همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

هنگامي كه به پودينگ فكر ميكنيم ، چيزي شيرين ، نرم و غليظ و عاري از مواد مغذي تصور ميكنيم .پودينگ آووكادو نيز مانند آن است بجز اينكه سرشار از مواد مغذي است.
چيزي در آن نيست كه براي شما مضرر باشد. در واقع اين اسموتي مواد مغذي بدن را تامين خواهد كرد در حاليكه ذائقه شيرين شما را نيز راضي كرده و دهانتان را تازه ميكند.
با بافت كرم مانند و طعم ملايم ، آووكادو ميوه اي است كه با هر ذائقه اي تطبيق پذير است. همچنين اين ميوه داراي خواص مفيد زيادي است. اين ميوه حاوي استرول گياهي ميباشد ، مواد شيميايي كه مانند هورمون هاي بدن هستند. يكي از اين استرول ها ، بتا سيوسرول ميباشد كه آنتي استرژنيك است و سبب كاهش حساسيت گيرنده هاي استروژن و افزايش سطح تستوسترون در مردان و پروژسترون در زنان ميشود.

آووكادو

چرا آنتي استروژن آووكادو مفيد است ؟

مواد شيميايي در محيط اطراف ما و محصولات مراقبت هاي شخصي وارد هوا پانسمان زخم و غذا ميشوند و به سيستم غدد درون ريز آسيب ميرسانند و ما با استروژن هاي تركيب شده با مواد مصنوعي و استرس هاي روزانه اشباع ميشويم كه باعث افزايش توليد استروژن ميشوند. در مردان استروژن زياد باعث توقف عملكرد تستوسترون شده و اوضاع را بدتر ميكند.
همه ما هم استروژن و هم تستوسترون داريم . اما تعادل بين آنها اهميت زيادي دارد. زنان بطور طبيعي استروژن بيشتر و تستوسترون كمتري نسبت به مردان دارند و مردان تستوسترون بيشتر و استروژن كمتري نسبت به زنان دارند.
زمانيكه سطح هورمون زنان از تعادل خارج شود ، مورد ناخوشايندي اتفاق مي افتد.

عامل ضد پيري

ثابت شده روغن تصفيه نشده آووكادو بدليل فعاليت آنتي اكسيدان آن باعث افزايش تركيب كلاژن حلال در پوست ميشود.
چيزي كه در مورد آنتي اكسيدان هاي موجود در آووكادو خاص است اين است كه ميتوانند پماد زخم بستر ديواره هاي سلولي را سوراخ كنند و مانع از اكسايش بين سلول هاي پوست شوند.
بيشتر آنتي اكسيدان هاي يافت شده در سبزيجات و ميوه ها قادر به نفوذ در سلول ها نميباشند.
همچنين آووكادوها كلسترول را تعديل و از بيما ريهاي قلبي عروقي و سرطاني پيشگيري ميكنند در حاليكه سلامت دروني را هم باعث ميشوند.

آووكادو

ارزش غذايي

آووكادو يكي از سالمترين منابع چربي اشباع شده ( كه توسط هر سلولي در بدن مخصوصا سلول هاي مغزبعنوان سوخت مصرف ميشود ) ميباشد، اين ميوه مفيد فرازيستي مواد مغذي از غذاهاي ديگر را در بدن افزايش ميدهد زيرا اسيد هاي چرب آن مواد مغذي را در سراسر بدن پخش ميكنند.
اين پماد سوختگي ميوه هاي سبز شگفت انگيز كوچك ، همچنين سرشار از مواد مغذي ضروري كثيري هستند :

  • بورون
  • كلسيم
  • فيبر
  • آهن
  • منيزيم
  • پتاسيم
  • ويتامين هاي B كمپلكس ، C ، K، E

به مقدار كافي در مورد آووكادو ، اين ميوه سبز ميدانيم ، حالا نوبت به شكلات است.

كاكائو خام با اضافه كردن شكر به شكلات تبديل ميشود و ميدانيم شكر تصفيه شده براي بدن مضرر است چراكه منجر به چاقي و بيماريهاي ديگر ميشود. كاكائو يك غذاي كامل است ، سرشار از آنتي اكسيدان هاي ضد التهاب كه سلامتي قلبي عروقي و كاهش فشار خون را سبب ميشود.

حاوي منيزيم زياد كه نياز اصلي سلامت استخوان ها است ، همچنين كاكائو مقاومت به انسولين را كاهش ميدهد ، و اين بدان معني است كه سطح قند خون را تعديل مي بخشد.

مانند آووكادو ، كاكائو براي مغز مفيد است اما در روشي متفاوت : كاكائو برروي گيرنده هاي پماد زخم افيوني تاثير گذاشته و هورمون هايي كه باعث احساس شادي ميشوند رها شده و توليد دوپامين افزايش مي يابد و منجر به احساس خرسندي در فرد ميشود.

كاكائو همچنين مزه خوبي دارد.

در اينجا دستورالعمل يك پودينگ خوشمزه را ميدهيم كه از تمام خواص ذكر شده در بالا بعلاوه تقويت متابوليسم شير نارگيل و مواد مغذي عسل سرشار است.

پودينگ

پودينگ آووكادو و شكلات

مواد مورد نياز:

  • ۳عدد آووكادو بزرگ ، نرم و رسيده
  • يك چهارم فنجان پودر كاكائو خام
  • ۳ تا ۶ قاشق سوپ خوري شير نارگيل
  • يك قاشق چايخوري اسانس وانيل
  • ۲ قاشق چايخوري روغن نارگيل
  • ۲ قاشق سوپخوري پماد آلفا براي جوش عسل محلي ، تصفيه نشده و خام

طرز تهيه:

  1. تمام مواد مورد نياز را در مخلوط كن با سرعت بالا بمدت ۱ دقيقه مخلوط ميكنيم تا نرم شود.
  2. مواد آماده را در فنجان ها بريزيد و بمدت ۳۰ دقيقه در يخچال قرار دهيد.



منبع

تظرات ارسال شده