همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

از نمك به عنوان مرهم درد استفاده كنيد

چگونه مي توان از ساده ترين چاشني غذا به عنوان مرهم درد استفاده كرد.

از نمك دم دستي تر در آشپزخانه پيدا نمي شود! در اين مطلب براي شما از شگفتي هاي نمك كه در درمان دردها از آن استفاده مي شود صحبت خواهيم كرد.

زگيل، گلودرد، پينه پا و غيره جزو مشكلاتي هستند كه براي همه ما پيش مي آيند. شما مي توانيد با يك ماده ساده و دم دستي از بسياري از مشكلات خلاص شويد: نمك! نمك از سال ها پيش براي نگهداري موادغذايي و تسكين برخي دردها استفاده مي شده است. در اين مطلب شما را با روش هاي درماني ساده و موثر با استفاده از اين ماده سفيد بيشتر آشنا مي كنيم.

تسكين گلودرد با يك قاشق نمك

خوشبختانه قرقره كردن با آب نمك يكي از روش هاي سنتي و شناخته شده بين مردم است. اين كار باعث تسكين و درمان گلودرد مي شود. كافيست يك قاشق مرباخوري نمك را در يك ليوان آب ولرم حل كرده و روزانه چندين مرتبه قرقره كنيد.

همچنين مي توانيد مقداري نمك را گرم كرده و داخل پارچه اي تميزي بريزيد و به صورت مرهم روي گردن و سينه خود بگذاريد. اين كار نيز تا خنك شدن نمك پماد سوختگي باعث نرمي گلو مي شود.

نمك براي از بين بردن پينه پا

نمك شهرت زيادي در لايه برداري از پوست دارد. اين ماده باعث از بين رفتن سلول هاي مرده اپيدرم (پوست)، كاهش خال ها و خوش آب و رنگ شدن پوست مي شود.

براي تسكين خستگي پاها تشتي را پر از آب ولرم كنيد. يك تا دو قاشق غذاخوري نمك به آن اضافه كرده و پاهايتان را به مدت 15 دقيقه در آن قرار دهيد

شما مي توانيد با ماساژ دادن پينه ها با نمك آنها را از بين برده و سلول هاي مرده را از پوست جدا كنيد.

ماساژ پوست پاها با نمك باعث بهبود جريان خون محيطي مي شود. كافيست نواحي پينه بسته را با نمك و حركات دوراني ملايم ماساژ دهيد.

خميردندان نمكي

نمك دريايي تاثير مثبتي روي لثه ها و تميز كردن دندان ها دارد. مي توانيد مقداري نمك را روي مسواك ريخته و يا به كمك انگشت تان به دندان ها و لثه ها بماليد و ماساژ دهيد. مي توانيد نمك را با مقدار كمي جوش شيرين نيز مخلوط كنيد تا خاصيت تميزكنندگي آن بيشتر شود.

هيدروژل

نمك مرهمي بر دردها

نمك حاوي خواص مسكني است. اين ماده يك مسكن طبيعي و درمانگر خانگي محسوب مي شود. كافيست دو تا سه مشت نمك دانه درشت را در ماهيتانه گرم كنيد. سپس آن را داخل دستمال يا جورابي تميز و ضخيم بريزيد و روي مناطق دردناك بدن مانند پشت گردن، شانه و غيره قرار دهيد. اجازه دهيد كمپرس نمك به مدت 15 دقيقه در محل موردنظر بماند.

مقابله با زگيل ها به كمك نمك دانه درشت

نمك براي مقابله با زگيل ها نيز موثر عمل مي كند. براي اين كار يك عدد پياز را به دو قسمت تقسيم كرده و وسط آن را خالي كنيد. سپس داخل آن را با نمك دانه درشت پر كرده و اجازه دهيد براي مدت حداقل يك ساعت بماند. آب حاصل را در پياله اي ريخته و صاف كنيد. سپس اين آب را دو تا سه مرتبه در روز روي زگيل ها بزنيد. هر روز و به مدت حدود ده روز اين كار را تكرار كنيد.

نمك براي تسكين كوفتگي و روماتيسم

نمك شهرت زيادي در آرامبخشي بدن دارد. اين ماده مي تواند باعث تسكين كوفتگي بدن شود. نمك اپسوم باعث تسكين دردها و دفع اسيدلاكتيك جمع شده در عضلات مي شود. كافيست نمك را در لوزالمعده وان حمام يا تشت حل كرده و داخل آن غوطه ور شويد.

براي تسكين دردهاي روماتيسمي يك كيلو نمك دانه درشت غيرتصفيه شده را در وان حمام حل كنيد. به مدت بيست دقيقه در اين آب دراز بكشيد و تا حدامكان بدن تان را آرام كنيد.

نمك براي رفع خستگي از پاهاي خسته

پاهاي ما هميشه وزن بدن را تحمل كرده و ما را جابه جا مي كنند. معمولا همه ما كمترين توجه را به اين دو عضو موثر معطوف مي داريم. براي تسكين خستگي پاها تشتي را پر از آب ولرم كنيد. يك تا دو قاشق غذاخوري نمك به آن اضافه كرده و پاهايتان را به مدت 15 دقيقه در آن قرار دهيد. سپس با آب سرد بشوييد. در نهايت نيز آنها را خشك كرده و كمي كرم مرطوب كننده بزنيد.

تسكين ناخن فرو رفته در گوشت پا با حمام پاها

فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت پا مشكل ساده و دردناكي است. براي تسكين اين درد و رفع هر نوع عفونتي مي توانيد يك تشت را پر از آب گرم كرده و يك قاشق نمك به آن اضافه كنيد. سپس پاها را به مدت 15 تا 30 دقيقه داخل آب قرار دهيد. اين كار را هر روز تكرار كنيد. آب گرم باعث نرمي پوست دور ناخن فرو رفته در گوشت شده و نمك نيز با بروز هر نوع عفونتي مقابله كرده و ورم آن را كاهش مي دهد.

دهانشويه با نمك بعد از ريفلاكس معده

نمك كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم باعث كاهش احساس سوزش و ترش كردن معده شده و مخاط آسيب ديده را تسكين مي دهد. معمولا بعد از بالا آمدن اسيد معده فرد احساس سوزش در مخاط گلو دارد. استفاده از دهانشويه نمك با اين احساس مقابله مي كند. نمك خواص ضدعفوني كنندگي دارد و خلط را از بين مي برد.

نمك براي تسكين جاي نيش حشرات

بعد از اينكه پشه يا هر حشره اي نيش تان زد، به سراغ نمك برويد. هر ناحيه اي كه دچار گزش شده است را در آب دريا يا تشت آب حاوي نمك قرار دهيد. اگر به طور اتفاقي دست يا پايتان به گزنه برخورد كرد، براي كاهش سوزش پوست نيز مي توانيد همين كار را انجام دهيد. البته بعد از استفاده از آب نمك نيازي به آب كشي و خشك كردن پوست نيست.

براي تسكين جاي نيش حشرات همچنين مي توانيد از نمك و روغن زيتون يا روغن نارگيل استفاده كنيد. براي اين كار ناحيه مورد نظر را مرطوب كرده و مقدار كمي روغن روي آن بماليد و روي آن را با نمك بپوشانيد.

نمك براي رفع عفونت قارچي واژن

براي كاهش خارش و درد ناشي از عفونت قارچي واژن و تسريع روند درمان آن مي توانيد از نمك استفاده كنيد. براي اين كار يك ليوان نمك را در پانسمان زخم آب وان حمام يا لگن پر از آب حل كرده و داخل آن بنشينيد. اين كار را تا بهبودي كامل تكرار كنيد.

منبع: تبيان

معجزه اضافه كردن نمك به شامپو براي مو!

تظرات ارسال شده