همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خوشمزه‌ترين بمب‌هاي انرژي

به گزارش : اگر صبح‌ها اغلب با احساس خستگي از خواب بيدار مي‌شويد و به دنبال راهي براي رهائي از اين وضعيت هستيد، بايد بدانيد كه عوامل بسياري در بروز اين حالت مي‌تواند موثر باشد. مدت زمان خواب شبانه و كيفيت آن، در شروع صبحي با نشاط‌تر به شما كمك مي‌كند. بعلاوه مصرف موادغذايي فرآوري شده با شكر بالا، چنين حالتي را بدتر خواهد كرد.

مصرف مواد غذايي كامل و طبيعي، نه تنها به فرد انرژي مورد نياز براي فعاليت يك روز كامل را فراهم مي‌كند بلكه اعصاب احساس نشاط و سبكي بيشتري به فرد خواهد داد.

ميوه‌ها و سبزيجات تازه فصلي، آجيل و دانه ها، غذا‌هاي پر ويتامين، مواد معدني و آنتي اكسيدان‌ها بدن ما را سرشار از مواد مغذي‌اي مي‌كنند كه به ما در مقابله با خستگي و حفظ انرژي در طول روز كمك مي‌كند.

مصرف مواد غذايي كامل و طبيعي، نه تنها به فرد انرژي مورد نياز براي فعاليت يك روز كامل را فراهم مي كند بلكه احساس نشاط و سبكي بيشتري به فرد خواهد داد.

ميوه ها و سبزيجات تازه فصلي ، آجيل و دانه ها، غذاهاي پر ويتامين ، مواد معدني و آنتي اكسيدان ها بدن ما را سرشار از مواد مغذي اي مي كنند كه به ما در مقابله با خستگي و حفظ انرژي در طول روز كمك مي كند.

بادام نمايندگي شركت لوهمن روشه

بادام منبع عالي پروتئين، فيبر و چربي هاي اشباع نشده با كيفيت بالا و ويتامين هاست. اين ويتامين ها شامل ويتامين هاي گروه B هستند كه به بدن شما كمك مي كنند مواد غذايي را به انرژي تبديل كنند، بعلاوه بادام سرشار از منيزيم است كه به مبارزه با خستگي ماهيچه كمك مي كند.

موز

اين ميوه سرشاراز پتاسيم و منبع خوبي از فيبراست، كه باعث آزاد شدن آهسته قند در جريان خون مي شود و ذخايري از منيزيم و ويتامين هاي گروه B را براي بدن فراهم مي كند.

جوي دوسر

جوي دوسر يك ماده غذايي مقوي با ارزش تغذيه‌اي بالاست. اين ماده غذايي همواره بايد در رژيم غذايي شما حضوري ثابت داشته پانسمان كل اكتيو باشد، زيرا منبع انرژي مهمي محسوب مي‌شود. جوي دوسر حاوي فيبر غذايي فراوان است كه اين ماده مغذي به بهبود گوارش و تنظيم اشتها كمك مي‌كند.

ويتامين‌ها و مواد معدني موجود در جوي دوسر گردش خون، سوخت و ساز و عملكرد شناختي را بهبود مي‌بخشند. همچنين، اين ماده غذايي ايده‌آل براي قلب است، زيرا بر سطوح تري‌گليسيريد و كلسترول تاثير مي‌گذارد.

عدس

عدس يكي از سالم‌ترين مواد غذايي بين حبوبات محسوب مي‌شود. عدس حاوي مواد مغذي مفيد براي سلامت جسماني و رواني انسان است. محتواي آهن عدس و پروتئين با كيفيت بالاي آن به پيشگيري از هر گونه عوارض جانبي منفي پيكو اسميت اند نفيو كم‌خوني كمك مي‌كنند و مصرف آن گردش خون را بهبود مي‌بخشد و به اين ترتيب اكسيژن و مواد مغذي كافي در اختيار سلول‌هاي بدن انسان قرار مي‌گيرند.

شكلات

اگر چه مصرف بيش از اندازه شكلات ايده خوبي نيست، اما ۲۰ تا ۳۰ گرم شكلات تلخ مي‌تواند به بهبود عملكرد شما در طول روز كمك كند. شكلات حاوي چربي و كربوهيدرات‌است كه منبع انرژي براي سلول‌هاي بدن انسان محسوب مي‌شوند. مصرف شكلات تلخ سيستم عصبي را تحريك مي‌كند، سلامت قلب را بهبود مي‌بخشد و از مغز در برابر استرس اكسيداتيو محافظت مي‌كند.

شير

افرادي كه به عدم تحمل لاكتوز مبتلا نيستند، مي‌توانند از پانسمان نقره براي سوختگي فوايد مصرف شير بهره ببرند، زيرا اين نوشيدني از احساس خستگي هنگام صبح پيشگيري مي‌كند. شير حاوي اسيد‌آمينه‌ها و ويتامين‌هايي است كه پس از جذب در بدن سطوح انرژي را بهبود مي‌بخشند. تريپتوفان، يكي از اسيدآمينه‌هاي موجود در شير است كه ترشح سروتونين، يك انتقال‌دهنده عصبي مرتبط با خوشي و بهزيستي، توسط مغز را تحريك مي‌كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده