همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كدو حلوايي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي
در

سرماي روزهاي پاييزي با آنتي اكسيدان كدو حلوايي از بيماري ها پيشگيري كنيد

 با اين كه كدو حلوايي در همه فصول سال در بازار ميوه و تره بار ديده مي شود اما در فصول سرد بيشتر به چشم مي آيد چون يكي از گزينه هاي موثر براي پيشگيري از سرماخوردگي است . به خصوص براي كدبانوهاي ايراني كه  مي توانند از آن انواع غذا ، سوپ، سالاد و دسر تهيه كنند. اما خاصيت اين  گرد  نارنجي :

 كدو بيماري پوستي حلوايي و پوست

كدوحلوايي يا همان كدو تنبل،  منبع خوبي از ويتامين C و يك آنتي اكسيدان قوي و حاوي بتا كاروتن است كه از آسيب اشعه UV محافظت مي كند.

 كدو حلوايي ومو

كدوتنبل منبع غني از مواد معدني از جمله پتاسيم و روي است.پتاسيم به حفظ سلامت مو كمك مي كند و رشد مجدد آن  را بهبود مي بخشد.

 كدو حلوايي و كاهش وزن

كدوتنبل يك سبزي بسيار كم كالري است. ۱۰۰ گرم كدوتنبل فقط ۲۶ كالري دارد. بيشتر كدوتنبل را در برنامه هاي كاهش وزن توصيه مي كنند.

  كدو حلوايي و تامين پتاسيم

پتاسيم يك ماده معدني مهم براي عملكرد خريد پانسمان تندروت درست قلب و ماهيچه هاست. يك وعده كدوتنبل حدود ۵۵۰ گرم پتاسيم دارد. شما مي توانيد كدوتنبل را به وعده غذايي يا  ميان وعده خود  اضافه كنيد.

كدو حلوايي و سيستم ايمني

كدو حلوايي سرشار از ويتامين ،مواد معدني و آنتي اكسيدان براي تقويت سيستم ايمني است .كدوتنبل براي حفظ عملكرد ماهيچه ها و تقويت سيستم ايمني كاربرد دارد.با افزايش توليد گلبول هاي سفيد خون در بدن،سيستم ايمني را تقويت مي كند كه باعث ايجاد مقاومت در برابر انواع مختلفي از عفونت ها مانند سرماخوردگي ،آنفلوآنزا و تب مي شود.

  كدو حلوايي و استرس

كمبود تريپتوفان در پانسمان hartmann بدن اغلب منجر به افسردگي مي شود. كدوتنبل سرشار از تريپتوفان است كه افسردگي و استرس را كاهش مي دهد. خواص مسكن كدوتنبل در درمان بي خوابي بسيار موثر است.

 كدو حلوايي و فشارخون

مصرف منظم كدوتنبل در حفظ كنترل فشار خون بسيار موثر است و در نتيجه خطر فشار خون بالا را كاهش مي دهد. اين فوايد كدوتنبل به دليل حضور پتاسيم در آن است. پتاسيم ماده معدني حياتي است كه گردش خون در بدن را بهبود مي بخشد. اگر داروي فشارخون مصرف مي كنيد بهتر است با پزشك تان درباره مصرف كدوتنبل مشورت  كنيد تا هيچ گونه تداخلي با داروهايتان نداشته باشد .

 ويتامين ها و مواد تشكيل دهنده تخم كدو پانسمان نقره هارتمن حلوايي

تخم كدو تنبل مواد مغذي ضروري بسياري را براي سلامت بدن داراست مانند پروتئين، فيبر، آهن، مس، منيزيم، منگنز، فسفر، كلسيم، پتاسيم، روي، سلنيوم، فولات و نياسين و همچنين آمينواسيدهاي آرژنين و گلوتاميك اسيد.

 خواص ضدالتهابي

تخم‌ كدو تنبل، تأثير زيادي در كاهش التهاب مفاصل دارد. در واقع اثر آن را با داروهاي ضدالتهابي غيراستروئيدي مقايسه مي‌كنند. البته با يك تفاوت مهم كه اين تخم‌ها در مقايسه با ايندومتاسين هيچ نوع عوارض و مضراتي ندارد. يعني باعث افزايش چربي‌هاي بد خون نمي‌شود.

 ماسك كدو حلوايي براي پوست چرب

اگر ژل دبريد پوست چربي داريد، يك قاشق سوپ خوري كدوتنبل و يك قاشق چاي خوري سركه سيب را با هم مخلوط كنيد و اين تركيب را روي صورت مرطوب بماليد و تا ۳۰ دقيقه صبر كنيد تا خشك شود. اول با آب ولرم و سپس با آب سرد بشوييد. بعد از آن مي توانيد از مرطوب كننده مناسب پوست استفاده كنيد.

zend​egisalam.khorasannews.‎​com


منبع

تظرات ارسال شده