همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 خواص فوق العاده ۴ ميوه پاييزي

بر سلامت روان تان در پاييز تاثير مثبت بگذارد.

به گزارش ممكن است طعم و بو پاييزي ياد آور خوراكي‌هاي پاييزي گوناگون و رنگارنگ باشند، اگرچه علاوه بر حس نوستالژي و خاطرات خوب مي‌توانند براي تقويت سلامت روان و جسم نيز مفيد باشند. مواد مغذي موجود در اين ۵ خوراكي پاييزي مي‌تواند حس و حال خوب را در شما تقويت كند و بر سلامت روان تان در پاييز اثر مثبت بگذارد.

۱. سيب
قطعا سيب‌ها در تمام طول سال در فروشگاه‌هاي مواد غذايي يافت مي‌شوند. اما آن‌ها به ويژه در فصل برداشت يعني اوايل پاييز مزه جديد و لذيذ تري به خود مي‌گيرند.

فايلنورت لوهمن روشه در اين باره بيان مي‌كند: طي چند سال گذشته، تحقيقات تغذيه بر روي تاثير مصرف سيب و ارتباط آن با تامين فوايد حفاظت از اعصاب و سلامت روان تاكيد شده است.

او مي‌افزايد، از آنجايي كه سيب‌ها از نظر تركيبات شيمايي گياهي در رده بالايي هستند، در جلوگيري از آسيب به DNA، تنظيم هورمون‌ها و كاهش صدمه اكسيداتيو عالي هستند. همچنين تمامي اين چيز‌ها مستقيما با تامين سلامت روان ارتباط دارند.

با لذت بردن از يك نوشيدني پاييزي سيب داغ و دارچين به استقبال پاييز برويد و سلامت روان خود را تقويت كنيد. به عنوان يك شيريني خوشمزه مي‌توانيد پاي سيب را امتحان كنيد. در صورتي كه دلتان دونات مي‌خواهد مي‌توانيد دونات پاي سيب را كه در فر پخته مي‌شود، درست كنيد.

۲. كدو تنبل
كدو تنبل احتمالا محبوب‌ترين عطر و طعم پاييزي است. بايد هم اينطور باشد، زيرا بنا به ادعاي فايلنورت، اين پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل مي‌تواند به دليل مواد معدني كه دارند عملكرد مغز را تقويت مي‌كنند، باشد. كدو تنبل حاوي لوتئين و زئاكسانتين است كه هر دوي اين مواد مغذي در تقويت مغز هم در افراد جوان و هم افراد بزرگسال، فوق العاده هستند.

علاوه بر اين تخم كدو به تقويت روحيه خوب شما كمك مي‌كند، چيزي كه همه افراد مي‌توانند هميشه در اين زمان از سال از آن استفاده كنند. آن‌ها حاوي اسيد آمينه تريپتوفان هستند كه براي خواب خوب و آرامش بسيار مفيد است. افزودن تريپتوفان به رژيم غذايي به مغز كمك مي‌كند تا سروتونين توليد كند همان ماده شيميايي كه به تقويت حس و حال خوب و شاد كمك مي‌كند و سبب مي‌شود در كل احساس خوبي داشته باشيد.

كدو تنبل جزو آن دسته از غذا‌ها و مواد تشكيل دهنده‌اي است كه در همه غذا‌ها به خوبي تركيب مي‌شود. در ابتدا مي‌توانيد از يك سوپ كدو تنبل ساده كار را آغاز كنيد سوپرازورب پي سپس در صورتي دلتان يك دسر خواست موس كدو تنبل را امتحان كنيد. كاپ كيك كدو هم يك شيريني پاييزي عصرانه خوشمزه‌اي است كه در زمستان مي‌چسبد. در صورتي كه به دنبال يك صبحانه جديد هستيد بهتر است نگاهي هم به كره كدو بيندازيد شايد بخواهيد آن را جايگزين كره صبجانه كنيد.

۳. زرد چوبه
زردچوبه از لحاظ طبي موضوع جديدي نيست. براي سال هاست كه هميشه و همه جا در مورد خواص زردچوبه براي بار‌ها و بار‌ها تاكيد كرده ايم. از زردچوبه در طبخ انواع غذا‌ها براي سال‌هاي متمادي استفاده كرده ايم.

به دليل داشتن خواص تسكين دهنده، زردچوبه يك ادويه فوق العاده و شگفت انگيز براي درمان بسياري از مشكلات سلامتي مي‌باشد از جمله آن‌ها مي‌توان به كاهش علائم افسردگي اشاره كرد. اين ادويه زرد رنگ خواص ضد التهاب و آنتي اكسيداني قدرتمندي دارد.

علاوه بر استفاده مرتب از زردچوبه پانسمان زخم حفره اي در انواع غذا‌ها مي‌توانيم يك دمنوش آرامبخش يا همان تونيك روزانه را با استفاده از زردچوبه درست كنيم تا از فوايد بهداشتي آن براي سلامت روان و مقابله با افسردگي نهايت بهره را ببريم. از زردچوبه مي‌توانيد در هنگام پخت سوپ كدو تنبل استفاده كنيد.

۴. دارچين

هيچ چيزي به اندازه بوي دارچين يادآور پاييز نيست. افزودن اين ادويه تقويت كننده خلق و خوي خوب به هر غذا يا نوشيدني ممكن است به تحريك مغز تان كمك كند. همچنين از آنجايي كه در دسته مواد غذايي كاهنده قند خون قرار دارد به تنظيم قند خون كمك مي‌كند كه اين امر نيز به نوبه خود به تقويت سلامت روان و سلامت كلي شخص كمك مي‌كند. دارچين طعم گرمي را به چاي ها، انواع نوشيدني‌هاي داغ، اوتميل، نان، غذا‌هاي گياهي و انواع نان مي‌دهد.

دستورالعمل‌هايي كه دارچين را به يك دكتر زخمدر ميان ادويه‌ها تبديل سوپرازورب سي مي‌كند
در صورتي كه به بخش شيريني‌ها و كيك‌ها مراجعه كنيد انواع نان و كيك‌هايي را مي‌بينيد كه دارچين يك پاي طعم دهنده آن‌ها است. نوشيدني سيب داغ و دارچين هم به واسطه دارچين گرماي بيشتري دارد. بادام بو داده دارچيني يكي از آن تنقلاتي است كه مي‌توانيد فصول سرد را با آن سر كنيد.

منبع: فرارو




منبع

تظرات ارسال شده