همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

كالري ازگيل؛ هر ۱۰۰ گرم ازگيل چند كالري دارد؟

كالري

ازگيل در هر ۱۰۰ گرم ۹۰ است، بخش عمده اين انرژي از كريوهيدرات‌ها تشكيل شده است. كاهش فشار خون، پيشگيري از ديابت، تقويت سيستم ايمني، پيشگيري از پوكي استخوان تنها برخي از خواص ازگيل براي سلامتي هستند.

كالري ازگيل؛ هر 100 گرم ازگيل چند كالري دارد؟
دكتر زخم|
دكتر زخم –
ازگيل يكي از ميوه‌هاي عجيب در سراسر دنياست كه در كشور ما به وفور يافت مي‌شود. اين ميوه سرشار از ويتامين ث، ويتامين آ، ويتامين ب، كلسيم، پتاسيم، اسيدفوليك و ... است. بنابراين در صورت اضافه كردن آن به رژيم غذايي خود مي‌توانيد از خواص بي شمار ازگيل براي سلامتي بهره‌مند شويد. ازگيل مانند بسياري از ميوه‌هاي ديگر در كنار ارزش غذايي بالا كالري پاييني دارد و مصرف آن به كاهش وزن كمك مي‌كند. براي اطلاع از كالري ازگيل و خواص آن براي سلامتي با ما همراه باشيد.

در اين مطلب مي‌خوانيد:

  • كالري ازگيل
  • خواص ازگيل براي سلامتي
  • سوزاندن ۱۰۰ كالري ازگيل

كالري پانسمان suprasorb ازگيل

هر ۱۰۰ گرم ازگيل ۹۰ كالري دارد.
ارزش غذايي ۱۰۰ گرم ازگيل
اطلاعات تغذيه‌اي مقدار درصد نياز روزانه
پروتئين ۰/۵ گرم ۱٪
چربي كل ۰/۱ گرم ۰/۳٪
كربوهيدرات كل ۲۴ گرم ۱۸/۵٪
فيبر رژيمي ۱/۳ گرم ۳/۴٪
كلسيم ۴۱ ميلي گرم ۴٪
آهن ۱/۲ ميلي گرم ۱۵٪
ويتامين B1 ۰/۰۶ ميلي گرم ۵٪
ويتامين پيكو اسميت اند نفيو B2 ۰/۰۳ ميلي گرم ۲/۳٪
ويتامين B3 ۰/۲ ميلي گرم ۱/۲٪

خواص ازگيل


خواص ازگيل براي سلامتي

ازگيل سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدني است؛ بنابراين خواص فراواني براي سلامتي دارد و در برخي موارد از اين ميوه براي اهداف دارويي استفاده مي‌شود. از خواص ازگيل مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

۱. كاهش فشار خون

ازگيل سر شار از پتاسيم است، اين ماده معدني نقش مهمي در كنترل فشار خون دارد. پتاسيم در سيستم قلبي و عروقي به عنوان منبسط كننده رگ‌هاي خوني عمل كرده و فشار خون را پايين مي‌آورد.

۲. پيشگيري از ديابت

ازگيل علاوه بر اينكه قند پاييني دارد، سرشار از فيبر است. فيبر موجود در اين ميوه به كنترل قند كمك مي‌كند. همچنين تجربه افراد مختلف نشان مي‌دهد كه نوشيدن منظم چاي ازگيل باعث كاهش قند خون شده و مصرف آن براي بيماران مبتلا به ديابت مفيد است.

۳. پانسمان كل اكتيو كاهش خطر ابتلا به سرطان

ازگيل سرشار از آنتي اكسيدان است. آنتي اكسيدان‌ها به دليل خنثي كردن راديكال آزاد در بدن كه به عنوان يكي از عوامل سرطان زا شناخته مي‌شوند، نقش مهمي در پيشگيري از سرطان دارند.

۴. خلط آور

چاي ازگيل خلط آور است. نوشيدن چاي ازگيل يا غرغره كردن آن باعث خروج خلط شده و به درمان سرماخوردگي و عفونت‌هاي تنفسي كمك مي‌كند.

۵. تقويت سيستم ايمني

ازگيل به دليل دارا بودن ويتامين ث نقش مهمي درتقويت سيستم ايمني دارد. اين ويتامين باعث افزايش توليد گلبول‌هاي سفيد خون شده كه نقش مهمي در تقويت سيستم ايمني دارند.

۶. پيشگيري از پوكي استخوان

پوكي استخوان يكي از مشكلات عمده‌اي است كه بسياري از افراد با بالا رفتن سن ممكن است آن را تجربه كنند. مواد معدني و ويتامين‌هاي موجود در ازگيل نقش مهمي در پيشگيري از اين بيماري دارند.

۷. درمان يبوست

فيبر موجود در ازگيل باعث حجيم شدن مدفوع شده و با تنطيم حركات روده به درمان يبوست كمك مي‌كند.

۸. درمان قاعدگي نامنظم

از ديگر مواد معدني موجود در ازگيل مي‌توان به منگنز اشاره كرد. كاهش منگنز معمولا اعصاب با كم خوني و تاخير در قاعدگي همراه است. در صورتي‌كه بي نظمي قاعدگي ناشي از كمبود منگنز باشد، مي‌توانيد اين ميوه را به رژيم غذاييتان اضافه كنيد.


سوزاندن ۱۰۰ كالري ازگيل

براي سوزاندن ۱۰۰ كالري ازگيل ‌مي‌توانيد فعاليت‌هاي زير را انجام دهيد:
  • پياده روي ← ۲۶ دقيقه
  • دويدن ← ۹ دقيقه
  • شنا ← ۱۵ دقيقه
  • واليبال ← ۲۶ دقيقه
  • كوهنوردي ← ۱۵
  • دقيقه فوتبال ← ۱۳ دقيقه
  • پيلاتس ← ۲۴ دقيقه


سخن آخر

آب فراوان‌ترين ماده در ازگيل است به طوريكه ۷۴% آن از آب تشكيل شده است و مصرف آن مي‌تواند مانع كم آبي بدن شود. اين ميوه چربي بسيار كمي دارد و مصرف آن به كاهش كلسترول خون كمك مي‌كند. ازگيل مانند بسياري از ميوه‌هاي ديگر كالري پاييني دارد به طوري‌كه هر ۱۰۰ گرم ازگيل تنها ۹۰ كالري دارد، بخش عمده اين كالري توسط كربوهيدرات‌ها تامين مي‌شود.
همچنين مصرف اين ميوه به دليل ويتامين‌ها و مواد معدني موجود در آن خواص فراواني براي سلامتي دارد. فراموش نكنيد كه زياده روي در مصرف هر ماده غذايي با عوارض جانبي همراه است. مصرف بيش از حد ازگيل باعث تهوع، اسهال و معده درد مي‌شود. همچنين افرادي كه به سنگ كليه مبتلا هستند به دليل كلسيم موجود در اين ميوه بهتر است آن را با احتياط بيشتري مصرف كنند. اگر از علاقه‌مندان به اين ميوه خوشمزه پانسمان نقره براي سوختگي هستيد، توصيه مي‌كنيم مطلب طبع ازگيل سرد است يا گرم و فوايد آن چيست؟ را نيز بررسي كنيد. شما چه خواص ديگري براي ازگيل مي‌شناسيد؟ لطفا نظرات و پيشنهادات خود را در زمينه با ما وساير مخاطبان ستاره در ميان بگذاريد.

تظرات ارسال شده