همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خواب به چشم‌تان نمي‌آيد؟ اين راه‌ها را امتحان كنيد

شب‌ها روي هم نمي‌آيند؟ خواب‌آلود به تخت‌تان مي‌رويد و فرداي آن شب، خسته‌تر از اتاق بيرون مي‌آييد؟ بي‌خوابي تنها مشكل شما نيست. كيفيت زندگي آدم‌هاي زيادي به‌خاطر اختلالات خواب، پايين مي‌آيد و حتي بي‌خوابي و بدخوابي، آن‌ها را با مشكلات جسمي و رواني متعددي هم درگير مي‌كند. اگر شما هم با اين اسپري linovera چالش شبانه دست‌وپنجه نرم مي‌كنيد، به اين توصيه‌ها عمل كنيد.

به گزارش : متخصصان خواب، معتقدند اين راه‌ها بخشي از مشكل شما را حل مي‌كند.

خيلي سخت نگيريد

نگراني در مورد به خواب نرفتن يا كابوس‌ ديدن، مشكل شما را چندبرابر مي‌كند. استرس گذشت زمان و رسيدن صبح، شما را بي‌خواب‌تر مي‌كند و ترس از آمدن كابوس‌ها ذهنتان را آن‌قدر درگير مي‌كند كه توان آماده‌شدن براي خواب آرام را از دست بدهد.

به بي براوون آرامش فكر كنيد

فكر‌هاي آرامي كه با چشم‌هاي بسته از ذهن مي‌گذرانيد، مي‌توانند شما را به دالان خواب عميق و آرام وارد كند. چشم‌هايتان را ببنديد و يك دشت سبز و بزرگ را تصور كنيد. روي چمن‌ها دراز بكشيد و چشم‌هايتان را ببنديد. سعي كنيد با صداي وزيدن باد و پرنده‌ها، به خواب برويد.

درست نفس بكشيد

اگر در طول روز تمرين‌هاي تنفسي را به‌درستي انجام دهيد، بي‌خوابي كمتر سراغتان مي‌آيد. انجام ورزش‌هاي كششي هوازي مثل يوگا به آرامش چشم درد بدنتان و تمرين‌هاي تنفسي به تنظيم‌شدن ريتم فعاليت مغز و بدن شما كمك مي‌كند.

شب‌ها را در آرامش بگذرانيد

وقتي تا همين چند دقيقه قبل از آمدن به تختخواب مشغول انجام يك كار مهم بوده‌ايد و مغزتان را حسابي درگير كرده بوديد، يا وقتي از باشگاه ورزشي برگشته‌ايد و تازه از بدنتان كار كشيده‌ايد، نمي‌توانيد انتظار به خواب رفتن داشته باشيد. سعي كنيد شب‌ها زود شام بخوريد، حداقل از يك ساعت قبل از خواب، نور خانه را كم كنيد، صداي تلويزيون ژل زخم پرونتوسان را پايين بياوريد و در صورت امكان، يك موسيقي آرامش‌بخش را در فضاي خانه پخش كنيد. چيدن اين مقدمات كوچك، شما را براي خواب آرام و عميق آماده مي‌كند.

از تخت بيرون برويد و نيم‌ساعت بعد برگرديد

اگر حسابي بي‌خواب هستيد، بدنتان را مجبور به خاموشي نكنيد. شايد بهتر باشد از اتاق خواب بيرون برويد، نيم‌ساعتي كتاب بخوانيد و بعد از گذشت اين دقايق دوباره براي خوابِ آرام تلاش كنيد.

ملاتونين‌درماني كنيد

مصرف نمايندگي b braun موادغذايي حاوي ملاتونين، به تنظيم ريتم خواب و بيداري بدنتان كمك كرده و از بي‌خوابي نجات‌تان مي‌دهد.

مصرف آناناس، موز، جو دوسر، پياز، ذرت، گوجه‌فرنگي، سيب‌زميني، برنج، انگور و گيلاس به افزايش ملاتونين در بدنتان كمك مي‌كند.

منبع: آتيه نو



منبع

تظرات ارسال شده