همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سرطان,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
داده‌هاي

دفتر آماري در كره جنوبي نشان مي‌دهد كه سرطان سال گذشته (۲۰۱۸) عامل اصلي مرگ و مير در اين كشور بوده و از سال ژل دبريد ۱۹۸۳ ميلادي كه جمع آوري داده‌هاي مربوط به آن آغاز شده، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ايسنا، آمار مرگ و مير ناشي از سرطان در سال ۲۰۱۸ ميلادي ۱۵۴.۳ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر كره‌اي بوده است كه  ۰.۲ درصد نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

سرطان ريه مرگبارترين مورد در ميان مرگ‌ و ميرهاي ناشي از سرطان قيمت پانسمان نوين در كره جنوبي بوده و به دنبال آن سرطان كبد، سرطان  روده بزرگ، سرطان معده و لوزالمعده قرار داشته‌اند.

بيماري قلبي با ۶۲.۴ مرگ و مير در هر ۱۰۰ هزار نفر كره‌اي  دومين عامل مرگ و مير سال ۲۰۱۸ ميلادي در اين كشور بوده است. تعداد مرگ و مير ناشي از ذات‌الريه نيز در  اين سال در هر ۱۰۰ هزار نفر كره‌اي ۴۵.۴ نفر بوده خريد پانسمان تندروت است كه در رتبه سوم عوامل مرگ و مير اين كشور قرار گرفته كه در مقايسه با سال گذشته در اين كشور با جمعيت رو به پيري يك رتبه ارتقا يافته است.

شمار مرگ و مير ناشي از آلزايمر در جمعيت سالخورده كره جنوبي نيز افزايش يافته و به ۱۲ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر كره‌اي رسيده است. اين ميزان نسبت به سال قبل ۲۲.۵ درصد بيماري پوستي افزايش داشته است.

شمار مرگ و مير ناشي از خودكشي در سال ۲۰۱۸ ميلادي در هر ۱۰۰ هزار نفر كره‌اي  ۲۶.۶ نفر بوده است كه نسبت به سال گذشته ۹.۵ درصد افزايش داشته و اين عامل در رتبه پنجم اين ليست قرار گرفته است.

خودكشي در كره جنوبي عامل اصلي مرگ در بين افراد بين ۱۰ تا ۳۹ ساله و دومين عامل مرگ و مير در افراد در دهه‌هاي پماد مدي هاني ۴۰ و ۵۰ سالگي است.

بنا بر گزارش خبرگزاري شينهوا، در همين حال تعداد مرگ و ميرها در كره جنوبي۴.۷ درصد يا ۱۳ هزار و ۲۸۶ نفر در طول سال افزايش يافته و به ۲۹۸ هزار و ۸۲۰ نفر در سال ۲۰۱۸ ميلادي رسيده است. اين بالاترين تعداد از زمان شروع به جمع آوري داده‌هاي مرتبط در سال ۱۹۸۳ ميلادي است كه روند افزايشي را براي پنج سال متوالي ادامه مي‌دهد.



منبع

تظرات ارسال شده