همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

بهترين مارك حنا هندي چيست و چه كاربردي دارد؟

حنا هندي به عنوان يكي از مهمترين محصولات گياهي جهان است كه قدمتي بسيار طولاني دارد. امروزه

نيز بسياري به دنبال بهترين مارك حنا هندي هستند تا در آرايش و زيبايي خود از آن بهره ببرند.

بهترين مارك حنا هندي

دكتر زخم|
سرويس آرايش و زيبايي - حنا گياهي است كه از برگ پودر شده درختچه حنا گرفته مي‌شود و در منطقه‌ي خاورميانه و كشور‌هاي آسياي شرقي پرطرفدار است. از اين گياه كه البته بي‌خطر است بيشتر براي رنگ كردن موي سر استفاده مي‌شود. يكي از انواع حنا‌هايي كه براي رنگ كردن مو و طرح انداختن بر روي دست و پا و ناخن مورد استفاده قرار مي‌گيرد، حنا هندي است. حنا هندي ساليان سال است كه در پاكستان، هند، آفريقا و خاورميانه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين نقش حناي هندي (Mehandi) در حال حاضر در كشورهاي غربي نيز بسيار محبوب است.

بهترين مارك حنا هندي

در ايران حنا هندي امير، بهترين نوع حناست و حناي كرمان، يزد و بم به ترتيب در رده‌هاي بعدي قرار قطره آهن فروزومال دارند. نوعي حنا با عنوان حناي هندي در بازار به فروش مي‌رسد كه به رنگ سياه يكنواخت يا قهوه‌اي تيره است و نه تنها خواص دارويي حناي طبيعي را ندارد بلكه عوارضي نيز به همراه دارد. به عقيده متخصصان پوست و مو، آنچه پس از استفاده از اين حنا باقي مي‌ماند، پوست به شدت ملتهب است كه به همين دليل پيشنهاد ما به شما حناي هندي امير است. پس توصيه مي‌شود اگر به دنبال حنا هندي اصيل و ماندگار هستيد حتما يكي از محصولات نامبرده را استفاده كنيد.
بهترين مارك حنا هندي


فوايد استفاده از حنا هندي براي مو

حنا با توجه به اينكه يك نرم كننده گياهي بسيار عالي است با تغذيه‌ي مو باعث نرمي و شفافيت و براقي مو مي‌شود. اين ماده‌ي گياهي با درمان كوتيكول‌هاي موي سر باعث بهبود سلامت ريشه‌ي مو شده و به درمان ريزش مو و حفظ مو كمك قابل توجهي مي‌كند به طوريكه مانع از خرد شدن مو مي‌شود و مو را درخشنده‌تر مي‌كند. حنا حتي مي‌تواند مانع از سفيدي زودرس مو شود. يكي از مهمترين مزاياي استفاده از حنا، اطمينان كامل از بي خطر بودن آن‌ها براي پوست و مو است. حنا معروفترين رنگ موي طبيعي است كه به راحتي قابل دسترس و استفاده است. اين لوزالمعده ماده مو‌ها را نرم كرده و التهابات پوستي را كاهش مي‌دهد. از قدرت حفاظت و ترميم بالايي نيز برخوردار است.
حنا هندي براي مو

استفاده از بهترين مارك حنا هندي و حنا هندي اصل، هيچگونه ضرري براي مو ندارد. ولي بعضي از حنا هندي‌هاي تقلبي در بازار وجود دارد كه باعث ايجاد عوارضي همچون التهاب پوست مي‌شود. هنگام خريد و استفاده مراقب باشيد و در صورت بروز حساسيت آن را به سرعت بشوئيد.


نحوه‌ي استفاده از حنا هندي براي مو

  • براي اين منظور بهترين راه خيساندن حنا در ماست ساده و بعد ماليدن آن به تمام نواحي سر است اين كار باعث درخشندگي تار‌هاي مو مي‌شود.
  • براي برطرف كردن شوره مي‌توانيد به محلول پودر حنا و آبليمو يك قاشق چايي خوري دانه شنبليله خيس خورده اضافه كنيد. اين مخلوط نه تنها موي شما را محكم و سالم مي‌كند بلكه درخشندگي و زيبايي به موي شما مي‌دهد.
  • همچنين اگر از حنا براي تيره كردن رنگ موهايتان استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد پودر حنا و آبليمو را در يك ظرف آهني مخلوط كرده و اجازه دهيد يك شبانه روز بماند.
  • مخلوط نمودن حنا با گياهاني نظير ريحان و مارچوبه نيز در رشد مو موثر است و يك راه طبيعي و بدون هيدروژل عوارض جانبي جهت زيبايي و درخشندگي مو به شمار مي‌آيد.

نحوه‌ي استفاده از حنا هندي براي مو
كاربرد حنا هندي غير از استفاده براي مو

كم نيستند كساني كه تاتو مي‌كنند، ولي پس از گذشت مدتي از طرح آن خسته مي‌شوند و به فكر پاك كردن آن با ليزر و روش‌هاي ديگر مي‌افتند؛ پاك كردن خال‌كوبي‌هايي كه يك زمان، براي آن دردسر زياد كشيده و هزينه كرده بودند. به دليل اينكه اين نوع حنا، قدرت رنگ پذيري بالايي دارد از آن براي تاتوي موقت كه حدود ۳ هفته هم بر روي پوست مي‌ماند نيز استفاده مي‌شود. استفاده از حنا هندي به منظور تاتو موقت بسيار ساده، موثر و كاراست. پس اگر علاقه‌مند به نقش و نگار‌هاي زيبايي روي بدن‌تان هستيد و به دنبال دردسر نمي‌گرديد، بهترين گزينه رنگ‌آميزي پوست (بدون خال‌كوبي) با كمك بهترين مارك حنا هندي است.
حنا براي تاتو


طرز درست كردن حنا براي تاتو موقت

مواد لازم:

  • پودر حنا (بهتر است از حنا هندي استفاده كنيد)
  • آبليمو
  • ½قاشق غذاخوري پماد سوختگي شكر
  • ½قاشق غذا خوري روغن مايع يا روغن درخت چاي
  • سري مخصوص طراحي


طرز استفاده:

ابتدا پودر حنا را به خوبي الك كنيد تا ذرات آن از هم جدا شود. مقداري آبليمو اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد. بايد خميري به غلظت خميردندان درست كنيد. سپس شكر و روغن انتخابي را نيز اضافه كنيد. اين مخلوط را خوب تركيب كنيد. سطح آن را با پلاستيك پوشانده و به مدت ۲۴ ساعت در دماي اتاق بگذاريد تا خوب رنگ بيندازد. حناي مورد استفاده براي تتو آماده است و مي‌توانيد به هر نحوي از آن استفاده كنيد. فقط توجه داشته باشيد بعد از كشيدن طرح روي آن نايلون بكشيد و اجازه دهيد رنگ بگيرد.

هرچه مايع اوليه بيشتر روي پوست باقي بماند، رنگ بيشتري در پوست نفوذ مي‌كند و در نتيجه زمان بيشتري طول مي‌كشد تا از روي پوست پاك شود.
حنا براي تاتو موقت


سخن آخر

از مهم‌ترين مزاياي درماني و سلامت حنا مي‌توان به رفع سردرد، تصفيه سموم بدن، تقويت ناخن ها، محافظت از پوست، رشد مو و كاهش التهاب اشاره كرد. واكنش‌هاي حساسيتي به حناي طبيعي، به‌خصوص زماني كه فقط روي پوست گذاشته شود، بسيار نادر هستند و در صورت وجود، ظرف چند ساعت بروز خواهند كرد و شامل پانسمان زخم خارش و قرمزي خواهند بود. به همين دليل براي بار اول بهتر است، ابتدا مقداري از آن را روي ناحيه داخلي ساعد امتحان كرد و در صورت ايجاد نشدن واكنش حساسيتي از آن استفاده كنيد.

برچسب ها

تظرات ارسال شده