همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

ماهيچه خنده Risorius يا عضله خندان ، ماهيچه نازك و پهني است كه در گوشه هاي دهان قرار دارد و گوشه لب را به عقب مي كشد. خاستگاه آن نيام روي ماهيچه جوشي masseter ، پيوند گاه آن، پوست گوشه دهان، عصب گيري اش از شاخه دهاني buccal و عصب چهره اي facial و كار آن كشيدن گوشه دهان به سمت جانبي است. از همراهي شما با مجله سلامتي راستينه سپاسگزاريم.

خنده

مهارتي به نام خنده :

گاهي خنديدن آنقدر براي انسان عادي مي شود كه فراموش مي كنيم، چقدر شگفت آور است. آيا تا به حال به اين مساله فكر كرده ايد كه خنده چقدر مي تواند در كنش و واكنش بدن سودمند باشد ژل مدي هاني و آيا مي دانيد هنگام خنديدن در بدن چه اتفاقي رخ مي دهد؟
دانش روان شناسي، امروزه پي برده لبخند در زندگي ما از اهميت بسزايي برخوردار است. لبخند و خنده هيچ عارضه جانبي مضري ندارد و حتي اگر نتواند به خودي خود بيماري و فشارهاي رواني را علاج كند، حداقل مي تواند لحظات نگراني به وجود آمده از بيماري را برطرف كند. لبخند علاوه بر معكوس كردن مسير بيماري و تامين سلامت، بهترين يخ شكن در گردهمايي هاي اجتماعي است. در سال هاي اخير دانشمندان سعي داشتند فيزيولوژي خنده و آثار پزشكي قابل اثباتش را آشكار كنند. گروهي از اين وحشت دارند كه اگر زياد بخندند يا لبخند به لب مدي هاني داشته باشند، ديگران آنها را جدي نگيرند، در حالي كه بايد بدانيم امروزه مشكل، خنده زياد نيست، بلكه كمبود خنده است. البته بايد صادقانه خنديد و شخصيت خود را نيز در نظر داشت. خنده، آن گاه موثر و درمان بخش است كه به موقع باشد و به شخصيت ديگران آسيب نرساند. خنده هاي بي مورد و تمسخرآميز، انسان را غافل مي كند و پرده سياهي روي عوامل شادي آفرين ديگر مي كشد.

خنده

تعريف خنده چيست؟

در واقع خنده يك برنامه است كه كل سيستم بدن را درگير مي كند. ممكن است خنده در اثر گفتن يك مطلب خنده دار باشد كه از عصب شنوايي ما پماد عسل مدي هاني شروع مي شود يا در اثر ديدن تصوير هاي خنده دار و كمدي باشد و از چشم هايمان شروع شود. دانستن اين نكته مي تواند جالب باشد كه پيدايش خنده پيش از به وجود آمدن زبان و عميقا با پيدايش ما ارتباط دارد.

تاثيرات لبخند و خنده :

لبخند زدن و خنديدن، نشانه داشتن شخصيتي دست و دلباز ، اجتماعي و خوش قلب است. گرچه ما معمولا خنديدن زياد را با سبك سري يكي مي دانيم ولي بايد بدانيم تغييراتي فراسوي سبك سري در جسم و بدن انسان به واسطه خنديدن و لبخند زدن ايجاد مي شود كه تظاهرات عيني آن شادماني است. در اين حالت تمام جسم تنظيم و ذهن شفاف مي شود.

 يوگاي خنده

سخن كرم محافظ مدي هاني پاياني

جالب است بدانيد ، جهت ارتقاي تحصيلي دانش آموزان بسياري از مدارس هند ، امروزه يوگاي خنده را به عنوان يكي از برنامه هاي روزمره مدرسه اجرا مي كنند.
در اين حالت، برنامه روزانه تحصيلي با ۱۰ دقيقه خنديدن در آغاز كلاس و ۵ دقيقه خنده پيش از ترك مدرسه انجام مي شود. نهادينه كردن چنين ريتمي زمينه ساز محيط بسيار جذاب و پرانرژي در مدرسه خواهد شد كه در نتيجه منجر به احساس لذت و شادي مربيان و دانش آموزان از بهبود محصولات مدي هاني روابط، نظم و تلاش مي شود. نتايج تحصيلي نيز به تبع اين شرايط مطلوب وضعيت بهتري پيدا مي كند. البته بررسي ها نشان مي دهد يوگاي خنده تاثير بسيار مثبتي بر نگرش زندگي دانش آموزان نيز خواهد داشت. علاوه بر هند ، اين روش در مدارس ايالات متحده و فرانسه نيز در حال اجراست.

مقاله مرتبط : چطور بدنمان را دوست بداريم ؟



منبع

تظرات ارسال شده