همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بهترين منابع غذايي براي كودكان بيش فعال

متخصصان بر تمركز والدين روي تغذيه كودكان است. اما قبل از ارائه ليست خاص غذايي براي مبتلايان به بيش فعالي بايد اين نكته را تاكيد كرد كه واكنش هر كودك به مواد غذايي خاص متفاوت است.

به گزارش برخي از كودكان واكنش هاي آلرژيك به انواع خاصي از مواد غذايي مانند لبنيات و ... را دارند كه مي تواند آغازگر علائم بيش فعالي باشد. براي همين بهترين گزينه صحبت با پزشك قبل از هر گونه تغيير در رژيم غذايي كودك است:

با اين حال بهترين گزينه هاي غذايي براي كودكان مبتلا به بيش فعالي از اين قرار است:

سيب: كرم رژودرم كربوهيدرات هاي پيچيده از قبيل سبزيجات و برخي از ميوه ها مثل سيب براي كودكان بيش فعال بسيار توصيه مي شوند. اگر كودك شما بيش فعال است، با خوردن كربوهيدرات هاي پيچيده در هنگام شب خواب بهتري را تجربه خواهد كرد.

پنير بز: پنير يك منبع سرشار از پروتئين است. در اين ميان بسياري از كودكان بيش فعال به شير گاو و لاكتوز موجود در آن حساسيت دارند چون آغازگر علائم بيش فعالي است. اگر شما به وجود آلرژي به شير گاو در كودك تان شك داريد، سعي كنيد پنير بز را براي بهبود تمركز و بهبود اثر داروهاي بيش فعالي به او بدهيد.

گلابي: خواصش بسيار شبيه سيب است و منبع خوبي از كربوهيدرات هاي پيچيده محسوب مي شود. خريد قطره فروزومال مصرف گلابي هم به خواب خوب شبانه در مبتلايان به بيش فعالي كمك مي كند.

ماهي تن: سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 است كه به طور قابل توجهي علائم بيش فعالي را در بسياري از كودكان كاهش مي دهد. ماهي تن را به صورت ساندويچ يا سالاد ماكاروني به رژيم غذايي كودك تان اضافه كنيد.

تخم مرغ: منبع بزرگ پروتئين براي كنترل علائم بيش فعالي است. بسيار شبيه به پنير، تخم مرغ باعث بهبود تمركز و بهبود تاثير داروهاي بيش فعالي مي شود.

آجيل: پانسمان زخم مشابه ماهي تن، منبع بزرگ اسيدهاي چرب امگا 3 براي مديريت هرچه بهتر علائم بيش فعالي است.

كلم: كلم حاوي سولفورافان است كه براي رشد سلول هاي مغزي اهميت دارد. به طور ويژه، كلم قرمز حاوي مقادير كمي قند، فيبر بالا و غني از فولات و ويتامين ب 6 است كه به تنظيم خلق و خو، حافظه و تمركز كمك مي كند.

پرتقال: نوشيدن يك ليوان آب پرتقال كاملا طبيعي يك روش عالي براي اضافه كردن كربوهيدرات هاي پيچيده به رژيم غذايي كودكان بيش فعال است كه به بهبود خواب كودك كمك مي كند و منبع عالي از ويتامين ث نيز محسوب مي شود.

غلات پماد سوختگي سبوس دار: غلات سبوس دار را فراموش نكنيد، فيبر موجود در غلات سبوس دار به پاك سازي عروق مغز و قلب كمك مي كند. سعي كنيد نان هاي سبوس دار در رژيم غذايي كودكان بگنجانيد.

دارچين و زردچوبه: اين دو ادويه به رشد سلول هاي مغزي كمك مي كنند و در حفاظت از آن ها نقش دارند. فراموش نكنيد كه هر ماده غذايي كه براي مغز مفيد است مي تواند علايم بيش فعالي را بهبود بخشد.

لوبيا: بسيار شبيه به پنير و تخم مرغ يك منبع بزرگ از پروتئين محسوب مي شود اما به طور كلي نمي توانيم بگوييم مصرف چقدر از آن براي مبتلايان به بيش فعالي ضروري است. حتي تعداد انگشت شماري از لوبيا و مصرف آن در روز توسط كودكان لوزالمعده يك راه طولاني براي كنترل علائم بيش فعالي است

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده