همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اين خوراكي ها را به جاي پفك به كودكان بدهيد

كرمانشاه از خانواده‌ها خواست ذائقه كودكان را به چيپس و پفك عادت ندهند.

به پانسمان اكتي كوت گزارش به نقل از ايسنا شيرزاد احسان‌خواه با تاكيد بر اينكه خوراكي‌هايي مثل چيپس و پفك با يك يا دو بار خوردن كودكان و نوجوانان را بيمار نمي‌كند، گفت: اگر تاكيد مي‌شود به كودكان و نوجوانان اين نوع خوراكي‌ها را نحوه پانسمان هارتمن ندهيم به اين دليل است كه ذائقه آنها به خوردن اين خوراكيها كه هيچ ارزش غذايي هم ندارند، عادت مي‌كند.

احسان‌خواه تاكيد كرد: بايد افراد را از سنين كودكي با غذاهاي سالم آشنا كرده تا به خوردن غذاهاي سالم ترغيب شوند.

رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش محصولات زخم بستر و پرورش استان كرمانشاه در ادامه خوراكي‌هاي نامناسب براي كودكان و نوجوانان را شامل انواع فست‌فودها عنوان كرد و افزود: چيپس و پفك، اسنك‌ها و لواشك هايي كه آرم بهداشتي ندارند هم خوراكي‌هاي سالمي نيستند و مصرف آنها به هيچ عنوان به كودكان و نوجوانان توصيه نمي‌شود.

احسان‌خواه عفونت بدن از شير، مغزها، خرما، توت، كشمش، كشك و... به عنوان خوراكي‌هاي سالم ياد كرد و افزود: تاكيد مي شود كودكان و نوجوانان حتما در طول روز ميان وعده هاي سالم استفاده كنند.

وي از لقمه‌هاي خانگي به عنوان بهترين ميان‌وعده‌ها براي كودكان و نوجوانان ياد كرد و افزود: كودكان و نوجوانان در سن رشد خريد پانسمان بوده و نياز به خوردن ميان وعده دارند.

احسان‌خواه ادامه داد: كودكان و نوجوانان تقريبا نيمي از روز خود را در مدارس گذرانده و با توجه به اينكه اگر ميان وعده نخورند گرسنه مي شوند و قدرت يادگيري آنها پايين مي‌آيد، بايد حتما ميان‌وعده‌هاي سالم در برنامه روزانه آنها گنجانده شود.



منبع

تظرات ارسال شده