همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 دارچين بخوريد، تا خوش اخلاق باشيد

اين متخصصان خاطرنشان كردند كه مصرف روزانه نصف قاشق چايخوري دارچين، كلسترول خون را پايين مي‌آورد و همچنين خاصيت ضدلختگي خون دارد. مصرف دارچين با عسل براي كاهش دردهاي آرتروز مفيد است و عملكرد حافظه و ذهن را نيز تقويت مي‌كند.

به گزارش به نقل از پارسينه، استفاده از روش زير باعث مي‌شود كه پس از دو هفته شاهد كاهش چشمگير و مملوس قند خونتان باشيد. دو عدد باميه متوسط را شسته و انتهاي آنها را جدا كنيد. سپس از وسط به دو قطعه اسپري پرونتوسان باريك برش دهيد، دو قطعه بريده شده را درون يك ليوان آب بيندازيد، روي ليوان را با درپوشي بپوشانيد و در دماي طبيعي اتاق در طول شب نگه داريد. صبح زود پيش از صرف صبحانه دو قطعه باميه را از ليوان خارج كرده و آب درون ليوان را بنوشيد، اين كار را به صورت روزانه انجام دهيد، پس از دو هفته قندخونتان پايين مي‌آيد.

شيريني هم نمك دارد
مصرف نمك تصفيه نشده موجب بروز عوارض گوارشي و مسموميت مي‌شود. نمك در غلات صبحانه‌اي و غذاهاي آماده مثل كيك، شيريني و پنير به خصوص گوشت‌هاي فرآوري شده وجود دارد. گفتني است ميان وعده‌هايي مانند چيپس و پفك نيز منبع اصلي نمك مي‌باشند. بايد اشاره كنم كه نمك بايد تصفيه شده و يددار باشد. با «يددار» كردن نمك بيماري مشكل عروقي گواتر كه در گذشته بيش از 90 درصد افراد كشور از آن رنج مي‌‌بردند به كمتر از 10 درصد رسيده است.

دارچين بخوريد، خوش‌اخلاق باشيد
محققان مي‌گويند: دارچين در بهبود افت خلق و بالا بردن روحيه نقش بسزايي دارد. اين متخصصان خاطرنشان كردند كه مصرف روزانه نصف قاشق چايخوري دارچين، كلسترول خون را پايين مي‌آورد و همچنين خاصيت ضدلختگي خون دارد. مصرف دارچين با عسل براي كاهش دردهاي آرتروز مفيد است و عملكرد حافظه و ذهن را نيز تقويت مي‌كند.

شير بخوريد، تبخال نزنيد
خوردن لبنيات به دليل داشتن ليزين، ويتامين B و آهن سبب مي‌شود كه افراد دچار تبخال نشوند. البته اين ويتامين‌ها در مواد ديگري از جمله سيب‌زميني و كرفس نيز يافت مي‌شود، اما درصد آن ژل پرونتوسان در لبنيات بيشتر است، به طور كلي تبخال هم به صورت ارثي و هم به صورت اكتسابي بر لب بسياري از افراد ظاهر مي‌شود كه با درد و خونريزي موضعي وعفونت همراه است. پزشكان اعتقاد دارند، علاوه بر ارثي بودن، كمبود ويتامين B، آهن و ليزين و همچنين استرس، نگراني، ترس، هيجان و تب شديد نيز سبب تبخال مي‌شود. پزشكان توصيه مي‌كنند براي جلوگيري از ظهور تبخال و همچنين درمان سريع‌تر آن، از شير كم‌چرب استفاده كنيد.

شكلات بخور، غم نخور
خنديدن، خوردن شكلات و مصرف مقداري ماهي در روز بر سطح «اندروفين‌ها» اثر مفيد دارد و موجب تقويت حافظه و افزايش قدرت يادگيري مي‌شود.

بايد اشاره داشت كه «اندروفين‌ها» موادي شيميايي هستند كه براي انتقال‌هاي عصبي فعاليت اسپري لينوورا مي‌كنند. در واقع، اين ماده شيميايي موجب مي‌شود افراد احساس خوبي داشته باشند، حتي يك پياده‌روي كوتاه مي‌تواند سطح اين مواد را در بدن افزايش دهد. بايد بگويم كه خنديدن، خوردن شكلات و مصرف مقداري ماهي در روز نيز همين اثر را بر سطح اين مواد مفيد دارد و براي تقويت حافظه و قدرت يادگيري توصيه مي‌شود. به افراد توصيه مي‌شود شش تا هشت ساعت در شب خواب كافي داشته باشند و از دير خوابيدن اجتناب كنند.

به اين توصيه‌ها توجه كنيد:
1- روزانه شش تا هشت ليوان آب بنوشيد 2- در بين غذا از نوشيدن آب بپرهيزيد. 3- قبل از صرف غذا سالاد ميل و از صرف نمك اضافه در غذا خودداري كنيد 4- سعي كنيد وعده‌هاي اصلي غذا (صبحانه، ناهار و شام) حذف نشود، زيرا در اين صورت ناچار به ريزه‌خواي بي براون خواهيد شد. 5- مصرف چاي كمرنگ اما بدون قند و شكر، دو ساعت بعد از غذا مانعي ندارد 6- براي مصرف غذا از بشقاب‌هاي كوچك استفاده كنيد 7- صرف غذا بايد در كمال آرامش صورت گيرد و از عجله كردن خودداري كنيد 8- در حالت‌هاي اضطراب و استرس غذا نخوريد 9- وقت خود را به جاي ريزه‌خواري با فعاليت پر كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده