلي روي اين قضيه مانور درماني داده نشده است.

بيش از ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردم در غرب با رفلاكس اسيد معده مواجه بوده و ماهانه ۶۰ ميليون درمان خانگي سوختگي با آب جوش آمريكايي درگير اين موضوع هستند.

اما به‌هرحال آب‌ليمو روي برخي اثر مي‌كند و روي برخي جواب عكس مي‌دهد كه در چنين مواردي نبايد از آن به‌عنوان راه درمان رفلاكس استفاده شود.

كساني كه با اين روش جواب گرفته‌اند معمولاً پزشكي كودكان ۲۰ تا ۳۰ دقيقه قبل از غذا آب‌ليمو را مصرف مي‌كنند.خوردن به‌اندازه خيلي كم در ابتدا، براي ديدن واكنش بدن و سپس خوردن ۱ قاشق آب‌ليموي حل‌شده در يك ليوان آب معمولاً توسط كساني كه جواب گرفته‌اند، توصيه‌شده است، ضمن اينكه ليمو آنتي‌اكسيدان داشته و سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و مانع از بروز برخي بيماري‌ها مانند سرماخوردگي مي‌شود.

منبع: خبرآنلاين



منبع

تظرات ارسال شده