همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اگر فراموش‌كار شده ايد؟ اين مطلب را بخوانيد

هستند. اهداف و كارهايي كه با پيگيري و نوشتن آن، قدم به قدم به نتيجه نزديك‌تر مي‌شويم. براي اينكه پلنر يا برنامه‌ريزي كه به درد ما بخورد را انتخاب كنيم بايد توجه كنيم كه بيشتر به كار با قلم و كاغذ علاقه داريم يا برنامه ريزي در موبايل و لپتاپ براي ما راحت‌تر است.

به گزارش : اين روزها پلنرها(planner) يا همان برنامه‌ريزها مورد استفاده بيشتري پيدا كرده‌اند. همه سعي مي‌كنند زمان خودشان را مديريت كنند و بتوانند به اهداف خودشان نزديك‌تر شوند. اين پلنرها روزانه، ماهانه و يا ساليانه هستند. شما مي‌توانيد برا روز و هفته خود، تا ماه و سال خود برنامه بريزيد.

انواع مختلفي از پلنرها هستند كه يكي از معروف‌ترينشان بولت ژورنال است. خالق بولت ژورنال به علت مشكل بيش‌فعالي كه داشته است اين شيوه برنامه‌ريزي را ابداع كرده كه با هر هدفي قابل مدي هاني اجرا است. مثلا يك شخص براي برنامه‌ريزي ساليانه كاري خود با بولت ژورنال كار مي‌كند يا فردي ديگر براي انجام كارهاي خانه. در حقيقت هر فردي با يك دفتر و خودكار مي‌تواند بولت ژورنال خود را طراحي كند. دفتري شخصي كه اهداف خود را در طول يك سال مي‌نويسيد و هفته به هفته اقدامات خودتان را در آن وارد مي‌كنيد. اين شيوه از برنامه‌ريزي در ايران هم پر طرفدار شده و ناشراني هستند كه دفترهاي مخصوص بولت ژورنال را توليد و كتاب‌فروشي‌هايي هستند كه انواع آن را وارد مي‌كنند.

براي اينكه پلنر يا برنامه‌ريزي كه به درد ما بخورد را انتخاب كنيم بايد توجه كنيم كه بيشتر به كار با قلم و كاغذ علاقه داريم يا برنامه ريزي در موبايل و لپتاپ براي ما راحت‌تر است. تقويم‌هاي دست نخورده قديمي گزينه‌هاي مناسبي براي اين كار هستند. بهتر است به قابل حمل بودن اين برنامه‌ريزها دقت كنيم تا دچار مشكل نشويم. چيزها و كارهايي كه جلوي انجام كارهاي مهم‌تر ما را گرفته‌اند را بنويسيم و از خودمان سوال بپرسيم و برنامه‌ريز خودمان را درست كنيم. در انواع محصولات مدي هاني اين پلنرها ما نظم ذهني را پيدا مي‌كنيم كه باعث پيگيري كارهاي مهم ما مي‌شود:

به مديريت زمان ما كمك مي‌كند

مديريت زمان عبارتي است كه احتمالاً هنوز بسياري از ما با آن دست‌وپنجه نرم مي‌كنيم. ايجاد نظم و تنظيم زمان بين كار، امورخانه، خانواده، سرگرمي، سفر و تحصيل كار ساده‌اي نيست. اغلب ماه‌ها مي‌گذرد و ما كارهاي عقب‌افتاده زيادي داريم. طراحي پلنرها به ما كمك مي‌كند كه با ساده‌ترين راه‌ها كه مي‌تواند اپليكيشن داخل موبايل يا دفترچه كوچك باشد، زمان محدود روزانه را به اهداف مشخصمان پيوند بزنيم و وقت كم‌تري را تلف كنيم. كارهاي مهم‌تر را با اولويت بيشتري انجام دهيم و بر گذشته خود نظارت كنيم.

استرس شما را تسكين‌ مي‌دهد

پلنرها شمشير دو لبه هستند. اگر از آن‌ها درست استفاده نكنيم مي‌توانند برعكس جواب دهند. برنامه‌ريزي مفيد است اما برنامه‌ريزي خيلي زياد نه. برنامه‌ريزي منعطف استرس را كنترل مي‌كند. وقتي كه برنامه شما انعطاف نداشته باشد، همين كه به كاري كه در برنامه‌ريزي عسل پزشكي سفت و سخت خود داشتيم نرسيده‌ايم، براي ما استرس‌زا است. اگر انعطاف‌پذيري در حد و اندازه معقول وجود داشته باشد، همين كه بدانيم كارهاي با اولويت ما چيست و در راستاي آن حركت كنيم كافي است. همه چيز هميشه طبق برنامه‌ريزي پيش نمي‌رود و هميشه وقفه‌ها وجود دارد. بنابراين انعطاف‌پذير باشيم.

مي‌توانيد در زندگي فعاليت‌هاي خلاقانه‌تري بگنجانيد

يكي ديگر از مزايايي كه استفاده از يك پلنر يا برنامه‌ريز به ما مي‌دهد اين است كه چون ما برنامه‌اي براي كارها و مسئوليت‌هاي جدي زندگي خود تنظيم مي‌كنيم، زمان آزاد براي كارهاي هنري و علايق فراموش‌شده خود پيدا مي‌كنيم. بعضي اوقات اين كار مي‌تواند رنگ كردن شيشه‌ها و درست كردن تخته گچي باشد! مي‌توانيد كارهاي جديدي را امتحان كنيم و از روزمرگي‌هاي زندگي فاصله بگيريم.

مي‌توانيد بهره‌وري خود را افزايش دهيد

پلنرها به ما كمك مي‌كنند كارها را با نظم و دقت بيشتري انجام دهيم. زمان تلف شده ما خيلي كم مي‌شود. همين كه در مسير انجام كارها آگاهي ژل مدي هاني داريم و سراغ كار بعدي مي‌رويم، بهره‌وري بالاتري هم به همراه خواهيم داشت و ترغيب مي‌شويم به كارهاي خود ادامه دهيم. بهره‌وري تركيبي از عوامل انگيزه، استعداد، حمايت ديگران، مديريت زمان، محيط كار و عواملي از اين دست است. برخي از افراد بدون پلنرها هم به خوبي از پس اين كار برمي‌آيند، اما برخي افراد با تمرينات روزانه و تقويت عادت‌هاي خوب مي‌توانند در زندگي بهره‌وري خود را زيادتر كنند.

ثبت شدن كارهاي شما

ما با ثبت و نوشتن مي‌توانيم پيگير كارهاي خود باشيم. پيگيري كارها، قرارها و يادداشت‌هاي ما زماني كه ثبت شوند خيلي راحت‌تر مي‌شود. بايد بپذيريم با مشغله‌هاي روزانه‌اي كه همه ما داريم، با پلنرها حافظه خودمان را ياري كنيم.

مي‌تواند در خدمت توجه بيشتر شما به سلامتي قرار بگيرد

پلنرها مي‌توانند در خدمت سلامتي ما هم قرار بگيرند. برنامه‌ريزي ورزشي و تغذيه، قرارهاي منظم پزشكي و دندانپزشكي و تنظيم قرص‌هاي مكمل غذايي مي‌تواند به ما كمك كند بيشتر و منظم‌تر به سلامتي مدي هاني 405 خودمان توجه كنيم. بسياري از مواقع تحت تأثير شلوغي زندگي روزمره بسياري از ما از ياد مي‌بريم كه چكاپ ساليانه خود را انجام نداده‌ايم و يا دندان‌هاي خود را مدت هاست رها كرده‌ايم. بهتر است استفاده از اين سبك برنامه‌ريزي را پيش ببريم و از فوايد آن استفاده كنيم.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده