همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بيماري هاي چشمي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
بيماري

آب سياه از جمله پانسمان نقره هارتمن بيماري هاي خطرناكي است كه مي تواند موجب كوري چشم شود، اما تزريق يك حسگر ويژه به بدن مي تواند شناسايي سريع بيماري مذكور را تسهيل كند.

به گزارش فارس به نقل از نيواطلس، بيماري آب سياه منجر به تجمع مايعات در داخل چشم شده، به اعصاب بينايي بيماري پوستي آسيب مي زند و در نتيجه موجب نابينايي مي شود. حال فناوري جديدي به كمك درمان بيماري مذكور آمده است.

حسگر قابل تزريق با بررسي مداوم ميزان فشار داخل چشم، به افراد در مورد افزايش خطر ابتلا به بيماري آب سياه هشدار مي دهد. در حال حاضر، اين كار تنها از طريق معاينه ژل دبريد مداوم توسط چشم پزشكان ممكن است و اگر خطر مذكور جدي تشخيص داده شود، چاره اي جز انجام عمل جراحي باقي نمي ماند.

با توجه به ضرورت كنترل سريع و فوري فشار چشم افراد در معرض خطر، تزريق حسگر يادشده مي تواند نياز به مراجعه مداوم به چشم پزشك را برطرف خريد پانسمان تندروت كند. ابعاد حسگر مذكور ۲.۵ در ۰.۶ ميليمتر است و به درون لايه مياني چشم موسوم به پارس پلانا تزريق مي شود.

اين كار به پنج دقيقه زمان نياز دارد و توسط هر چشم پزشكي در مطب و بدون نياز به تجهيزاتي ويژه قابل انجام است. باتري اين حسگر نيز قيمت پانسمان نوين به طور بي سيم و از طريق يك عينك هوشمند قابل شارژ است. يك اپليكيشن تلفن همراه هم براي دريافت اطلاعات اين حسگر در نظر گرفته شده است. استفاده از اين محصول از سال ۲۰۲۱ ممكن مي شود.

بيماري هاي چشمي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي



منبع

تظرات ارسال شده