همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان هاي طبيعي براي پوليپ بيني

اگر پوليپ بيني بيش از حد بزرگ شوند، مي توانند مجراي بيني را مسدود و تنفس را دشوار كنند. علائم پوليپ بيني ممكن است شامل عطسه، سنگيني، گرفتگي يا انسداد مجراي بيني و درد صورت باشد.

به گزارش : پوليپ بيني بسيار شايع است و زائده اي غير سرطاني است كه مجراي بيني را مي پوشاند. اگر پوليپ بيني بيش از حد بزرگ شوند، مي توانند مجراي بيني را مسدود و تنفس را دشوار كنند. علائم پوليپ بيني ممكن است شامل عطسه، سنگيني، گرفتگي يا انسداد مجراي بيني و درد صورت باشد. عدم درمان پوليپ بيني، ممكن است عوارضي را مانند حالت خفگي در خواب باعث شود. محققان دقيقا مطمئن نيستند كه چه چيزي موجب پليپ بيني مي شود، اما عوامل شناخته شده متعددي وجود دارند كه مي توانند احتمال ابتلا به اين بيماري را افزايش دهند.

زيان هاي ناشي پوليپ بيني

التهاب آلرژيك بيني
آسم
آلرژي به آسپرين
عفونت هاي سينوسي
عفونت هاي حاد و مزمن
فيبروز كيستيك

نشانه هاي پوليپ بيني
گرفتگي يا انسداد مجراي بيني
عطسه كردن
آبريزش در ناحيه جراحي پوست عقبي بيني
آبريزش كلي بيني
درد صورت
دشواري در بوييدن
عدم احساس طعم و مزه
خارش در اطراف چشم
عفونت
درد در دندان ها
تغييرات صدا
احساس سنگيني در پيشاني و صورت
خرناس

۱- عطر بوته چاي
اولين راه درمان پوليپ بيني عطر بوته چاي است كه داراي خواص ضد ميكروبي قوي است كه مي تواند به كاهش انسداد در مجراي بيني كمك كند. عطر را پخش كنيد و آن را تنفس كنيد تا مجاري هوايي خود را تميز كنيد.

۲- بروملين
برملائين آنزيمي است كه در هسته آناناس وجود دارد و به تقويت سيستم ايمني كمك مي كند. اين آنزيم مي تواند به عنوان يك درمان پوليپ بيني با توجه به توانايي آن در كاهش تورم مورد استفاده قرار گيرد. يك هسته آناناس را به نوشيدني خود بيفزاييد يا بروملائين را به عنوان مكمل روزانه مصرف كنيد.

۳- گلدنسال
مصرف چاي گلدنسال مي تواند به بهبود نشانه ها و درمان پوليپ بيني كمك كند. گلدنسال داراي خواص ضد باكتريايي و ضد ميكروبي است كه مي تواند به تسكين التهاب كمك كند.

۴- منيزيم
منيزيم يك ضد التهاب طبيعي است كه به استراحت بافت هاي بدن كمك مي كند. اگر شما تعجب مي كنيد كه چگونه مي توان به صورت طبيعي درمان پوليپ بيني بوده و آن را كوچك كرد، افزودن غذاهاي غني از منيزيم را به رژيم غذايي خود امتحان كنيد. مصرف سبزيجات پانسمان phmb داراي برگ سبز، آجيل، مغزها و حبوبات نيز توصيه مي شوند.

۵- روي
روي در مبارزه با سرماخوردگي، عفونت و سينوزيت مزمن مفيد است، كه اين موارد روي را به يك روش طبيعي براي درمان پوليپ بيني تبديل مي كند. هر روز يك مكمل روي مصرف كنيد و يا غذاهاي غني از روي را از جمله تخم كدو، نخود، نخودفرنگي، اسفناج و قارچ به رژيم غذايي خود اضافه كنيد.

۶- زردچوبه
كوركومين موجود در زردچوبه داراي خواص التيام بخش و ضد التهابي قوي مي باشد. زردچوبه را به عنوان يك درمان پوليپ بيني به رژيم غذايي خود بيافزاييد. آن را به نوشيدني، سوپ، سالاد و يا هر خوراك ديگري اضافه كنيد.

۷- پروبيوتيك ها
پروبيوتيك ها مي توانند سيستم ايمني بدن را براي مقابله با باكتري ها و عفونت ها تقويت كنند. از يك مكمل پروبيوتيك با كيفيت بالا استفاده كنيد و يا غذاهاي غني از پروبيوتيك را مانند كفير و كامبوچا به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. همچنين مواد غذايي مانند مانند كرفس، كامبوچا، كلم ترش و كلم تند را نيز به رژيم غذايي خود بيافزاييد.

۸- فلفل قرمز
فلفل قرمز حاوي ويتامين A مي باشد كه به كاهش التهاب در مجراي بيني كمك مي كند. همچنين شامل ويتامين C مي باشد كه يك سيستم ايمني سالم را پشتيباني مي كند. فلفل قرمز را به عنوان يك چاشني تند به وعده هاي غذايي خود اضافه كنيد.

۹- سركه لوهمن روشه سيب
سركه سيب به عنوان يك درمان طبيعي آلرژي شناخته شده است كه به جداسازي مخاط و كاهش التهاب كمك مي كند. ۲ قاشق سوپ خوري سركه سيب را با يك ليوان آب مخلوط كنيد و سه بار در روز براي تسكين درد بنوشيد. اين روش يكي از بهترين راه هاي درمان پليپ بيني است!

۱۰- سير
سير با توجه به خواص ضد ويروسي و ضد قارچي خود، مي تواند به كاهش التهاب و از بين بردن آن كمك كند. سير را به عنوان يك مكمل مصرف كنيد و يا آن را بر يك مبناي منظم به غذاي خود اضافه كنيد تا به مزاياي مؤثر سلامتي آن دست يابيد.

۱۱- پياز
پياز حاوي آنتي اكسيدان است كه به محافظت از بدن در برابر التهاب كمك مي كند. براي كمك به مقابله با باكتري هاي مضر، بيماري ها و عفونت ها، پياز را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. استفاده از پياز از بهترين روش هاي درمان پوليپ بيني به شمار مي رود.

۱۲- سبزيجات
سبزيجات در خانواده كلم داراي مقادير بالايي ويتامين A، C و E و همچنين سلنيوم و بتاكاروتن هستند. اين مواد مغذي براي يك سيستم ايمني سالم، ضروري هستند. به رژيم غذايي خود اسفناج، بروكلي، هويج، سيب زميني، زردآلو، انبه، خربزه و كلم پيچ اضافه كنيد.

۱۳- اسيدهاي چرب امگا ۳
اسيدهاي چرب امگا ۳ نقش كليدي را در تقويت سيستم ايمني و محافظت از بدن در برابر التهاب ايفا مي كنند. براي مبارزه با عفونت هاي سينوسي و درمان پوليپ سوپرازورب p بيني ، دانه هاي كتان، دانه هاي چيا، گردو و دانه هاي شاهدانه را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد.

۱۴- اجتناب از آلرژن هاي نهان
از بين بردن آلرژن هاي غذايي نهان از رژيم غذايي شما مي تواند به جلوگيري و درمان پوليپ بيني و ساير شرايط التهابي كمك كند. آلرژن هاي رايج عبارتند از لبنيات، گندم، تخم مرغ، مخمر، سويا و گلوتن.

۱۵- استفاده از دستگاه بخور و مرطوب كننده هوا
استفاده از يك مرطوب كننده هوا در خانه مي تواند به افزايش رطوبت هوا به منظور رقيق شدن مخاط بيني و جلوگيري از انسداد مجاري هوايي كمك كند. شما همچنين مي توانيد از استنشاق بخار در جهت مرطوب كردن مجراي بيني و بازكردن مجراي تنفسي بهره گيريد.

۱۶- نوشيدن آب
نوشيدن مقدار زيادي آب در طول روز، بدن شما از جمله مجراي بيني را مرطوب نگه مي دارد. اينكه بدن شما سيراب باشد، به مرطوب شدن مجراي بيني شما به منظور رقيق شدن مخاط بيني و بازشدن مجراي هوايي كمك خواهد كرد. رعايت اين نكته در درمان پوليپ بيني بسيار مهم است.

۱۷- پرهيز از مصرف الكل
مطالعات نشان مي دهند كه الكل مي تواند ريه ها را تحريك كند و باعث مشكلات سينوسي، از جمله پوليپ بيني شود. از مصرف الكل اجتناب كنيد تا احتمال ابتلا به پوليپ بيني را كاهش دهيد و يا از بدتر شدن عفونت جلوگيري كنيد. در بسياري موارد ترك مصرف الكل بهترين سوپرازورب h و موثرترين روش درمان پوليپ بيني است.

۱۸- شست و شوي مجراي بيني
شست و شوي سينوس هايتان با آب گرم و نمكي مي تواند به بهبود آلرژي، سرماخوردگي و عفونت هاي سينوسي شما كمك كند. شستشوي بيني را امتحان كنيد تا به كاهش التهاب ناشي از پوليپ بيني كمك كرده باشيد.
منبع: من نوشت



منبع

تظرات ارسال شده