همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چرا كودك بي‌قراري مي‌كند؟

است در ابتدا مشكل باشد. در اين مطلب مي‌توانيد با چند دليل معمول و شايع‌ گريه نوزادان و توجه به آنها براي برطرف كردنشان آشنا شويد.

به گزارش ، تمام نوزادان در زمان‌هاي مختلف و به دلايل متفاوتي گريه مي‌كنند. آنها از طريق گريه كردن نيازهايشان را اعلام مي‌كنند. فهميدن علل گريه‌هاي فرزندتان ممكن است در ابتدا براي شما مشكل باشد، اما به مرور، اين فقط مادر و پدر كودك هستند كه دلايل مختلف گريۀ نوزادشان و روش‌هاي آرام كردن كودك خود را مي‌دانند. در اين مطلب مي‌توانيد با چند اعصاب دليل معمول و شايع‌ گريۀ نوزادان و توجه به آنها براي برطرف كردنشان آشنا شويد.

گرسنگي
اولين چيزي كه هنگام گريه كردن كودك به ذهن همه مي‌رسد، گرسنگي است. شناختن علائم گرسنگي كمك مي‌كند كودك خود را قبل از اينكه به مرحلۀ گريه كردن برسد تغذيه كنيد. برخي از نشانه‌هاي گرسنگي در نوزادان شامل بهانه‌گيري، ملچ‌ملوچ كردن، قرار دادن دست خود در دهان و جست‌وجوي سينۀ مادر است. جست‌وجوي سينه يعني همان واكنشي كه باعث مي‌شود وقتي گونۀ نوزاد را نوازش مي‌كنيد، او سرش را به سمت دست شما برگرداند.

گريۀ يك كودك ممكن است فقط به دليل شخصيت اجتماعي او باشد كه مشتاق ديدن جهان اطرافش است و اغلب تنها راه براي قطع هياهو و گريۀ اين نوزادان، فعال بودن و سرگرم كردن آنهاست

قولنج و دردهاي شكمي
مشكلات نمايندگي اسميت اند نفيو شكمي مرتبط با گاز شكم يا قولنج و كوليك نوزادي مي‌تواند به گريه‌هاي زيادي منجر شود. ممكن است براي پدر و مادرها سؤال باشد كه كوليك چيست؟ قولنج نوزادي يا كوليك در واقع گريه‌هايي تسلي‌ناپذير و متوالي كودكان است كه به راحتي آرام نمي‌شود و علت مشخصي ندارد. همچنين اگر كودك شما پس از تغذيه بهانه‌گيري و گريه مي‌كند، ممكن است نوعي درد شكمي داشته باشد. قطره‌هاي ضدنفخ نوزادان يا گريپ‌ واتر ممكن است براي بهبود دل درد نوزاد مؤثر باشد، هرچند اين موضوع هنوز از نظر علمي ثابت نشده است، بنابراين لازم است قبل از استفاده از هر كدام اين داروها، تأييد و اجازۀ پزشك اطفال كودكتان را بگيريد. علل ديگر دردهاي شكمي در نوزادان شامل رفلاكس نوزاد يا بازگشت اسيد معده به مري، آنفلوآنزاي معده، آلرژي به شير، عدم تحمل نمايندگي شركت لوهمن روشه لاكتوز، يبوست و انسداد روده است كه لازم است توسط پزشك بررسي شود.

پوشك كثيف
علت گريه نوزاد مي‌تواند كثيف و خيس بودن پوشك او هم باشد. عده‌اي از نوزادان بعد از خيس شدن، خيلي زود به گريه مي‌افتند و ديگر نوزادان مي‌توانند پوشك كثيف را براي مدتي بيشتر تحمل كنند. در هر صورت، بررسي پوشك نوزاد توسط والدين براي حل آن بسيار راحت و آسان است. همچنين براي پيشگيري از حساسيت پوشك يا ادرار سوختگي لازم است همواره حواستان به تميز بودن پوشك كودكتان باشد.

دندان درآوردن
دندان درآوردن نوزاد مي‌تواند دردناك باشد، زيرا هر دندان جديد از لثۀ جوان و حساس كودك بيرون مي‌آيد. برخي كودكان بيش از ديگران درد مي‌كشند، اما همۀ آنها به احتمال زياد در مرحله‌اي از دندان درآوردن پانسمان suprasorb گريان و بي‌قرار مي‌شوند. اگر به نظر مي‌رسد كودكتان درد مي‌كشد و شما نمي‌دانيد چرا، لثۀ او را با انگشت خود لمس كنيد. ممكن است از كشف برآمدگي دندان در حال درآمدن كودكتان شگفت‌زده شويد. اولين دندان كودكان اغلب بين چهار و هفت ماهگي درمي‌آيد، اگرچه زودتر هم مي‌تواند اتفاق بيفتد.

تحريك كم و نياز به سرگرمي
گريۀ يك كودك پرتوقع و خرده‌گير ممكن است فقط به دليل شخصيت اجتماعي او باشد كه مشتاق ديدن جهان اطرافش است و اغلب تنها راه براي قطع هياهو و گريۀ اين نوزادان، فعال بودن و سرگرم كردن آنهاست. اين مورد مي‌تواند خستگي شيرين زيادي براي شما به دنبال داشته باشد. مي‌توانيد نوزاد را رو به محيط بيرون و نه رو به سينۀ خودتان در يك آغوشي بگذاريد تا بتواند تمام فعاليت‌هاي اطرافش را ببيند. پانسمان كلاژن همچنين فعاليت‌هاي زيادي را برنامه‌ريزي كنيد. به عنوان مثال، با دوستان و اقوامي كه بچه دارند رفت‌وآمد كنيد. به طور منظم به مكان‌هاي مناسب كودكان مانند پاركي در نزديكي خانه يا باغ‌وحش برويد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده