همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پيشگيري از سرماخوردگي در زمستان با اسموتي هاي خوشمزه

به يكباره به بدن مي رسانند از اين رو مي توان با مصرف يك ليوان اسموتي و تقويت سيستم ايمني بدن از سرماخوردگي پيشگيري كرد

به گزارش : اسموتي هاي خوشمزه براي پيشگيري از سرماخوردگي و آنفلوآنزا
يكي از راهكار‌ها براي جلوگيري از بروز سرماخوردگي و ابتلا به آنفلوآنزا مصرف مواد خوراكي سالم و غني از مواد طبيعي است كه سبب تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود.
در روز‌هاي سرد سال يكي از نوشيدني‌هاي بسيارمقوي و سالم براي حفظ سلامت بدن، نوشيدن شير است. با افزودن برخي دانه‌هاي گياهي به شير مي‌توان اين نوشيدني خوش طعم را مانند واكسني تقويتي براي سلامت و جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي فصلي، چون آنفلوآنزا تبديل كرد.
پيش اسپري لينوورا از تهيه نوشيدني شير با دانه‌هاي گياهي از نداشتن آلرژي و حساسيت خوراكي به تركيب اين خوراكي‌ها اطمينان پيدا كنيد و درصورت داشتن آلرژي از ساير تركيب‌هاي خوراكي استفاده كنيد. شيربادام يا شيرسويا مي‌تواند جايگزيني مناسب براي افرادي باشد كه به شير حيواني آلرژي دارند هرچند برخي افراد به بادام و سويا نيز حساسيت دارند.
اين دسته از افراد براي تنظيم رژيم خوراكي خود بايد به متخصص آلرژيست مراجعه كنند تا دستور خوراكي ويژه به آن‌ها داده شود.

پيشگيري از سرماخوردگي با اسموتي شير با جودو سر؛ ميان وعده‌اي مقوي براي رفع كم خوني

اين نوشيدني فوق العاده مي‌تواند يك مكمل خوراكي بسيارمفيد براي سلامت بدن باشد. مي‌توانيد از تركيب شير سرد يا شير گرم با جوي دوسر دروعده صبحانه، نهار يا حتي شام استفاده كنيد و اثراين تركيب فوق العاده را روي زيبايي پوست ومو و تقويت سيستم ايمني بدن خود شاهد باشيد.

جوي دوسر حاوي مواد مغذي اسپري پرونتوسان فراواني، چون پتاسيم، ويتامين A، ويتامين B۱۲، ويتامين D و آهن است و مي‌تواند براي درمان فشارخون بالا و حتي كم خوني مورد استفاده قرارگيرد.

پيشگيري از سرماخوردگي با اسموتي شير و موز؛ نوشيدني فوق العاده براي آن‌ها كه انرژي فراوان مي‌خواهند

تهيه شيرموز بسيار آسان است و نياز به دستگاه همزن برقي دارد، هرچند مي‌تواند با رنده كردن موز و استفاده از همزن دستي نيز اين نوشيدني مقوي را تهيه كرد. براي افزودن طعم فوق العاده به شيرموز مي‌توانيد به آن تركيب مقداري دارچين اضافه كنيد كه شما را بي‌نياز از استفاده ازطعم دهنده شكر مي‌كند.

شيرموز حاوي تركيب‌هايي فوق العاده‌ از انواع ويتامين‌ها و مواد مغذي، چون پروتئين، فيبر، كلسيم، ويتامين A، ويتامين B۱۲ و و ويتامين D است.

مصرف شير موز در ابتداي يك روز در وعده صبحانه مي‌تواند انرژي فوق العاده‌ در بدن افراد ايجاد كند و جايگزيني فوق العاده ژل پرونتوسان براي ساير نوشيدني‌ها ماند قهوه باشد.

پيشگيري از سرماخوردگي با اسموتي شير پسته؛ نوشيدني جادويي با طعم آجيل

شيرپسته يك نوشيدني فوق العاده مقوي با خواص درماني به ويژه براي افراد ديابتي است. براي تهيه اين نوشيدني پسته خام و تازه را پوست گرفته در آب قرارمي دهند تا نرم شود، سپس آن را به همراه شير درهمزن قرارداده تا محلولي يك دست تهيه شود.

شيرپسته حاوي پروتئين و فيبر است و چربي موجود درپسته سبب تقويت قلب مي‌شود، شيرپسته انتخابي خوب براي افراد مبتلا به ديابت است و نيازي به افزودن شكر براي طعم دهي به اين تركيب نيست.

پيشگيري از سرماخوردگي با اسموتي شيرو تخم كتان؛ نوشيدني محبوب براي حفظ سلامت بانوان

تركيب شير با تخم كتان، نوشيدني فوق العاده براي بانوان براي تنظيم هورمون‌هاي بدن است. اين نوشيدني همچنين براي كمك به افرادي كه دچار حساسيت به گردو هستند مي‌تواند مورد استفاده بي براون قرارگيرد و امگاسه مورد نياز بدن آن‌ها را تامين كند.

از جمله مواد ويتاميني و مغذي موجود در اين اسموتي مي‌توان كلسيم، ويتامين A، ويتامين B۱۲، ويتامين D و امگا ۳ را نام برد.

پيشگيري از سرماخوردگي با اسموتي شير و دانه ماكادميا؛ مغذي‌ترين دانه آجيل دنيا براي سلامت بدن
طرز تهيه اسموتي شير با ماكادميا مشابه تهيه شيرپسته است، اگر اين دانه مغذي را دراختيار نداريد مي‌توانيد از دانه فندق تازه و غيرنمكي استفاده كنيد.
ماكادميا (قندق استراليايي) را دريك ظرف آب قرارداده تا نرم شود و آن‌ها با افزودن شير به آن درهمزمن، تركيبي يك دست تهيه كنيد.
ازجمله مواد مغذي موجود دراين نوشيدني مي‌توان، كلسيم، ويتامين A، ويتامين B۱۲ و ويتامين D را مي‌توان نام برد.
اين نوشيدني منبع خوبي از چربي‌هاي غيراشباع و ميزان پايين كربوهيدرات است كه آن را در گروه نوشيدني‌هاي مناسب مخصوص افراد ديابتي قرارمي دهد.
از جمله ديگر مواد افزودني به مشكل عروقي اين نوشيدني كه آن را خوش طعم‌تر مي‌كند مي‌توان قطعه‌هاي موز يخ زده يا توت فرنگي را نام برد.
با مصرف اين اسموتي‌هاي خوش طعم فصل زمستان را بدون ابتلا به بيماري‌هاي فصلي پشت سرخواهيد گذاشت.

سيمرغ



منبع

تظرات ارسال شده