همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
قهوه، چه فايده‌اي دارد؟

و در بسياري از كشور‌ها مردم بر حسب عادت، روز خود را با اين نوشيدني شروع مي‌كنند.

به گزارش : بسياري از مردم جهان مصرف قهوه را در اولين روز از ماه اكتبر كه به نام روز جهاني قهوه نام‌گذاري شده هيدروژل است را ترجيح مي‌دهند و اين روز را جشن مي‌گيرند.
قهوه يكي از نوشيدني‌هاي پرطرفدار در ميان مردم دنيا است كه هز يك به شيوه‌اي خاص آن را درست مي‌كنند و در بسياري از كشور‌ها مردم بر حسب عادت، روز خود را با اين نوشيدني شروع مي‌كنند. قهوه داراي كافئين است. اين ماده شيميايي سبب افزايش فعاليت قلب مي‌شود و رگ‌هاي بدن را باز و رگ‌هاي مغز را تنگ مي‌كند.
اين خريد قطره فروزومال ماده باعث افزايش تمركز و فعاليت‌هاي مكانيكي بدن مي‌شود و شخص را براي مدتي طولاني بيدار نگاه مي‌دارد. قهوه، اما مي‌تواند به اعتياد افراد نيز منجر شود.
سازمان صليب سبز كه در آلمان وظيفه پيشگيري از بيماري‌ها را به عهده دارد، اعلام كرده كه قهوه به هيچ وجه ناسالم نيست و نوشيدن روزانه چهار فنجان قهوه به سلامتي افراد كمك مي‌رساند. بر مبناي پماد سوختگي تحقيقات اين سازمان، قهوه احتمال ابتلا به بيماري‌هاي پاركينسون، آلزايمر و بيماري‌هاي كبدي را كاهش مي‌دهد.
از آنجايي كه دانه‌هاي قهوه پس از بو دادن تنها مدت كمي رايحه و عطر خود را حفظ مي‌كنند، بايد آن‌ها را در پاكت‌هايي محفوظ بسته‌بندي كرد. در چنين صورتي عطر قهوه تا ۴ ماه حفظ مي‌شود. باز كردن بسته‌بندي و نگهداري قهوه در قوطي‌هاي سربسته فلزي كرم رژودرم چندان مناسب نيست، چرا كه اين جابجايي سبب مي‌شود كه دانه‌هاي قهوه سريع‌تر عطر و بوي خود را از دست بدهند.
يكي از گران‌ترين انواع قهوه در تايلند توليد مي‌شود با نام قهوه سياه "Ivory" دانه‌هاي اين نوع قهوه را فيل‌ها مي‌خورند و پس از چندي با مدفوع خود دفع مي‌كنند. اين دانه‌هاي قهوه جمع‌آوري شده، سپس برشته و آسياب مي‌شوند.
كاربران بسياري از علاقه خود لوزالمعده به مصرف قهوه و لذت بردن از اين نوشيدني پرطرفدار مي‌گويند و، اما يكي از مضرات قهوه را عادت كردن به مصرف مداوم آن عنوان مي‌كنند. برخي از كاربران نيز از مزيت و برتري چاي به قهوه بسيار مي‌گويند و چاي را هر حالت به قهوه ترجيح مي‌دهند.
منبع: فراديد


منبع

تظرات ارسال شده