همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان زخم پاي ديابتي با كفي هوشمند,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
محققان
خريد قطره فروزومال

انستيتوي فناوري استيونس واقع در نيوجرسي آمريكا، كفي هوشمندي را ساختند كه مانع ايجاد زخم در پاي افراد مبتلا به ديابت مي‌شود.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه خبري ساينس ديلي، حس اندام‌ها در بيماران مبتلا به ديابت دچار اختلال پماد سوختگي مي‌شود و به همين علت، بيماران ديابتي در برابر زخم‌هاي احتمالي پا آسيب‌پذير هستند. درمان چنين زخم‌ بسيار دشوار است و ممكن است اين زخم‌ها منجر به قطع عضو بيمار شوند؛ اما كفي هوشمند جديد مانع شكل‌گيري زخم در پاي بيماران ديابتي مي‌شود.

اين كفي‌هاي هوشمند كه درون كرم رژودرم كفش‌هاي عادي قرار مي‌گيرند، به شبكه‌اي از حسگرهاي گرافيني مجهز هستند كه امكان اندازه‌گيري تغييرات فشار و دماي پوست را در نقاط مختلف كف پا فراهم مي‌كنند. در صورتي كه اطلاعات به دست آمده از حسگرها نشان‌دهنده متورم شدن پا باشند، اين كفي هوشمند با استفاده از فناوري بلوتوث هشداري لوزالمعده را براي يك برنامه نصب شده روي گوشي هوشمند كاربر ارسال مي‌كند تا از شكل‌گيري زخم در كف پاي خود مطلع شود. اين برنامه موبايل، مناسب‌ترين اقدامات را براي جلوگيري از ايجاد زخم به كاربر توصيه مي‌كند و قادر است ساير افراد، از جمله پزشكان و اعضاي خانواده كاربر را از وضعيت وي هيدروژل مطلع كند.

توان موردنياز اين كفي‌هاي هوشمند با استفاده از باتري‌هاي غيرقابل شارژ تامين مي‌شود. به گفته محققان، عمر اين باتري‌ها به چهار ماه مي‌رسد و پس از آن بايد جايگزين شوند.

قرار است اين فناوري جديد توسط شركت Bonbouton كه به منظور تجاري‌سازي آن تشكيل شده است، به بازار عرضه شود.



منبع

تظرات ارسال شده