همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

درمورد اكستنشن مو چقدر اطلاعات داريد؟ در اين بخش كه با عنوان عوارض و ضررهاي اكستنشن مو، در مجله پزشكي دكتر سلام منتشر شده است شما را با اكستنش مو آشنا مي كنيم و اطلاعات كاملي از ضررها و زيان هاي اكستنشن مو مي دهيم. هر چيز بهايي دارد، اما بعضي قيمت‌ها براي بعضي چيزها نمي‌ارزد؛ مثلا به نظرتان ارزش دارد كسي سه تا شش ماه گيسوكمند شود و بقيه عمرش را طاس؟ نه! نمي‌ارزد و به همين دليل است كه بايد فكر اكستنشن كردن را از سرتان بيرون كنيد.

عوارض و ضررهاي اكستنشن مو

اكستنشن كه اين روزها خيلي از زن‌ها و حتي دختران جوان به آن علاقه‌مند شده‌اند، روشي است كه آرايشگر‌ها آن را براي پرپشت‌تر و ضخيم‌تر نشان دادن موهاي سر استفاده مي‌كنند.   
آرايشگر suprasorb a ag براي اكستنشن كردن موها، بايد مجموعه‌اي از موهاي طبيعي يا مصنوعي را به روش‌هاي مختلف به موهاي سر اضافه كند. البته معمولا موهاي مورد استفاده در اكستنشن، مصنوعي است و كمتر پيش مي‌آيد كه از موهاي طبيعي براي آن استفاده شود، چون استفاده از اين نوع موها براي مشتري‌ها گران تمام مي‌شود.
گيسوكمند، پول خرج مي‌كند
قيمت اكستنشن در آرايشگاه‌هاي زنانه علاوه بر اين كه بسته به جنس موهاي استفاده شده در آن متفاوت است، به تعداد شاخه‌هايي كه در ميان موها كار گذاشته مي‌شود نيز بستگي دارد و بنابراين اكستنشن ممكن است از صد هزار تا يك ميليون تومان قيمت داشته باشد.
در بيشتر روش‌هاي اكستنشن، موهاي مصنوعي به موي اصلي سر چسبانده يا دور آنها پيچيده مي‌شود، اما روش‌هايي نيز وجود دارد كه موهاي مصنوعي با گيره‌هاي مخصوصي به موهاي سر متصل مي‌شود و قابل جدا كردن است.
اگر اكستنشن باعث شود موها بلندتر و پرپشت‌تر به پانسمان كلاژن نظر برسد چرا هيچ پزشك پوستي حاضر نيست اكستنشن را براي بيماراني كه از كم‌پشتي موها گله دارند، انجام دهد و اين جور آدم‌ها براي اكستنشن سراغ آرايشگرها مي‌روند؟
گيسو كمند، با خزان گلاويز مي‌شود
اكستنشن باعث ريزش شديد موها مي‌شود و در نهايت ممكن است به طاسي منجر شود.
يكي از علل مهم ريزش موها بستن زياد آنهاست. اين نوع ريزش را تركشن آلوپسيا ( ريزش موي كششي ) مي‌گويند كه در آن، موهاي بخش‌هايي از سر كه بيشتر تحت فشار و كشيده شدن بوده‌اند مي‌ريزد و بتدريج سر طاس مي‌شود. اين نوع ريزش موها در زن‌هايي كه هميشه موهايشان را دم اسبي مي‌كنند يا محكم مي‌بافند بسيار شايع است.
مي‌پرسيد اينها چه ربطي به اكستنشن كردن موها دارد؟  يكي از عوارض اكستنشن هم ريزش موي كششي است، چون در اكستنشن نيز موها بشدت كشيده مي‌شود و به همين دليل پس از مدتي شروع به ريزش مي‌كند و گرچه شايد در دفعات اول و دوم موها چندان كم نشود، اما در دفعات بعدي كاهش آنها كاملا مشهود است.
ميزان نمايندگي شركت لوهمن روشه آسيب‌ديدگي موها، بسته به تعداد دفعات اكستنشن كردن و جنس موها متفاوت است. اگر ريشه موها آسيب ببيند ممكن است طاسي هميشگي شود و موها ديگر در نقاطي كه زياد تحت كشيده‌شدن بوده ‌است رشد نكند و استفاده از نرم‌ كننده و دارو به بهبود وضعشان كمكي نكند.
ريزش موها پس از اكستنشن اگرچه چاره‌اي ندارد، ولي در صورتي كه موها را اكستنشن كرده‌ايد، دست‌كم با مشورت پزشكتان، از مكمل‌هاي مو مانند آهن، روي و بيوتين استفاده كنيد تا شايد ريزش‌شان كمي كمتر شود.
گيسوكمند، ميگرن مي‌گيرد
تشديد سردردهاي ميگرني پس از اكستنشن در كساني كه مبتلا به ميگرن هستند هم وجود دارد. البته در اكستنشن كشيده شدن موها در حدي نيست كه باعث سردرد شود، اما وقتي كسي سابقه ابتلا به ميگرن را دارد، نبايد خطر كند.
گيسوكمند، حساس مي‌شود
سري قرمز با پوستي ورم كرده و تاول زده كه موهاي زيادي روي آن به هم چسبيده است! فكرش هم آدم را مي‌ترساند! شما چه پانسمان كربن فعال مي‌دانيد چسبي كه با آن موهاي مصنوعي را به سرتان چسبانده‌اند از چه جنسي است و آيا به آن حساسيت داريد يا نه؟
اگر كسي سابقه حساسيت دارد و اصرار دارد با وجود اين همه عوارض، باز هم موهاي نازنينش را براي اكستنشن به آرايشگر بسپرد، دست‌ كم پس از مشورت با پزشك، آزمايش حساسيت را بگذراند تا متوجه شود كه نسبت به چسب حساس است يا نه.
مضرات اكستنشن آنقدر زياد است كه حتي استفاده از كلاه‌ گيس با وجود اشكالاتي كه دارد، از آن بهتر است. البته در استفاده از كلاه‌ گيس هم بايد دقت كرد كه هر از گاه آن را از سر برداريد تا سرتان هوا بخورد و به هيچ وجه در استفاده از كلاه گيس با كسي شريك نشويد.


منبع

تظرات ارسال شده