همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
دندان‌هاي شيري از چه سني مي‌ريزد؟

دايمي به وجود نميآيد چون دندان دايمي وابسته به جوانه دندان‌هاي شيري اعصاب است و اگر جوانه دندان شيري نباشد، دندان دايمي در نمي‌آيد.

به گزارش : در شش سالگي بايد دندان‌هاي دايمي دربيايد، اگر دندان شيري ناقص باشد دندان دايمي به وجود نميآيد چون دندان دايمي وابسته نمايندگي شركت لوهمن روشه به جوانه دندان‌هاي شيري است و اگر جوانه دندان شيري نباشد، دندان دايمي در نمي‌آيد.

معمولا دندان شيري به علت پوسيدگي از بين مي‌رود و به ندرت اين اتفاق مي‌افتد كه يك بيماري خاص باعث پانسمان suprasorb افتادن دندان‌ها شود. به عنوان مثال بسيار دور از ذهن است كه در اين سن به علت كمبود كلسيم دندان‌ها بريزد بنابراين افتادن دندان شيري و در نيامدن دندان دايمي در اين سن بايد توسط دندان پزشك كودكان پانسمان كل اكتيو بررسي شود.

دندان‌هاي شيري به طور معمول در ۵۰ درصد جمعيت از شش ماهگي رويش مي‌يابد و تا سه سالگي كامل مي‌شود. در درصد كمي از كودكان ممكن است كمي زودتر يا ديرتر پانسمان نقره براي سوختگي دندانها بيفتد.

تا شش سالگي سيستم دندان شيري بايد كامل شده باشد و بعد از آن اولين دندان‌هاي دايمي رويش مي‌يابد. ابتدا دندان‌هاي جلوي پايين و سپس دندان‌هاي دوطرف در مي‌آيد .

به تدريج تا ۱۲ سالگي دندانهاي شيري مي‌ريزد و دندان‌هاي دايمي در مي‌آيد و اگردر اين سن دندان شيري ديده شود، ايرادي وجود دارد.

منبع: سلامانه



منبع

تظرات ارسال شده