همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
آيا ليزيك چشم خطرناك است؟

آن براي همه افراد مقدور نباشد.

به گزارش : در چنين مواردي گزينه جراحي ليزري چشم مطرح مي‌شود. اين نوع از عمل جراحي كه ليزيك شركت وارد كننده بي بران (LASIK) خوانده مي‌شود براي رفع مشكلاتي از قبيل نزديك‌بيني، دوربيني و آستيگماتيسم انجام مي‌شود.

بسياري از چشم پزشكان معتقدند جراحي ليزيك با عوارض جانبي جدي براي بيمار همراه نخواهد بود. همچنين اين شيوه از ايمن‌ترين و موثرترين فرآيند درماني در علم چشم پزشكي به حساب مي‌آيد.

با مشكل عروقي اين حال سايت تخصصي مديكال ديلي در مقاله جديدي آورده است كه اين عمل جراحي نيز با خطرات و عوارض جانبي همراه است كه از آن جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

خشكي چشم‌ها

خشكي چشم‌ها از شايع‌ترين عوارض جانبي جراحي ليزيك است كه دائمي نيست و طي چند هفته تا شش ماه پس از جراحي رفع مي‌شود. اسپري پرونتوسان اين عارضه بيشتر در افراد مسن، مبتلايان به اختلال‌هاي خود ايمني يا افرادي كه از داروهاي خاص مصرف مي كنند، مشاهده مي‌شود.

بيش اصلاحي يا اصلاح كمتر از حد مورد انتظار

در اين جراحي با استفاده از ليزر قرنيه ترميم مي‌شود. در نتيجه ممكن است در فرآيند ترميم مقدار زيادي محلول پرونتوسان چيست يا ميزان ناكافي از بافت برداشته شود. البته در حالت دوم مي‌توان با انجام جراحي ديگر مشكل بوجود آمده را برطرف كرد.

بروز مشكلاتي در بينايي

اين امكان وجود دارد كه با رفع مشكل بينايي اوليه، بيمار به مشكلات ديگري از قبيل دو بيني و خيرگي دچار شود. همچنين اين ژل ايكس پرونتوسان احتمال وجود دارد در محيط‌هايي با ميزان نور كم، قدرت بينايي كاهش پيدا كند. در موارد بسيار نادر فرد ممكن است دچار انحراف ديد، درد مزمن يا حتي از دست دادن بينايي شود.

با اين حال متخصصان تاكيد دارند كه احتمال بروز اين عوارض و خطرات بسيار اندك است و كمتر از آن است كه افراد از مزاياي اين فناوري بي‌بهره بمانند.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده