همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تركيبي طلايي براي رشد مو

دارچين جايگزيني طبيعي است و مو را نرم‌تر، درخشان‌تر و پيچش بيضه براق‌تر مي‌كند. شما مي‌توانيد خيلي زود شاهد نتايج آن باشيد. اگر از مواد شيميايي استفاده كرده‌ايد و سلامت موهايتان را به خطر انداخته‌ايد، مي‌توانيد از دارچين براي بازگرداندن رشد و حالت طبيعي موهايتان استفاده كنيد.

دارچين سرشار از ويتامين‌ها و مواد مغذي است كه براي رشد مو و تقويت آن‌ها بسيار موثر است. اين ماده حتي مي‌تواند مو را تا حدي درخشان‌تر هم كند. بيشتر تاثير دارچين را مي‌توان بر موهاي قهوه‌اي ديد، چرا كه مي‌تواند با يك بار استفاده آن را كمي روشن‌تر كند.

كساني كه موهايشان گاز عسل به صورت طبيعي مشكي است بايد كمي صبور باشند. اين دسته از افراد پس از چند بار استفاده شاهد فوايد آن خواهند بود، زيرا تاثير دارچين بر مو با ساختار و رنگ آن مستقيما در ارتباط است. گاهي اوقات پيش مي‌آيد كه دارچين فورا تاثير خود را نشان ندهد، اما اين بدان معنا نيست كه شما نمي‌توانيد امتحانش كنيد.

مواد مورد نياز براي اين محلول عبارت است از: سه قاشق غذاخوري دارچين؛ ۵ يا ۶ قاشق غذاخوري بالسام مو؛ سه قاشق غذاخوري عسل.

طرز تهيه اين تركيب نيز ساده است: عسل و دارچين در يك ظرف پانسمان لوهمن روشه ريخته و خوب هم بزنيد. سپس بالسام مو را به محلول تركيب كرده و دوباره هم بزنيد تا مواد كاملا تركيب شوند.

فراموش نكنيد كه از قبل از مصرف بايد موهاي خود را بشوييد و اجازه دهيد كمي خشك شوند. سپس در حالي كه موهايتان هنوز كمي مرطوب است با يك شانه آن را به چندين دسته تقسيم كرده و تركيب را بر روي موهايتان بماليد. حتي مي‌توانيد تركيب را در دستانتان ريخته و سپس روي موهايتان بريزيد.

اگر موهاي بلندي داريد بايد تمام تركيب را استفاده كنيد، اما اگر موهايتان تنها تا سر شانه‌هايتان است قيمت ورق سيليكوني براي زخم نصف تركيب نيز كافي است. مراقب باشيد كه اين تركيب با ريشه مو و پوست سرتان تماس برقرار نكند.

سپس يك كيسه پلاستيكي روي سرتان كشيده و با يك حوله آن را بپوشانيد. ۳۰ دقيقه بعد حوله را از روي سرتان برداريد و اجازه دهيد كه كيسه پلاستيكي تا ۴ يا ۵ ساعت ديگر بر روي سرتان باقي بماند. سپس موهايتان را با آب گرم بشوييد. خودتان از حاصل كار شگفت‌زده خواهيد شد.

اگر مايليد كه موهايتان روشن‌تر و براق‌تر شود، اين كار را چندين بار ديگر انجام دهيد. اگر موهاي خشكي داريد اسپري اپسايت مي‌توانيد به اندازه يك قاشق غذاخوري به آن روغن زيتون استفاده كنيد. در پايان نيز بايد بگوييم كه اين روش فقط براي موهاي طبيعي و نه موهاي رنگ شده كارايي دارد. زماني كه موهايتان را به اين تركيب آغشته مي‌كنيد، ممكن است كمي خارش يا سوزش ايجاد كند كه اصلا جاي نگراني ندارد.

منبع: فراديد



منبع

تظرات ارسال شده